تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

چرا استفاده از قفل lock out مهم است؟

اهمیت استفاده از قفل lock out

هاسپ بخشی جدایی ناپذیر از هر رویه لاک‌ اوت است، زیرا می تواند برای یک تیم تعمیر یا نگهداری موثر چند نفره بسیار مفید باشد. عملکرد انواع قفل lock out تقریبا یکسان بوده و اینگونه است که توسط چندین نفر مورد استفاده قرار می گیرد تا هشدار لازم به دیگر پرسنل داده شود. به دلیل اهمیت این تجهیزات، در متن حاضر در مورد اهمیت استفاده از قفل lock out صحبت می کنیم.

چه کسانی از دستگاه قفل استفاده می کنند؟

وجود یک قفل آلومینیومی اساسا به این معنی است که هر دستگاهی که با این هاسپ قفل شده، تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند دوباره درگیر روند کار شود. تا زمانی که هر کارگر قفل خود را از هاسپ خارج کند. یک دستگاه جداکننده باید بخشی از هر رویه lockout باشد. در نتیجه ما با یک قطعه سخت افزاری حیاتی روبرو هستیم.

به این اوصاف تنها پرسنل مجاز می توانند تجهیزاتی که از منابع انرژی خطرناک تغذیه می شوند را خاموش و قفل کنند. پرسنل از طریق آموزش در مورد الزامات نظارتی LOTO و رویه های آن برای کار با تجهیزات یا ماشین آلاتی که به آنها محول شده، مجاز و واجد شرایط هستند.

پرسنلی که تحت تأثیر خاموش شدن دستگاه ها قرار گرفته و بخشی از کار آنها متوقف می شود، نباید برای باز کردن این قفل اقدام کنند. زیرا آنها اپراتور تجهیزات/ماشین آلات نیستند و باید در یک منطقه کاری کنترل شده کار کنند. همچنین مهم است که کارفرمایان، مسئولان ایمنی و حتی اپراتور(های) دستگاه آسیب دیده، دیگر پرسنل را از وجود دستگاه ایزوله با خبر کنند تا آنها نیز با روند تعمیر آشنا باشند.

فراموش نکنید که اگر چند اپراتور در حال استفاده از قفل lock out هستند، باید همه قفل های بسته شده را باز کنند تا دیگران بدانند که دستگاه آماده بهره برداری است.

اهمیت استفاده از قفل lock out

استفاده از این نوع تجهیزات تنها زمانی مد نظر است که ما در موقعیت خاصی باشیم. در نتیجه می توان دلایل زیر را برای خرید قفل lock out در نظر داشت.

1.ایمنی کارگران

به منظور رعایت مقررات ایمنی و بهداشت در محل کار، هنگام غیرفعال کردن ماشین آلات برای تعمیر، نگهداری یا بازرسی، باید رویه‌های قفل کافی را برای اطمینان از ایمنی کارگران خود در نظر داشته باشید. هاسپ بخش مهمی از هر کیت قفل است، به همین دلیل باید بنا بر نیاز کارگاه در سایزهای مختلف تهیه شود و برای اطمینان از استفاده یک برچسب توضیحی نیز در کنار آن قرار بگیرد.

2.اعمال تعمیرات

بهترین استفاده از هاسپ به عنوان یک جداکننده اولیه هنگام اعمال تعمیرات روی دستگاه های  سنگین است تا ماشین آلات آسیب دیده از دیگر تجهیزات جدا شوند.. سپس، کارگران هر کدام به نوبه خود، بسته به تعداد پرسنلی که برای تکمیل کار باید وظایف خود را روی دستگاه انجام دهند، قفل شخصی خود را وصل می کنند.

3.کار گروهی راحت

هر هاسپ معمولا شش قفل را نگه می‌دارد، زیرا اندازه متوسط ​​و خوبی برای یک تیم تعمیر و نگهداری است؛ اما حتی یک قفل به طور کامل هاسپ را در جای خود محکم می‌کند. به دلیل ماهیت ضروری آن، تقریبا بخشی از تمام کیت های قفل به حساب می آید. استفاده از قفل lock out در این کیت ها برای شروع مراحل تعمیر بدون نگرانی از آسیب پرسنل، گزینه فوق العاده ای به شمار می آید.

4.هشدار به موقع

کارکرد درگیر کردن بیش از یک قفل در یک زمان این است که به دیگران، یعنی کارمندان غیرمجاز و افرادی که روی دستگاه کار می‌کنند، اطلاع دهیم که چند نفر در یک زمان درگیر کار هستند. همچنین معمول است که مدت زمان کار نیز در برچسب این سیستم درج شود. گرچه به نظر می رسد که این کیت به عنوان یک سیستم ایمنی ساده عمل می کند؛ اما مواجه با آن در محل کار به عنوان یک هشدار دهنده به موقع، ضروری است.

وجود یک قفل آلومینیومی، برای جلوگیری از درگیر شدن افراد با ماشین آلات قبل از اتمام تعمیر واجب است. به همین خاطر زمان خرید هاسپ بهتر است که رنگ قرمز را در نظر بگیرید. این رنگ به راحتی در معرض دید است و معمولا به عنوان یک هشدار تعریف می شود.

کلام آخر

استفاده از انواع قفل lock out نیاز به آموزش خاصی ندارد؛ اما مسئله این است که افراد متخصص و اپراتورها باید از آن استفاده کنند. در نتیجه عمل ما با یک محیط امن روبرو خواهیم بود که در آن کار تعمیرات ماشین آلات سنگین با روند استانداردی پیش می رود.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *