تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مشاوره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

[ratings]

Search

مخاطبان: کلیه شرکت‌های پیمانکاری

نوع خدمات:

  • انجام کلیه امور مرتبط با اخذ گواهی‌نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران
  • برگزاری دوره آموزشی ایمنی کارگری
  • برگزاری دوره آموزشی ایمنی کارفرمایی
  •  (ویژه مسئولین ایمنی)برگزاری دوره آموزشی ایمنی
  • انجام مشاوره مرتبط با اخذ تاییدیه مسئولین ایمنی از اداره کار
  • انجام کلیه امور اداری مرتبط به تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران
  • تهیه HSE Plan و Risk Analysis پروژه‌ها
تایید صلاحیت ایمنی پیمانکار

درباره اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

 

طبق آیین‌نامه ایمنی امور پیمانکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیمانکاران می‌بایست گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان محل ثبت خود اخذ نمایند. همچنین کارفرمایان موظف به عقد قرارداد با پیمانکاری میباشند که پیش از این گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری خود را از اداره کل کار دریافت نموده باشند.

ازاین‌رو شرکت آکس با درک نیاز یادشده و با بهره جستن از تخصص خود درزمینه HSE آمادگی دارد تا در کلیه مراحل این فرآیند به‌عنوان مشاور و مجری، شرکت‌های مختلف را در این مسیر همراهی نماید.

با توجه به زمان‌گیر بودن روند پرونده‌های اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و پراکندگی مراحل کاری شامل ثبت‌نام اینترنتی ،تشکیل پرونده فیزیکی و همچنین فرایند لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی الزامی کارفرمایی، کارگری و مسئولین ایمنی، شرکت آکس بر آن است که با به‌کارگیری نیروهای متخصص در امر مشاوره در تمام مراحل هم پای کارفرمایان محترم در این راه فعالیت نماید. ارائه اطلاعات دقیق جهت آسان نمودن روند اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی به شکل متمرکز ویژگی برتر ماست.

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید: 88209208-021 و 09357047228

  • چند نکته کلیدی

ازعمده ترین مشکلات ای که شرکت‌ها در طی مراحل اخذ گواهی‌نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکارانبا آن روبرو هستند، عدم داشتن اطلاعات لازم جهت تهیه مدارک لازم، نحوه صحیح ثبتنام در سامانه، نحوه ی صحیح ارائه مدارک به انجمن های ایمنی و همچنین نکات لازم در زمینه آموزش نفرات می باشد. این موضوع باعث می‌شود که علاوه بر اتلاف وقت در اخذ این گواهی‌نامه، شرکت‌ها به‌کرات به اداره کار و انجمن های مربوطه مراجعه نموده و به دلیل نقص در مدارک، پرونده آن‌ها بازگشت می‌خورد. در این راستا، شرکت آکس با داشتن نیروی متخصص و رزومه کاری مرتبط  در مسیر دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی همراه شماست.

  • آموزش های ایمنی

کلیه بیمه شدگان شرکت در زمان دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری، مطابق با نفرات در دفتر مرکزی و پروژه های فعال، می بایست در دوره 8 ساعته ایمنی کارگری شرکت نمایند. همچنین حداقل یک نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت و یا مدیر عامل می بایست در دوره 20 ساعته ایمنی کارفرمان حضور داشته و گواهینامه ی مرتبط را اخذ نمایند. شرکت آکس در این مسیر بر آن است تا با برگزاری دوره های آموزش ایمنی کارگری و کارفرمایی به صورت حضوری و یا آنلاین این نیاز پیمانکاران را در اسرع وقت و با ارائه خدمات مناسب و هزینه کم برطرف نماید.

خدمات متمرکز رمز کاهش هزینه ها

  • شرکت ها به دلیل عدم آشنایی با نحوه دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، با هزینه های جانبی بسیاری رو به رو میشوند (هزینه‌های نیروی انسانی، هزینه‌های آموزشی به دلیل زمانبندی نامناسب، هزینه های مازاد در احراز هویت نفرات و هزینه های مازاد در زمان بازرسی و غیره). شرکت آکس بر آن است با رویکرد کاهش هزینه‌های سازمانی، خدمات دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی را به شما ارائه ‌نماید.
  • افزایش سرعت درروند اخذ گواهینامه

با توجه به تجربه شرکت آکس درزمینه اخذ گواهی‌نامه‌ها تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، و آگاهی کافی نسبت به اطلاعات روز در زمینه مراحل اداری دریافت گواهی نامه و همچنین سرعت لازم در برگزاری دوره های آموزش ایمنی، این شرکت می‌تواند با استفاده از تجارب خود به شما درراستای اخذ سریع این گواهی‌نامه کمک نماید.

  • دریافت کلیه خدمات به‌صورت متمرکز از یک مرجع

عدم ایجاد هماهنگی میان نهادهای دولتی و مؤسسات آموزشی از دیگر مشکلات متعددیست که شرکت ها در مسیر اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری با آن مواجه می‌باشند. با انتخاب شرکت آکس شما می‌توانید خدمات مربوط به دریافت این گواهی‌نامه را  در زمینه مشاوره، ثبتنام و آموزش ایمنی به ‌صورت متمرکز از یک شرکت دریافت نمایید.

مزیت آکس برای تایید صلاحیت ایمنی

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید: 88209208-021 و 09357047228

خدمات شرکت آکس درزمینه اخذ گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران:

برخی از مشتریان ما در زمینه اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران:

آنزان پویا - آکس

شرکت فنی و مهندسی آنزان پویا

بهمن گسترش کیان - آکس

گروه صنعتی بهمن گسترش کیان

تهران سیویل

شرکت تهران سیویل

دی

شرکت دی

گوپله

شرکت ساختمان و

مهندسی گوپله

رامپکو

شرکت رامپکو

گسترش خطوط انرژی ایران - آکس

شرکت گسترش خطوط انرژی ایران

بازرسی فلات پزواک

شرکت بازرسی فنی فلات پژواک

ایران ارتباط - آکس

شرکت مهندسی ایران ارتباط

ابنیه فنی - آکس

شرکت ابنیه فنی تهران

تولید پوشش لوله ماهشهر

شرکت تولید پوشش لوله ماهشهر

شرکت

شرکت پیشرو

تجارت جم

پیشگامان سنگ آریانا

شرکت پیشگامان سنگ آریانا

شرکت

شرکت توفنده

پیمان

شرکت

شرکت توسعه منابع انسانی و خدمات فنی مهندسی مدبر

شرکت

شرکت مبنا تلکام

شرکت

شرکت آسفالت پلیمر غرب و شرق

شرکت

شرکت گنجینه مهر پارس

شرکت

شرکت مهندسی کوشا معدن

شرکت

شرکت یاران صنعت پارس

شرکت آکس
شرکت

شرکت پیروز سبلان

شرکت

شرکت خزر فرایند فن پاد

ایمنی-تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

4 پیش نیاز اصلی جهت اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

جهت ثبت‌نام به منظور دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، 4 پیشنیازاصلی مورد نیاز می باشد. در این بخش به توضیح این موارد می پردازیم و همچنین راه کارهای ارائه شده از سوی شرکت آکس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات در این زمینه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

نمونه گواهینامه آموزش ایمنی کارفرمایی

اول: دوره آموزش عمومی ایمنی و بهداشت‌کار ویژه کارفرمایان (ایمنی کارفرمایی)

موضوع: شرکت‌های متقاضی اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، موظفند، یک نفر از اعضای هیئت‌مدیره و یا مدیرعامل شرکت خود را در دوره آموزش عمومی ایمنی و بهداشت‌کار ویژه کارفرمایان (ایمنی کارفرمایان) ثبتنام نموده و گواهینامه مورد نظر را دریافت نمایند. یکی از مشکلاتی که عموما شرکت‌ها با آن در این باره روبرو می‌شوند، عدم دسترسی به کلاسی مناسب، در زمان مناسب می‌باشد.

خدمات آکس: شرکت آکس در این زمینه بر اساس مجوز مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت‌کار اقدام به برگزاری کلاس آموزش عمومی ایمنی و بهداشت‌کار ویژه کارفرمایان (ایمنی کارفرمایان) به صورت مجازی نموده است.

دوم: برگزاری کلاس آموزش عمومی ایمنی و بهداشت‌کار (ایمنی کارگری) برای کلیه لیست بیمه

موضوع: بر اساس قوانین وزارت کار، کلیه شرکت‌ها متقاضی به‌ منظور اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، موظفند کلیه نفرات لیست بیمه ماه منتهی به تشکیل پرونده خود را در کلاس آموزش عمومی ایمنی و بهداشت‌کار (ایمنی کارگری)  ثبت‌نام نموده و گواهی نامه این دوره را برای ایشان اخذ نمایند. یکی از مشکلات شرکت‌ها عدم توانایی آن‌ها در تعطیلی کارگاه و همچنین ثبت‌نام نفرات در این کلاس آموزشی می‌باشد.

خدمات آکس: شرکت آکس با هماهنگی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت‌کار اقدام به برگزاری دوره آموزش عمومی ایمنی و بهداشت‌کار (ایمنی کارگری) به صورت مجازی و همچنین حضوری می نماید.

نمونه گواهینامه
نمونه گواهی نامه مسئول ایمنی

سوم: مسئول ایمنی

موضوع: شرکت‌های پیمانکاری گاها با درخواست کارفرمایان و یا بازرسین اداره کار درخواست کارفرمای خود برای داشتن شخصی با سمت مسئول ایمنی در کارگاه مواجه هستند. این فرد می بایست حتما در رشته تحصیلی ایمنی صنعتی یا بهداشت حرفه ای تحصیل نموده و در سامانه مسئولین ایمنی ثبتنام نموده و اقدام به دریافت گواهینامه صلاحیت از اداره کار نماید.(پیشنهاد میگردد قبل از اقدام به ثبت نام شخص با کارشناسان مربوطه در اداره کار مشورت نمایید.)

خدمات آکس: شرکت آکس شما را در کلیه مراحل ثبت نام و اخذ گواهینامه مسئولین ایمنی از اداره کار، همراهی می نماید. همچنین در صورت تمایل، اشخاصی که در سایر دوره های تحصیلی اقدام به دریافت مدرک تحصیلی نموده اند می توانند، با همکاری مرکز تحقیبقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در دوره های مجازی ایمنی عمومی و دوره ارزیابی ریسک  ویژه مسئولین ایمنی شرکت نمایند.

چهارم: تکمیل مدارک شرکت (در بخش آموزش کامل شرح داده‌شده است)

موضوع: جهت اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، لازم است کلیه مدارک و مستندات موردنیاز جهت تشکیل پرونده جمع‌آوری و به انجمن مربوطه ارائه گردد. در این زمینه، عموما شرکت‌ها به دلیل نداشتن تجربه کافی و عدم شفافیت در مدارک مورد نیاز، مدارک و مستندات خود را به ‌صورت ناقص جمع آوری می نمایند که این موضوع منجر به برگشت خوردن پرونده و اتلاف وقت شرکت به‌منظور اخذ گواهی نامه می گردد.

خدمات آکس: شرکت آکس با اشراف کامل به موضوعات و مدارک موردنیاز، با همراهی شما اقدام به تهیه و تنظیم مدارک موردنیاز می‌نماید و این موضوع مانع اتلاف وقت شما می گردد. همچنین این شرکت می تواند شما را در فرایند احراز هویت افراد و شرکت راهنمایی و همراهی نماید.

مدارک تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

با توجه به موارد فوق، ما می‌توانیم درزمینه اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، هم به‌صورت موردی و هم به‌صورت کامل خدمات فوق را به شما ارائه نماییم.

جهت مشاوره رایگان تماس بگیرید: 88209208-021 و 09357047228

سوالات متداول در زمینه اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مدت اعتبار گواهی‌نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران چه میزان می‌باشد؟

گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران دارای 2 سال اعتبار از تاریخ صدور می‌باشد. پیمانکار می‌تواند درخواست  تمدید گواهی‌نامه خود را حداکثر 40 روز قبل از  سررسید انقضا، با مراجعه حضوری به اداره کار، اعلام نماید.

در صورتی که شرکت دارای پروژه فعال پیمانکاری نباشد، جهت شرکت در مناقصه چه کاری می تواند بکند؟ (در صورت عد داشتن گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی)

در صورتی که شرکت دارای پروژه فعال نباشد، می تواند گواهی نامه موقت دو ماهه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، را از اداره کار محل ثبت خود دریافت نماید. در این حالت، شرکت پس از اخذ این گواهی نامه موقت، می تواند نسبت به شرکت در مناقصه اقدام نموده و پس از برگزاری مناقصه، اقدام به اخذ گواهی نامه اصلی بنماید.

آیا حضور مسئول ایمنی جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در شرکت الزامیست؟

بر اساس مصوابات جدید وزارت کار، آیین نامه به کار گیری مسئولین ایمنی در کارگاه، لغو گردیده است. اما چنانچه کارفرمایی بسته به میزان خطر در پروژه این الزام را برای پیمانکار خود لحاظ کند، پیمانکار می بایست از افرادی که در رشته تحصیل مرتبط با ایمنی، تحصیل نموده اند جهت دریافت گواهینامه صلاحیت مسئولین  ایمنی از اداره کار اقدام نماید.

مجری برگزاری دوره های آموزش عمومی ایمنی و بهداشت‌کار (ایمنی کارگری) چه کسانی هستند؟

مجری اصلی برگزاری دوره آموزش 8 ساعته کارگری مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار می باشد. شرکت آکس مفتخر است با همکاری مرکز تحقیقات وزارت کار، جهت تسریع در اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران،  کلاس های آموزش عمومی ایمنی و بهداشت‌کار (ایمنی کارگری) را در محل کارگاه شما برگزار نموده و گواهی نامه های دوره فوق از مرکز تحقیقات صادر می شود.

آیا داشتن احراز هویت جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران الزامیست؟

کلیه نفرات شرکت شامل مدیر عامل، اعضای هیئت مدیره و پرسنل اداری و کارگری در دفتر و پروژه ها می بایست از طریق دفاتر پیشخوان دولت و یا به صورت الکترونی احراز هویت گردند. این احراز هویت جهت آموزش و جهت تکمیل پرونده مورد نیاز است. همچنین احراز هویت شرکت جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور، جهت ثبتنام در سامانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران الزامی می باشد.

برخی از تقدیر نامه های شرکت آکس در زمینه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

تقدیرنامه پیشگام فرا صنعت
تقدیرنامه بازرسی فنی فلات پژواک
تقدیرنامه رامپکو
تقدیرنامه آنزان پویا

جهت اخذ مشاوه رایگان در زمینه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، لطفا اطلاعات تماسی خود را وارد نمایید: