تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

دستگاه دراگر pas lite کمکی برای آتش نشانان

DRAGER PAS Lite

دستگاه تنفس مستقل (SCBA) پیشرفته ‌ترین و پیچیده ‌ترین تجهیزات حفاظت فردی (PPE) است که آتش‌نشانان برای محافظت از خود در محیطی که سمی است، استفاده می کنند. یک نفس در محیط سمی می تواند آنها را بکشد و بدی ماجرا اینجاست که آتش نشانان حتی نمی توانند آنچه را که در آن نفس می کشند، ببینند. در نتیجه خرید دستگاه دراگر pas lite برای استفاده این افراد امری ضروری است.

اجزا دستگاه تنفس مستقل (SCBA)| دستگاه دراگر pas lite

SCBA از چهار بخش تشکیل شده است: رگولاتور، سیلندر، صفحه پشتی و مهار و قطعه صورت. زمانی که از برند Dräger PAS® Lite (SCBA) خرید می کنید، همه این چهار جزء اساسی را در اختیار دارید. بیایید به هر یک از آنها نگاه کنیم تا به جزئیات آن‌ها در هنگام پوشیدن آن از شما محافظت کنند.

·قطعه صورت که از صورت و دهان کاربر محافظت می کند

قطعه صورت به عنوان یک نقطه اتصال تنظیم کننده و همچنین محافظت در برابر ضربه برای صورت با لنز عمل می کند. نسخه های قبلی قطعات صورت دارای درجه حرارت پایین تری (زیر 500 درجه فارنهایت) بودند که آن را به ضعیف ترین حلقه گروه SCBA و PPE تبدیل می کرد. اما برند دراگر با ایجاد پوشش ‌های ویژه روی لنز امکان جذب گرما و سینک حرارتی بیشتر را فراهم می‌کند که امکان خراب شدن سریع قطعه در هنگام قرار گرفتن در معرض دماهای بالا را کاهش می دهد.

·رگولاتور

این بخش از دستگاه دراگر pas lite، جایی است که به قطعه صورت متصل می شود و جریان مداوم هوا را از سیلندر برای کاربر فراهم می کند. جریان هوا در رگولاتور از فشار سیلندر 2216 psi، 4500 یا 5500 psi به حدود 100 psi یا کمتر کاهش یافته است. این مقدار فشار قابل تنفس برای کاربر مناسب است و به اندازه ای است که آلودگی های محیطی ناخواسته را قبل از ورود به قطعه صورت دور می کند. تنظیم ‌کننده تحت نسخه فعلی NFPA 2013 باید با CBRN سازگار باشد، به این معنی که وقتی در معرض مقادیر محدودی از تشعشعات، آلودگی‌های شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌ای قرار می‌گیرد همچنان کار می‌کند.

ویژگی منحصر به فرد رگولاتور، شیر بای پس اضطراری است. این ویژگی حفاظتی برای آتش نشان زمانی مهم است که رگولاتور کار نمی کند. کاربر می تواند به صورت دستی دریچه بای پس را باز کند و همچنان جریان هوای آزاد را به منظور خروج و زنده ماندن در اختیار داشته باشد. این عملکرد می‌ تواند با جریان هوای آزاد به طور کامل باز شود یا به طور متناوب باز و بسته شود تا زمان بیشتری برای مصرف هوا برای خروج و زنده ماندن ارائه کند.

·صفحه پشتی و مهار SCBA

صفحه پشتی و مهار دستگاه دراگر pas lite جایی است که مغزهای الکترونیکی SCBA و همچنین بلوک کاهنده هوای سیلندر برای پردازش و پایین آمدن برای تنظیم کنار هم قرار میگیرند. در داخل صفحه پشتی شیلنگ هایی برای سیستم های فشار بالا و کم فشار وجود دارد که جنبه های مختلف SCBA را تامین می کنند. این شیلنگ ها در داخل صفحه پشتی دفن می شوند تا در برابر هر گونه خطر درهم تنیدگی و خطرات برش محافظت شوند. نسخه‌های قبلی دستگاه تنفسی دراگر pas lite این شیلنگ‌ها را در معرض دید قرار می‌دادند، که باعث می ‌شد آتش ‌نشان در برابر گرفتگی و خطرات احتمالی برش آسیب ‌پذیر باشد.

مهارهای SCBA نیز برای محافظت از کاربر طراحی شده ‌اند. آنها از جنس کولار هستند و برای مقاومت در برابر سایش و برش ساخته شده اند که به کاربر اجازه می دهد نگران جدا شدن مهارها از صفحه پشتی در هنگام قرار گرفتن در معرض این خطرات نباشد. بیشتر تسمه ها همچنین دارای مواد بازتابنده ای هستند که به جلوی آنها افزوده می شود تا دید بیشتری در شب یا زمانی که نور به آنها می تابد، ارائه کنند.

فاکتورهای مهم برای خرید دستگاه دراگر pas lite

ویژگی های متفاوت دستگاه تنفسی DRAGER PAS Lite عبارتند از:

  • با دستگاه پانوراما Nova Drager و ماسک تمام صورت سازگار است.
  • وزن پایین و همچنین توزیع وزن عالی باعث شده حداقل فشار ممکن را به ستون فقرات وارد کند.
  • دستگاه دراگر pas lite با ویژگی کاهش وزن نسبت به مدل های قبلی خود فشار کمتری به کمر و شانه وارد می کند. در نتیجه از خستگی زمان استفاده جلوگیری  خواهد کرد.
  • یکپارچگی در دریچه ورودی تامین اکسیژن و البته شارژر هوای ‌آماده برای استفاده مجدد سیلندر‌ها ویژگی مهم این دستگاه است.
  • قالب‌ و مهارهای دستگاه تنفسی Drager Pas Lite از ترکیبات کربن ساخته شده تا استحکام بالایی داشته باشد.
  • سیستم تنفسی paslite ویژگی خط هوایی آماده PAS ASN جدایی‌ناپذیر Drager را هم ارائه می کند.
  • آزادی عمل را با مدار باز و هماهنگی لازم با ارگونومی بدن انسان ارائه می دهد.

از آنجایی که محیط کار آتش نشان خشن است، SCBA برای پاسخگویی به این خواسته های سنگین خوب طراحی و ساخته شده است. در نتیجه می تواند امنیت لازم را ارائه کرده و سطح بالایی از حفاظت را برای کاربر فراهم کند. با خرید این محصول می توان اطمینان حاصل کرد که آتش نشانان آن را در زمانی که باید، می پوشند. برای کسب اطلاعات در مورد نحوه خرید و استعلام قیمت دستگاه دراگر pas lite می توانید از کارشناسان نوین صنعت آکس کمک بخواهید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *