تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

دستکش کار در ارتفاع چیست؟

دستکش کار در ارتفاع

دست انسان ابزار بسیار پیچیده ای است که می تواند کارهای مختلفی را انجام دهد. اگر آسیب شدیدی ببیند، ممکن است با قدرت و دقت کافی برای انجام کارهای ضروری عمل نکند. در بدترین حالت، صدمه به دست می تواند یک کارگر را تا پایان عمر از کار بیاندازد. طیف وسیعی از خطرات بالقوه برای دست در صنایع مختلف وجود دارند و به همین دلیل است که استفاده درست از ابزارهایی مانند دستکش کار در ارتفاع توصیه جدی ما به شماست.

خطراتی که با آن مواجه هستید

کارگران در کارخانه‌های تولیدی ممکن است نیاز داشته باشند از له شدن، بریده شدن یا سوراخ شدن دست‌های خود توسط ماشین‌های سنگین محافظت کنند. کارمندان کارخانه های شیمیایی باید از دست های خود در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر، مواد شوینده و سایر عناصری که می توانند باعث واکنش آلرژیک شدید شوند، محافظت کنند.

همچنی کسانی که در ارتفاع کار می کنند باید دستکش مناسب برای حفظ ایمنی فردی را در اختیار داشته باشند تا بدون پارگی، ساییدگی و برش از آن استفاده کنند. پوشیدن دستکش ایمنی می تواند به عنوان یک دفاع قدرتمند در برابر خطرات مربوط به کار عمل کند و از آسیب دیدگی کارگر جلوگیری نماید.

کدام دستکش برای شما مناسب است؟

بسته به نوع فعالیت خود و توجه به این مجموعه سوالات، می توانید میان انواع دستکش مناسب برای ایمنی در کار، نمونه بهتر را پیدا کنید.

  • استانداردهای ایمنی دست در منطقه ای که کسب و کار شما در آن فعالیت می کند چیست؟
  • آیا سابقه ایمنی دارید که صدمات قبلی مربوط به دست را مستند کند؟
  • آیا سیاست ایمنی مستندی دارید که بر تصمیم شما در هنگام خرید دستکش حاکم باشد؟
  • آیا می دانید چگونه دستکش کار در ارتفاع و انواع دیگر این تجهیزات را به درستی بررسی کنید؟
  • آیا ملاحظات ایمنی خاصی دارید، مانند اینکه کارگران شما در موارد زیر کار می کنند:

_ توزیع برق: جایی که آنها با خطوط برق فشار قوی سروکار دارند.

_ ساخت و ساز: جایی که آنها ماشین آلات سنگین و ابزارهای برقی را کار می کنند.

_ نفت و گاز: جایی که آنها با تجهیزات و ابزار در یک محیط بالقوه لغزنده کار می کنند (جایی که تجهیزات و ابزاری که نگه می دارند می توانند به راحتی با روغن پوشانده شوند).

_ ارتفاعات: جایی که آنها باید با فاصله زیاد از زمین مشغول فعالیت باشند.

_ آزمایشگاه ها: جایی که آنها خطرات زیستی بالقوه خطرناک، مواد شیمیایی و میکروارگانیسم ها را پردازش می کنند.

چرا خرید دستکش عملیاتی Supporter II را پیشنهاد میکنیم؟

اگر پس از بررسی موارد بالا به این نتیجه رسیده اید که کارگران شما برای کار در ارتفاعات بالا نیاز به دستکش مناسب دارند، ما دستکش Supporter II را پیشنهاد می کنیم. زیرا که که این محصول، دستکش مقاوم در برابر برش است و برای محافظت از کاربر در برابر بریدگی و سوراخ شدن پوست طراحی شده.

این نمونه از مواد مقاوم در برابر برش (Kevlar) دوخته شده و با استانداردهای EN388 مطابقت دارد. همچنین به طور معمول در مونتاژ خودرو، جابجایی شیشه، کار در معدن و ساخت و ساز استفاده می شود. فراموش نکنید که استاندارد  EN388:2003 استفاده شده در تولید این محصول، در مورد انواع خطرات حفاظتی در برابر دستکش های مکانیکی اعمال می شود.

دستکش کار در ارتفاع ساخته شده با این استاندارد، الزامات مربوط به رفع مشکلات فیزیکی ناشی از سایش، بریدگی تیغه، پارگی یا سوراخ شدن را در نظر دارد. همچنین خطر تخلیه الکترواستاتیک را پوشش می دهد. چهار رقم در کنار این پیکتوگرام نمایش داده می شود که هر رقم سطح عملکرد را در مقیاس 0 تا 5 در برابر چهار خطر زیر مشخص می کنند:

  • مقاومت سایش (3 از 4)
  • مقاومت برش تیغه (5 از 5)
  • مقاومت در برابر پارگی (4 از 5)
  • مقاومت در برابر سوراخ (4 از 4)

به یاد داشته باشید که دستکش ایمنی باید به خوبی در دست جا بیفتند و پوشیدن آنها راحت باشد. در غیر این صورت ممکن است کاربر را از نگه داشتن آنها منصرف کند. اگر دستکش های شما خیلی بزرگ هستند و ممکن است از دست بیرون بیایند و اگر خیلی کوچک هستند و ممکن است باعث ناراحتی شدید شوند.

سایز بندی دستکش عملیاتی Supporter II به گونه ای است که می تواند از شماره 6 تا 12 (بزرگ تا کوچک) را پوشش داده و با قابلیت ارگونومیکی، محافظ دست مناسبی باشد.

در مجموع، فراموش نکنید که دستکش کار در ارتفاع مناسب فعالیت در فضاهای شیمیایی سنگین نیست و حفاظت خوبی را نیز ارائه نمی کند. کارشناسان بخش فروش نوین صنعت آکس برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید این نوع دستکش دستکش مقاوم و ضد برش با پوشش داخلی KEVLAR، شما را راهنمایی می کنند.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *