تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

استانداردهای بسکت حمل نفر (سبد حمل نفر)

استانداردهای بسکت حمل نفر

استانداردهای بسکت حمل نفر مجموعه قوانین و نکاتی را در بردارد که باید در زمان کار در ارتفاع با این نوع تجهیزات به خاطر بسپارید. با استفاده از سبد حمل نفر می توان از امنیت کارگران اطمینان خاص کرد اما این مهم شروط خاص خود را دارد. به همین دلیل لازم است که ابتدا این شرایط و قوانین را بیاموزیم و بعد از آن برای خرید این نوع تجهیزات اقدام کنیم. در متن حاضر سعی داریم تا مخاطبین را با بخشی از استانداردهای بسکت حمل نفر آشنا کنیم.

 

خطرات رایج استفاده از بسکت حمل نفر

استفاده بدون آموزش از بسکت حمل نفر، می تواند خطرناک باشد. اما گاهی اوقات برای انجام یک کار ضروری است. برخی از رایج ترین خطرات عبارتند از سقوط، شوک الکتریکی و حتی واژگون شدن هستند. در صورت افتادن شخصی، استفاده از مهار می تواند بسیار مهم باشد. همچنین بازرسی های اولیه قبل از استفاده از سبد حمل نفر، ضروری هستند.

برای مثال وقتی بسکت حمل نفر روی یک شیب قرار می گیرد، ممکن است از مسیر اصلی خود، منحرف شود. به همین دلیل است که گفته می شود بازرسی محیط و محل کار، بسیار مهم است.

 

قیمت سبد حمل

قوانین ایمنی و استانداردهای بسکت حمل نفر

زمان کار در ارتفاع، همیشه خطرات مشخصی وجود خواهد داشت، اما می توانید با رعایت این نکات ایمنی، خطرات مربوطه را محدود کنید. در ابتدای امر مهم است که باید مطمئن شوید افراد حاضر روی بسکت حمل نفر، آموزش ایمنی لازم را کسب کرده اند. در کنار این مهم، 5 نکته زیر را نیز در نظر داشته باشید.

 

1. کارکنان گواهینامه های مهم را دریافت کرده باشند

هر فردی که از بسکت حمل نفر استفاده می کند، باید قبل از کار با ماشین آلات به طور کامل آموزش ببیند. این مهم به محدود کردن خطرات و ریسک ها کمک می کند. همچنین اطمینان حاصل می شود که از مقررات استاندارد OSHA پیروی می کنید. علاوه بر این، هر فرد باید اجازه استفاده از سبد حمل نفر را دریافت کند. اگر کارگران شما گواهینامه های مربوطه را به همراه آموزش های لازم دریافت نکرده اند، نباید اجازه کنترل یا استفاده از این تجهیزات مهم را داشته باشند.

 

2. بسکت حمل نفر را بررسی کنید

بررسی های مکرر دستگاه های صنعتی، باید بخشی از کار شما باشد. در نظر داشته باشید که این بررسی های را به عنوان سوابق نگه داشته و برای ملاحظات بعدی از آنها استفاده کنید. تنها با این بررسی های منظم است که می توان مشکلات هر دستگاه را شناسایی کرده و از خطرات جلوگیری نمود.

این مهم در مورد بسکت حمل نفر نیز صادق است. مهم است که قبل از استفاده، همیشه به کنترل های اضطراری، کنترل های عملیاتی، پایه ها، نرده های محافظ و لاستیک ها توجه داشته باشید. اگر قطعه ای به درستی کار نمی کند، قبل از تعمیر از آن استفاده نکنید.

 

3. از ابزار ایمنی مناسب استفاده کنید

هیچ کس نمی تواند بدون تجهیزات مناسب وارد یک بسکت حمل نفر شود. عدم استفاده از تجهیزات مناسب می تواند منجر به صدمات شدیدی شود که تیم شما را در معرض خطر قرار می دهد. مهارهای ایمنی را در هنگام کار در ارتفاع از یاد نبرید. این تجهیزات تضمین می کنند که اپراتورها در حین سقوط به زمین برخورد نخواهند کرد. این نوع ابزارها، یک لایه محافظتی اضافه هستند که نادیده گرفتن آنها کار اشتباهی است.

 

4. محیط اطراف خود را بازرسی کنید.

مهم ترین چیزی که باید از آن آگاه بود، محیط اطراف و مکانی است که بسکت حمل نفر در آن مورد استفاده قرار می گیرد. باید به شیب ها، ارتفاعات پر دست انداز و حتی آب و هوا توجه کنید. اگر باد شدید باشد، ممکن است نتوانید از سبد حمل نفر استفاده کنید. محیطی که در آن قرار دارید نقش بسیار زیادی در ایمن بودن عملیات ایفا می کند.

 

5. وزن مجاز را در نظر بگیرید.

یکی از بهترین نکات ایمنی استفاده از بسکت حمل نفر، این است که هرگز از حد مجاز وزنی دستگاه، تجاوز نکنید. شما باید در دفترچه راهنمای سبد حمل نفر را به خوبی مطالعه کرده و محدودیت وزنی آن را جستجو کنید. ممکن است بتوانید تنها یک یا دو نفر را در یک زمان به بالا بفرستید، اما هرگز نباید بیش از آنچه که بسکت می تواند حمل کند، وزن اضافه کنید.

سایر اقدامات ایمنی که باید رعایت شود عبارتند از:

 

  • هیچ یک از ویژگی های هیدرولیک یا ایمنی را نادیده نگیرید.
  • در حالی که سکوی کار در هوا است یا زمانی که شخصی روی سکو کار می کند، سبد حمل نفر را از مکانی به مکان دیگر منتقل نکنید.
  • به خطوط برق و خطرات هوایی توجه کنید.
  • همیشه از هارنس ها و تثبیت کننده های ایمنی، استفاده کنید.

Man Cage Standards

نکات مهم برای بازرسی زمان کار با بسکت حمل نفر

در مرحله اول، بسکت های حمل نفر باید هر ماه و قبل از استفاده، بازرسی شوند. همیشه باید دفترچه راهنمای ساخت را در دسترس نگه داشته باشید. همچنین لازم است که دستگاه مکمل آن را نیز بررسی کنید. یکی از مهم ترین مواردی که می توانید قبل از شروع کار بررسی کنید، ترمز و دنده جرثقیل است. همچنین باید نردبان های خروج اضطراری ایمن و حتی یک کپسول آتش نشانی در مواقع اضطراری، در دسترس افراد وجود داشته باشد.

 

الزامات OSHA

به یاد داشته باشید که مهمترین استاندارد مربوطه به کار در ارتفاع با بسکت حمل نفر، OSHA است. این استاندارد با قانون ایمنی و بهداشت شغلی در سال 1970، توسط کنگره اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) ایجاد شد تا با تنظیم و اجرای استانداردها و با ارائه آموزش، اطلاع رسانی و کمک به کارگران، شرایط کار ایمن و سالم را برای آنها تضمین کند.

الزامات ایمنی OSHA بیان می کند که اگر هر بخشی از سبد حمل نفر در وضعیتی است که امکان ایجاد خطر دارد، نباید از آن استفاده کرد. این بدان معناست که اگر قطعه ای این دستگاه گم شده باشد یا ناامن تلقی شود، هیچ کس نمی تواند از آن استفاده کند. یک فرد تعیین شده هر 30 روز یک بار مسئولیت بررسی بسکت حمل نفر را بر عهده خواهد داشت و سوئیچ های محدود به صورت هفتگی بررسی می شوند. همه چیز باید برای ردیابی هر گونه تغییر در اسناد مربوطه، ثبت شود.

در مجموعه، برای ایمن ماندن در حین کار با سبد حمل نفر، باید قوانین مربوطه را رعایت کنید. اقدامات ایمنی در این زمینه تنها تعدادی پیشنهاد نیستند. بلکه الزاماتی است که باید به یاد سپرده شوند. بدون رعایت این قوانین توسط کارگران و کارفرمایان، محیط کاری شغلی شما خطرناک می شود.

بسکت حمل نفری که به طور نادرست کار می کنند، کارگران شما را در معرض خطر سقوط و صدمات جدی قرار می دهد. بعلاوه، با وارد آمدن خسارت به اموال، شما مستلزم صرف هزینه بیشتر خواهید شد. با توجه به تمام این نکات مه، در این مقاله روش‌ های ایمنی خاصی را که باید رعایت کنید، به علاوه آموزش ‌هایی که شما و کارکنانتان برای استفاده از این تجهیزات باید داشته باشید، توضیح داده شد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

2 thoughts on “استانداردهای بسکت حمل نفر (سبد حمل نفر)

  1. حسین هدایی گفت:

    من ابعادسبدحمل نفررامی خواستم،شماهمه مطالب را گفتید به جزسؤال من،خیلی بی جنبه اید،

    1. شرکت آکس گفت:

      لطفا با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا همکارانمان بهتر راهنماییتان کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *