مجوز های اداره کار, مقالات

آموزش احراز هویت سامانه جامع روابط کار

آموزش احراز هویت سامانه جامع روابط کار

مقدمه

با توجه به مصوبه جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کلیه شرکت ها و افراد حقیقی متقاضی جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران می بایست ازین پس در سامانه جامع روابط کار، حساب کاربری داشته و از طریق آن جهت انجام فرایند اخذ گواهینامه مذکور اقدام نمایند.

در اینجا شما را با نحوه ثبت نام در سامانه جامع  روابط کار، آشنا خواهیم کرد.

1- ابتدا به آدرس اینترنتی https://svcc.mcls.gov.ir/SystemEntrance.aspx مراجعه نمایید. با ورود به صفحه مذکور شما با دو درگاه ورودی مواجه خواهید شد.

2- چنانچه قبلا در این سامانه ثبتنام نکرده اید، گزینه ثبت نام متقاقیان را انتخاب نمایید.

تصویر احراز هویت 1

3- با ورود به بخش ثبت نام متقاضیان، به صفحه احراز هویت وارد خواهید شد. در حالت اول میتوانید از طریق احراز هویت حضوری به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نموده و جهت داشتن حساب کاربری به منظور وارد کردن اطلاعات در سامانه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، شرکت و مدیر عامل را احراز هویت نمایید.

تصویر احراز هویت 2

نکته 1 : چنانچه شرکت شما دارای قرارداد جاریست، می بایست تمامی نفرات لیست بیمه منتهی به تشکیل پرونده تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، جهت بارگزاری مشخصاتشان در بخش کارگری ،دارای احراز هویت باشند. همچنین احراز هویت کلیه اعضا هیئت مدیره الزامی می باشد.

تصویر احراز هویت 3

نکته 2 : شماره موبایل وارد شده جهت احراز هویت اشخاص، می بایست حتما به نام همان فرد باشد.

نکته 3 : در هنگام مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت، حتما مدارک هویتی خود را به همراه داشته و چنانچه جهت احراز هویت شرکت نیز اقدام می نمایید، کپی آگهی تاسیس شرکت را به همراه خود داشته باشید.

نکته 4 : نام کاربری و رمز عبور، به شماره تلفن همراه فرد ارسال میگردد. نام کاربری و رمز عبور مربوط به شرکت را، حتما ذخیره نمایید.

4- چنانچه تمایل به احراز هویت حضوری ندارید، میتوانید از بخش احراز هویت الکترونیکی اقدام به ثبتنام و دریافت نام کاربری و رمز عبور نمایید.

تصویر احراز هویت 4

5- با انتخاب گزینه احراز هویت الکترونیکی، شما به صفحه زیر وارد خواهید شد. در این بخش دقت نمایید بسته به حوزه فعالیت خود، یکی از موارد مدیر عامل، کارگر، کارفرمای حقیقی و یا کارفرمای حقوقی را انتخاب نمایید. جهت احراز هویت شرکت گزینه کارفرمای حقوقی را انتخاب کنید.

  نکته 1 : چنانچه صاحب دارای حق امضای شرکت شخصی غیر از مدیر عامل است می توانید جهت احراز هویت شرکت ایشان را به جای مدیر عامل احراز هویت نمایید.

  نکته 2 : شماره موبایل وارد شده جهت احراز هویت شرکت باید به نام مدیر عامل و یا صاحب  دارای حق امضای شرکت باشد.

  نکته 3 : قبل از احراز هویت شرکت باید مدیر عامل و یا صاحب دارای حق امضای شرکت را احراز هویت نمایید.

تصویر احراز هویت 5

6- با درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه متعلق به خود، وارد صفحه زیر خواهید شد. یک کد تایید به شماره شما پیامک می گردد.

تصویر احراز هویت 6

کد تایید و شماره شبای متعلق به حساب بانکی خود را در این صفحه وارد نمایید. کاربرانی که قصد استفاده از خدمات بیمه بیکاری را دارند، باید شماره شبای خود را در یکی از بانک های عامل (رفاه ،ملی، ملت، سپه، تجارت، صادرات) وارد نمایند. با زدن کلید ارسال شما به درگاه بانکی جهت پرداخت مبلغ وارد خواهید شد. پس از پرداخت وجه،نام کاربری و رمز عبور به شماره همراه شما ارسال خواهد شد.

7- چناچه قبلا جهت احراز هویت اقدام نموده اید، گزینه ورود متقاضیان مانند تصویر زیر را انتخاب کنید.

تصویر احراز هویت 7

چنانچه شما قبلا در سامانه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ثبتنام نموده و دارای رمزعبور باشید، می بایست ابتدا شماره موبایل و  رمز عبور قبلی خود را جهت همگام سازی وارد نمایید.پس از مطابقت، دیگر نام کاربری و رمز شما به موارد جدید تغییر خواهد کرد. در غیر این صورت با انتخاب یکی از مراجع ثبتنام انجمن ایمنی و یا کارفرمایی قادر به درج اطلاعات خود در سامانه جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران خواهید بود.

اگر رمز عبور جدید خود را فراموش کردید با استفاده از گزینه فراموشی رمز می توانید آن را  بازیابی کنید. رمز به شماره موبایل که شما جهت احراز هویت استفاده نموده اید ارسال خواهد شد.

همچنین در صورت ورود به این بخش،چنانچه قبلا اقدام احراز هویت ننموده اید، میتوانید گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب و  به صفحه احراز هویت وارد شوید.

تصویر احراز هویت 8

جهت مشاوره رایگان در زمینه تایید صلاحیت ایمنی تماس بگیرید: 88209208-021 و 09357047228

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *