رویدادها

دوره ایمنی برای مدیران ارشد HSE کارخانجات اردکان

دوره آموزش ایمنی برای مدیران ارشد HSE کارخانجات اردکان

دوره آموزش ایمنی برای مدیران ارشد HSE کارخانجات اردکان با همکاری متقابل اساتید و کارشناسان شرکت شبکه نوین صنعت آکس و سازمان فنی و حرفه ای در شهرستان اردکان برگزار شد. با توجه به اهمیت مسئله ایمنی در محیط کار، و تراکم صنایع و کارخانجات موجود در شهرستان اردکان  سازمان فنی و حرفه ای این شهرستان  همکاری متقابلی را با کارشناسان شرکت آکس در نظر داشت تا در یک کارگاه 8 ساعته، مفاهیم اصلی و پیشرفته  HSE و ضرورت رعایت آنها را برای مدیران بازنمایی کند.

در دوره آموزش ایمنی برای مدیران ارشد HSE کارخانجات اردکان چه گذشت؟

دوره آموزش ایمنی برای مدیران با ضرورت رعایت مسائل ایمنی در محل کار به درخواست سازمان فنی و حرفه ای شهرستان اردکان برگزار شد. این دوره  با حضور سرکار خانم مهندس به عنوان استاد در تاریخ 21 خرداد در شهرستان اردکان برگزار شد. هدف از تشکیل این دوره، مرور مفاهیم اصلی HSE بوده و بازنمایی این مهم که اگر کارفرمایان و مسئولان ایمنی به این مسائل بی اهمیتی نشان دهند، چه عواقبی را تجربه خواهند کرد.

برای درک بهتر این مسائل، در ابتدای دوره تأثیر حوادث در محل کار به لحاظ قوانین حقوقی، مسائل اجتماعی _ انسانی و مسائل اقتصادی بررسی شد. همچنین با بررسی نمونه هایی از حوادث ناگوار در محل کار، این مهم تبیین شد که چرا باید ایمنی در محیط کار را در اولویت قرار دهیم.

در ادامه دوره آموزش ایمنی برای مدیران در اردکان، کارشناسان شرکت شبکه نوین صنعت آکس این مهم را در نظر داشتند که برای ارزیابی خطر در محیط کار چه سؤالاتی را باید در نظر داشت و استفاده از مدل های 4M و 6M چه کاربردی برای مدیران دارد. این مسائل در کنار پیامدهای نگرش غیر سیستمی راهکارهای مناسبی را برای مدیران حاضر در دوره ارائه کرد.

از آنجایی که برای بسیاری از ما ایجاد تغییرات، کار دشواری است، کارشناسان و اساتید شرکت شبکه نوین صنعت آکس با بررسی این مهم که چرا باید این نوع تغییرات سیستمی را در کار ایجاد کرد، دوره آموزش ایمنی برای مدیران در اردکان را ادامه دادند. در این بخش از مباحث، این مسئله مورد توجه قرار گرفت که افراد مختلف چه واکنش هایی به تغییرات دارند و چگونه می توان این واکنش ها را مدیریت کرد. در نتیجه شرکت کنندگان در دوره آموزش ایمنی برای مدیران در طبس و اردکان با این مهم روبرو شدند که در مسئله پذیرش تغییرات سیستمی برای بالا بردن میزان ایمنی محیط کار، تنها نیستند و همکاران آنها نیز با همین مسائل دست و پنجه نرم می کنند.

در نهایت امر، دوره آموزش ایمنی برای مدیران در اردکان با بررسی این مهم که چه فرهنگی را فرهنگ ایمنی در محیط کار می نامیم، به پایان رسید. سپس با چگونگی تدوین استراتژی های پیشگیرانه، مدیران حاضر در جلسه برای اعمال هر آنچه در این دوره مرور شد، آماده عمل شدند.

با مجموعه آکس، ضمن صیانت از نیروی انسانی و سرمایه اصلی سازمانی، با پیشگیری از حوادث و کاهش هزینه های سربار، اعتبار خود را بالا ببرید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *