تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

بسکت حمل بار (سبد حمل بار)

بسکت حمل بار

بسکت حمل بار از جمله تجهیزاتی است که حتما در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله را می توان در ابعاد و طراحی های مختلف، بنا بر سطح نیاز خود در بازار پیدا کرد. اما مهم است که زمان خرید سبد حمل بار، بتوانیم نکاتی مهم را در نظر داشته و تمامی استانداردهای ضروری را چک کنیم. با توجه به حساسیت این موضوع، در متن پیش رو قصد داریم تا نکاتی را در مورد بسکت حمل بار، با هم مرور کنیم.

 

سبد حمل بار

امنیت در محیط کاری

بسکت حمل بار از جمله تجهیزاتی است که می توان هنگام جابجای بارها سنگین، امنیت پرسنل کارگاه را تأمین کند. این نوع تجهیزات به طور معمول بر وسیله نقلیه ای مانند جرثقیل سوار می شوند تا بتوانند کارایی مناسب خود را ارائه دهند.

همان طور که می دانیم، جابجایی دستی وسایل سنگین، نه تنها خسته کننده است بلکه می تواند بهره وری افراد را در کوتاه مدت، کاهش می دهد. همچنین یکی از علل شایع صدمات جدی ناشی از ارگونومی ضعیف، حمل اشتباه وسایل سنگین است. طبق آمار به دست آمده، با حدود 28 حادثه به ازای هر 10.000 کارگر تمام وقت در سال و 12 روز از دست دادن زمان لازم برای کار به طور متوسط، فشار بیش از حد و واکنش بدنی به عنوان عامل اصلی از دست دادن روزهای کاری در تحقیقات مربوط به امنیت کار، برجسته می شود.

یک سبد حمل بار به طور مؤثر، فعالیتی هایی که مربوط به کار با وسایل سنگین است را از معادله کاری شما حذف می کند تا محیط کار ارگونومیک تری را تجربه کرده و به نوبه خود، سلامت و بهره وری کارکنان را بهبود بخشید.

 

چرا از بسکت حمل بار استفاده می کنیم؟

برای استفاده از سبد حمل بار، دلایلی زیادی وجود دارد. در این بخش تنهای موارد مهمی را با هم مرور می کنمی تا بتوانید از ضرورت این مهم آگاه شوید. چند مورد از مزیت های خرید بسکت حمل بار به این قرار هستند.

 

  • مناسب برای حمل بسیاری از انواع بارها

با استفاده از سبد حمل بار، می توان بلند کردن ارگونومیک جعبه ها، درام ها و بسیاری از بارهای رایج دیگر را به ‌آسانی انجام داد.

 

  • کاهش خطر تصادف

همانطور که ارگونومی بهبود یافته منجر به اثرات مثبت درازمدت در سلامتی پرسنل می شود، خطر آسیب های حاد ناشی از تصادفات نیز با استفاده از تجهیزات بسکت حمل بار کاهش می یابد. استفاده از ابزارهای تخصصی و ایمن برای بلند کردن و حمل و نقل ایمن کالا یکی از مؤثرترین راه ‌ها برای بهبود امتیاز «روزهای بدون خطر» یک شرکت است.

 

Cargo Cage

 

  • از کالاهای حمل شده محافظت می کند

جابجایی دستی اغلب منجر به آسیب رسیدن به کالاهای در حال حمل و نقل می شود که هم ناخوشایند و هم پرهزینه است. یک سبد حمل بار به طور ایمن مواد سنگین را بلند کرده، نگه می دارد و بنابراین از رویه هایی که در غیر این صورت خطر آسیب رساندن به مواد را دارند، اجتناب می کند.

 

  • بهبود بهره وری

از دیدگاه کارفرما، بسکت حمل بار معمولا سرمایه گذاری عالی هستند. آنها به تنهایی یا در ترکیب با سایر تجهیزات، زمان چرخه کار را کاهش داده و بهره وری را تقریبا در هر انبار یا محیط تولیدی، افزایش می دهند.

 

  • مزایای بهداشتی

بسکت حمل بار را می توان برای جابجایی ایمن مواد در تأسیسات با الزامات بهداشتی سختگیرانه، مانند صنایع غذایی، شیمیایی یا دارویی، تطبیق داد. سبد حمل بار به گونه ای ساخته شده اند که به راحتی تمیز می شوند و حتی می توان آنها را با فشار بالای آب، شستشو داد.

 

  • انعطاف پذیری عالی

اگر برای خرید بسکت حمل بار کوچک اقدام کنید، متوجه می شوید که در مقایسه با تجهیزات سایز کامل، این نوع وسایل طراحی جمع و جور و سبک وزنی دارند. سبد حمل بار برای جابجایی مواد در مناطقی که فضا محدود است و دسترسی به بسیاری از تجهیزات ممکن است سخت باشد، عالی عمل می کند. علاوه بر این، بسکت حمل بار، در صورت عدم استفاده، فضای بسیار کمی را اشغال می کند.

 

انواع بسکت حمل بار

همان طور که گفته شد، سبد حمل بار را می توان در مدل ها و طرح های متفاوت تهیه کرد. برخی از این سبدها به صورت دیواره های مشبک ساخته می شوند تا بتوان محتویات درون آن را مشاهده کرد و برخی دیگر با دیواره های سخت طراحی شده اند تا وسایلی را که حمل می کنند، ایمن نگه دارند.

در برخی مدل های دیگر، با تعبیه چند چرخ در قسمت زیرین سبد حمل بار، می توان برای حرکت دادن آن به صورت دستی نیز اقدام کرد. تنها نکته مهم زمان خرید بسکت حمل بار، توجه به استانداردهایی است که در زمان ساخت باید به آنها توجه شود.

 

قیمت بسکت حمل بار

 

خرید سبـد حمـل بار

خرید سبد حمل بار باید با رعایت نکات مهمی صورت بگیرد تا مشتری احساس هدر رفت زمان و هزینه خود را نداشته باشد. برای اینکه در این مرحله، نتیجه مناسب را به دست آورید، مهم است که نکات زیر را در نظر داشته باشید.

 

  1. وزن سبد حمل بار

یک بسکت حمل بار باید بتواند وزن مشخصی را تحمل کند. این مهم نباید باعث شود که در زمان ساخت و طراحی آن، وزن خود سبد بسیار زیاد در نظر گرفته شود. به منظور استفاده از سبد ایمنی لیفتراک در محل کار، حد بار کاری (WLL) لیفتراک را که برای بلند کردن استفاده می شود در نظر بگیرید. کامیون علاوه بر ظرفیت کار ایمن، باید ظرفیت باری معادل یا بیشتر از پنج (5) برابر وزن ترکیبی سبد داشته باشد. این مهم زمان ساخت سبد باید رعایت شود.

 

  1. استقامت بالا

بسکت حمل بار غالبا برای جابجایی وسایل سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه مهم است که بتواند استقامت لازم را داشته و در هنگام جابجایی، افراد را دچار مشکل نکند. با در نظر گرفتن این موضوع، محدودیت بار کاری لیفتراک (WLL) بر اساس میزان باری که می تواند حمل کند، محاسبه می شود.

 

  1. استانداردهای ساخت

هیچ کدام از تجهیزات صنعتی را نمی توان با اندازه و سبک ولخواه تولید کرد. مهم است که این تجهیزات با استفاده از استانداردهای روز، ساخته شده باشند. در زمان خرید سبد حمل بار، به استانداردهای مهم و مربوطه (OSHA) دقت کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که سبد حمل بار، معمولا برای کار در ارتفاع طراحی مش وند تا بتوان بارهای سنگین را با آنها جابجا کرد. البته این نوع تجهیزات در سایزهای کوچک نیز مورد استفاده هستند. سایز کوچک بسکت حمل بار را می توان به عنوان یک قطعه جانبی به ماشین ها وصل کرد. در مجموع مهم است که استحکام و استانداردهای ساخت سبد حمل بار را در اولویت قرار دهید تا خرید مفیدی از این تجهیزات انجام دهید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *