تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات, مقالات عمومی

سبد بالابر ساختمان (سبد کار در ارتفاع – بسکت بالابر)

سبد بالابر ساختمان

سبد بالابر ساختمان (سبد کار در ارتفاع – بسکت بالابر) برای جرثقیل های مناسبی طراحی شده اند تا مواد مختلف محل کار را بلند کنند. سبدهای حمل بار یا بسکت های جرثقیل می توانند دارای چندین شاخک مناسب برای تنظیم غل و زنجیر به منظور ایجاد نقطه ثقل باشند. زمان خرید این محصول، پرداخت ‌های ویژه، مانند اضافه کردن جعبه ابزار به این نوع تجهیزات در صورت درخواست مشتری، انجام می شود. لطفا هنگام سفارش به کارشناسان شرکت آکس، درخواست خود را مشخص کنید.

موارد استفاده از سبد بالابر ساختمان

از این محصول می توان برای بلند کردن ایمن پرسنل در ارتفاع با استفاده از چرثقیل ها، بهره برد. این نوع تجهیزات گاهی به عنوان وسیله کمکی روی لیفتراک در زمین هموار برای پروژه های صنعتی یا ساختمانی در فضای باز استفاده می شود.

کاربردهای متداول سبد بالابر ساختمان (سبد کار در ارتفاع – بسکت بالابر) که بر روی دستگاه حمل و نقل نصب می شود عبارتند از:

  • ساخت و ساز تجاری و مسکونی
  • ساخت پل و روگذر
  • بازرسی و نگهداری
  • رنگ آمیزی
  • شستشوی تحت فشار
  • بررسی تجهیزات برقی
  • غیره

همچنین طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی و معدنی وجود دارد که در آنها یک سبد کار در ارتفاع یا بسکت بالابر استفاده می شود. از سبد بالابر ساختمان با پشتیبانی جرثقیل زمانی استفاده می شود که وسایل دیگر مانند نردبان ها کار نمی کنند. در واقع، از این محصول فقط برای رسیدن به مناطق کار مرتفع استفاده می شود که نردبان، داربست، راه پله به طور ایمن قابل استفاده نباشند.

نکات مهم برای خرید این محصول

زمان خرید سبد بالابر ساختمان (سبد کار در ارتفاع – بسکت بالابر) باید به این نکته مهم توجه کنید که این نوع تجهیزات، مشمول قوانین سختگیرانه OSHA و سایر قوانین ایمنی حاکم بر استفاده از آنها هستند. باید قبل از هر بار استفاده به دقت بررسی و آزمایش شوند تا از ایمنی پرسنلی که از آن استفاده می کنند، اطمینان حاصل شود.

زمان خرید بسکت بالابر، حتما به میزان باری که سبد می تواند حمل کند دقت داشته باشید. این مهم را با میزان کارایی که از آن انتظار دارید مقایسه کرده و خرید و مناسبی را بر اساس خواسته های خود انجام دهید.

همان طور که اشاره کردیم، این بسکت را می توان توسط کارگران برای انجام بسیاری از وظایف مختلف مورد استفاده قرار داد. مهم است که زمان خرید این نوع تجهیزات، انواع کاربردهای سبد حمل بار یا سبد حمل نفر، را بدانید.

در بیشتر موارد این محصول کاربردهایی از جمله تحویل بار به طبقات بالای ساختمان، بررسی برخی مشکلات به وجود آمده در ارتفاع، تعویض لامپ یا وسایل برقی، انجام تعمیرات انبار در ارتفاع، رنگ آمیزی سقف یا دیوارها، نصب سربار دارد. در نتیجه برای خرید این محصول باید نوع سبد و کاری که برای آن در نظر گرفته شده است، را در نظر داشته باشید. فراموش نکنید سبدها می توانند یک یا چند کارگر را در خود جای دهند. پس وزن قابل حمل آنها بسیار مهم است.

چرا سبد بالابر ساختمان آکس را خریداری کنیم؟

خرید این بسکت را بدون توجه و بررسی ویژگی های آن، انجام ندهید. گفتیم که در وهله اول باید وزن و کارایی سبد را مورد بررسی قرار دهید و بعد موارد مربوط به استاندارد این نوع تجهیزات را.

متخصصین شرکت آکس با در نظر گرفتن تمامی این موارد انواع سبد بالابر ساختمان (سبد کار در ارتفاع – بسکت بالابر) را برای شما تولید می کنند که می توانید از آنها استفاده کرده و سلامت پرسنل خود را تضمین کنید. ساخت و تولید بسکت جرثقیل و انواع آن در شرکت آکس با بررسی های کارشناسان سازمان استاندارد انجام می شود. این بازرسی ها هم به صورت حضور کارشناسان در کارگاه های تولید و هم ارسال این بسکت به سازمان استاندارد انجام می شوند.

به بیان دیگر، بازرسی های لازم برای رعایت استانداردهای مهم در ساخت سبد حمل نفر و سبد حمل بار در شرکت آکس، به صورت مرحله به مرحله است. با این روش، تمامی موارد لازم از جمله ایمنی کف سبد، ایمنی بنده، استحکام کلی سبد، تعادل این بسکت با در نظر گرفتن نقطه ثقل مناسب و مواردی از این دست، به خوبی رعایت شده و تأییدات لازم را اخذ می کنند.

ویژگی های سبد بالابر ساختمان (سبد کار در ارتفاع – بسکت بالابر)

برای شناخت بهتر انواع بسکت لیفتراک که توسط متخصصین آکس تولید می شوند، در ادامه ویژگی های این تجهیزات را مرور می کنیم تا شما بتوانید زمان خرید این محصول انتخاب بهتری داشته باشید.

ویژگی های مشترک میان انواع مختلف از این محصول که در شرکت آکس تولید شده عبارتند از:

  • ظرفیت بسکت: 1 الی 10 تن (بسته به مدل انتخابی)
  • مدل: بسته به نوع کاربرد در چند مدل ساخته می شوند
  • گواهینامه: تمامی تجهیزات دارای گواهینامه استاندارد از سازمان ملی استاندارد هستند
  • طراحی: Factor Design 5 در طراحي بسكت و سایر فاكتور طراحي مطابق با بند a 1.1.1-32 در استاندارد 03ASME B.32 در نظر گرفته شده اند.
  • سیستم نصب: سیستم تاندول
  • حداکثر وزن مجاز: از 1000 تا 10.000 کیلوگرم (بسته به مدل انتخابی)
  • حمل بار: بسته به نوع استفاده می تواند افراد و بارهای مختلفی را هم جا به جا کنند
  • جعبه ابزار: در صورت خواست مشتری اضافه می شود
  • استاندارد: OSHA 1926 29CFR و 03ASME B.32

در مجموع، این محصول جزو تجهیزاتی است که همیشه برای کار در ارتفاع بسیار مناسب بود است. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از آنها بررسی های لازم را برای تحمل وزن و تعداد افراد یا میزان باری که می توانند در آن قرار بگیرند، انجام دهید. از بسته بودن درب های سبد بالابر ساختمان هنگام استفاده مطمئن شوید و ترجیحا زمان بالا بودن سبد، اجازه ندهید پرسنل زیر سبد ایستاده باشند. توجه به تمام این مسائل، امنیت کار شما را بالا می برد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *