تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات, مقالات عمومی

طریقه ساخت من بسکت لیفتراک (سبد جرثقیل)

من بسکت لیفتراک

طریقه ساخت من بسکت لیفتراک (بسکت یا سبد جرثقیل) در شرکت آکس با تمرکز بر استانداردهای روز دنیا انجام می شود. مهم ترین این استانداردها OSHA است که در ادامه شرح مختصری از آن را ارائه خواهیم کرد. در ضمن مهم است که زمان خرید این محصول، بدانید که این موارد را چگونه باید بررسی کرد. به دلیل اهمیت این موضوع در متن حاضر مسئله مهم طریقه ساخت این محصول را با هم مرور می کنیم.

استاندارد لازم برای ساخت من بسکت لیفتراک

ساخت این بسکت بدون در نظر گرفتن استانداردهای لازم، امکان پذیر نیست. هر سبد حمل نفر، باید توسط یک مهندس خبره طراحی شده باشد. زیرا استاندارد OSHA مستلزم آن است که من بسکت های لیفتراک بتوانند وزن خود و همچنین پنج برابر وزن حداکثر بار مورد نظر را تحمل کنند. هر دوی این بارهای وزنی باید به وضوح روی خود سبد مشخص شوند.

من بسکت لیفتراک باید مجهز به نرده محافظی باشند که تمام لبه سبد را در بر گیرد. طبق این استاندارد، ارتفاع کناره های این محصول، باید تا میانه اندام افراد به صورت ثابت باشد تا از سقوط پرسنل جلوگیری شود. همچنین مانع پرت شدن و یا سقوط ابزار و افراد بر سر دیگران باشد.

درهای این محصول باید به سمت داخل باز شوند و باید دارای چفت های ایمنی باشد که از باز شدن تصادفی در جلوگیری شود. علاوه بر این موارد، طراحی این بسکت باید فضای کافی برای سر پرسنل را فراهم کند.

هنگامی که صحبت از تعادل من بسکت لیفتراک می شود، باید به یاد داشته باشید که شاخک های کنار سبد جایی است که برای اتصال به جرثقیل استفاده می شوند. مهم است که سیستم نصب این سبد به ماشین آلات به روش تاندول باشد تا تعادل مناسب به دست آید. همه مکانیسم ‌های اتصال و قلاب ‌ها باید بتوانند بسته و قفل شوند تا اطمینان حاصل شود که قلاب به طور تصادفی باز نمی‌ شود.

سه نکته مهم در طریقه ساخت این سبد

1. تعادل بسکت

اشاره کردیم که زمان استفاده از من بسکت لیفتراک باید تعادل لازم را داشته باشید. این مهم در زمان و طریقه ساخت این بسکت با استفاده از چنگال های مناسب تأمین می شود. این قسمت های مهم و ضروری باید به گونه ای ساخته شوند که سبد در وضعیت متعادل قرار بگیرد اما توانایی جا به جایی مناسب را هم داشته باشد.

در اصل در بررسی طریقه ساخت این بسکت نکته مهمی که باید در نظر باشد، استحکام این قسمت است. زیرا که امنیت افراد به این اصل بستگی دارد. پس بررسی توازن سبد برای به دست آوردن نقطه ثقل مناسب بسیار مهم است.

2. جوشکاری من بسکت لیفتراک

کارشناسان شرکت آکس، زمان تصمیم گیری برای طریقه ساخت این محصول تریج دادند تا روش جوشکاری CO2 را در نظر داشته باشند. CO2 یکی از پر مصرف ترین گازهای راکتیو مورد استفاده در جوشکاری است که از همان ابتدا که جوشکاری با ماشین آلات مورد استفاده بوده است.

بررسی این موضع که چرا استفاده از این روش در طریقه ساخت این بسکت مورد توجه قرار گرفته، بحث تخصصی می طلبد. اما خوب است که بدانید CO2 به دلیل توانایی خود در نفوذ عالی به فلز بسیار معروف است. خواص آن به راحتی به ایجاد گرما کمک می کند؛ بنابراین نفوذ حتی برای فلزات سخت آسان تر می شود. در نتیجه ساخت سبد حمل نفر را آسان می کند.

3. تأییدات سازمان استاندارد

نکته قابل تأمل در طریقه ساخت من بسکت لیفتراک (بسکت یا سبد جرثقیل) در شرکت آکس این است که تمامی محصولات شرکت در این دسته بندی، در چند مرحله مختلف، توسط بازرسان سازمان استاندارد مورد بررسی قرار می گیرند تا تمامی موارد لازم در آنها رعایت شده باشد. تنها با رعایت این شروط است که محصولات تأییدات لازم را به دست می آورند.

البته کار در همین مرحله تمام نمی شود. پس از اتمام ساخت این محصول، سبد به سازمان استاندارد ارسال می شود تا با انجام بررسی های لازم، گواهی استاندارد خود را دریافت کند. با تمام این اوصاف می توانید خرید مطمئنی در شرکت آکس داشته باشید. زیرا محصولات این شرکت استانداردهای لازم را در نظر داشته و تأییدات ضروری را اخذ کرده اند.

چگونه متوجه شویم که من بسکت لیفتراک مطابق با OSHA و ANSI/ITSDF است؟

یک بسکت منطبق با OSHA باید دارای مشخصات ANSI خاصی باشد. ANSI طراحی کلی، بار وزن و الزامات ایمنی را در نظر می گیرد. کد B56.1 ANSI دارای الزامات متعددی برای ساخت این بسکت است، از جمله:

  • این سبد باید به وضوح ظرفیت باربری خود را نشان دهد. وزن ترکیبی سبد، بار و پرسنل نباید از نصف ظرفیتی که در پلاک سبد درج شده، بیشتر شود.
  • این محصول باید توسط یک دیواره محافظ احاطه شوند.
  • الزامات کف شامل سطح کف مقاوم در برابر لغزش و حداقل فضای کف برای هر ساکن در طریقه ساخت من بسکت لیفتراک (بسکت یا سبد جرثقیل) رعایت شده باشد.
  • مهار سقوط مانند نرده محافظ و یا سیستم حفاظت شخصی از سقوط را تأمین کند.
  • عرضی کلی سبد نباید از عرض کلی جرثقیل بیشتر باشد (25 سانتی متر در دو طرف)
  • در طریقه ساخت این محصول به اتصال شاخک ها به جرثقیل مورد نظر، توجه ویژه ای شده باشد.

شما می توانید خرید این محصول را در شرکت آکس با خیال راحت انجام بدهید. زیرا هر سبد این شرکت، الزامات استانداردهای ایمنی OSHA و ANSI/ITSDF را برآورده می کند و حتی از آن فراتر می رود.

در نهایت زمان استفاده از من بسکت لیفتراک (بسکت یا سبد جرثقیل) به یاد داشته باشید که مواد و ابزارها محکم شده و به طور یکنواخت روی کف سبد پخش شوند تا از واژگونی جلوگیری شود. فقط آن دسته از پرسنلی که برای انجام وظیفه آموزش دیده اند باید در سبد حمل نفر قرار بگیرند.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *