تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

عملکرد کفش ایمنی در ایمنی محیط کار

کفش ایمنی

برق گرفتگی به طور مداوم یکی از علل اصلی مرگ و میر در محل کار است و یک خطر روزانه برای اپراتورها و پرسنل متخصص برق و خطوط به حساب می آید. به این ترتیب، اشکال مختلفی از تجهیزات محافظ شخصی (PPE) را می توان برای جلوگیری از تماس مستقیم با سیم های برق یا تجهیزات برق دار استفاده کرد. این نوع PPE از دستکش های محافظ گرفته تا روکش تا آستین های نارسانا را شامل می شود. همچنین شامل کفش های محافظ هم خواهد شد. به همین دلیل سعی داریم با بررسی عملکرد کفش ایمنی redwing در ایمنی محیط کار جایگاه این نوع تجهیزات ایمنی را بررسی کنیم.

عواقب بی توجهی به خرید کفش عایق برق

بی شک با خرید کفش نامناسب ممکن است اتفاقات بدی بیفتد. حتما شما هم با چنین صحنه ای مواجه شده اید که برقکار که چکمه‌های نا امن پوشیده، می‌لغزد و با یک هادی برق تماس می‌گیرد و در نتیجه با برق گرفتگی سلامتی خود را به خطر می اندازد. یا اینکه یکی از پرسنل به جای چکمه ایمنی dickies، یک چکمه ساده به پا دارد، هنگامی که پایش با یک سیم پرانرژی افتاده برخورد می کند دچار برق گرفتگی می شود. این گونه حوادث زمانی رخ می دهند که قربانی در تلاش برای تعمیر تجهیزات سنگین باشد. در نتیجه برخورد مستقیم قوس های الکتریکی و جریان های شدید برق با بدن انسان می تواند فاجعه بار باشد.

فاکتورهای مهم برای خرید کفش عایق الکتریسیته

انتخاب کفش مناسب می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد. کفش باید راحت باشد و از خطرات احتمالی هر شغل محافظت کند. در این مورد، تهدید برق گرفتگی و سایر حوادث مرتبط با برق است که می تواند در محل کار رخ دهد. سه طبقه بندی کلی برای کفش های محافظ الکتریسیته وجود دارد که ما را از خطرات الکتریکی محافظت می کنند:

کفش های غیر رسانا مانند کفش ایمنی redwing

کفش‌ های نارسانا معمولا با درجه خطر الکتریکی (EH) طبقه ‌بندی می ‌شوند و برای جلوگیری از رسیدن برق به پا هنگام تماس با مدارهای برق یا تجهیزات الکتریکی عایق بندی می ‌شوند. این نوع کفش باید دارای زیره لاستیکی باشد که به جلوگیری از زمین خوردن در هنگام حادثه هم کمک می کند. زیره های لاستیکی بسیار بادوام هستند و به حداقل رساندن لغزش، افتادن و افتادن در محل کار کمک می کنند. در این مورد می توانیم خرید کفش ایمنی redwing و خرید کفش ایمنی Vaultex را به شما معرفی کنیم. این دو محصول پاشنه ضربه گیر و جاذب انرژی (معادل با 20 ژول) دارند.

کفش های دارای رتبه EH اغلب می توانند با پنجه های فولادی یا کامپوزیت تجهیز شوند. این یک افسانه رایج است که هنگام کار با برق نباید کفش هایی با انگشتان فلزی پوشید. فلز تنها در صورتی رسانا است که مسیری پیوسته داشته باشد، مانند تماس با فلز دیگری که به زمین منتهی می شود. بنابراین، کلاهک های فلزی پای ایمنی که توسط مواد نارسانا محصور شده اند، برای پوشیدن برق بی خطر هستند.

کفش های آنتی استاتیک

همچنین کفش های آنتی استاتیک برای کار در محیط های حساس به الکتریسیته ساکن طراحی شده اند. آنها معمولا با یک برچسب استاتیک اتلاف کننده (ESD/SD) مشخص می شوند. این نوع کفش به دفع انباشت الکتریسیته ساکن از بدن کمک می کند و در عین حال سطح معقولی از مقاومت را در برابر خطرات الکتریکی ارائه می دهد.

کفش های رسانا

کفش های رسانا برای پوشیدن در محیطی در نظر گرفته شده است که تجمع الکتریسیته ساکن روی بدن می تواند خطرناک باشد. این نوع کار ممکن است شامل دست زدن به مواد منفجره یا سایر مواد فرار باشد. کفش‌ های رسانا معمولا با مواد و سیمانی تولید می ‌شوند که مقاومت الکتریکی ندارند. کفش ‌های رسانا همچنین خاصیت دفع کننده ساکن دارند، به این معنی که میزان الکتریسیته ساکن را که از راه رفتن یا حرکت در اطراف انباشته می ‌شود، کاهش می‌ دهند. در نتیجه، پوشیدن این نوع کفش، احتمال اشتعال ناشی از جرقه الکتریکی ساکن را کاهش می دهد. با این حال، این کفش ها محافظت صفر در برابر شارژهای زنده یا تجهیزات الکتریکی را ارائه می دهند.

نکات مهم برای خرید کفش ایمنی redwing و دیگر انواع

علاوه بر درک خطرات و شناسایی طبقه بندی مناسب کفش های محافظ برای کار، داشتن یک کفش راحت نیز به همان اندازه مهم است. هنگام خرید کفش محافظ، در مورد الزامات محیط کار و هر نیاز شخصی اضافی تحقیق کنید. خرید باید بعد از ظهر یا اوایل عصر انجام شود، زیرا پاها در طول روز متورم می شوند. کفشی را با یک جفت جوراب ضخیم و بالشتکی در زمانی که پاها در بزرگ ترین حالت خود هستند، امتحان کنید. این امر منجر به حداکثر راحتی خواهد شد.

برای راحتی بیشتر، از محصولات تقویت کننده عملکرد و حفاظت استفاده کنید. چنین محصولاتی شامل کفی های OrthoLite است. پس از خرید کفش عایق برق، مراقبت مناسب از آن بسیار مهم است. این امر طول عمر و حفظ خواص محافظتی مورد نظر کفش را تضمین می کند. کفش های چرمی مانند کفش ایمنی vaultex را می توان با روغن راسو یا سایر محصولات مراقبت از چرم درمان کرد تا در برابر آب مقاوم بماند. در نهایت، کفش باید همیشه در مکانی تمیز و خشک نگهداری شود تا بوها کاهش یابد و کفش حفظ شود.

پیشنهاد کارشناسان نوین صنعت آکس| کفش ایمنی redwing

با توجه به آنچه که ذکر شد، پیشنهاد ما خرید سه نوع محصول متفاوت است:

کفش ایمنی vaultex

از محصول با استانداردهای اروپایی (EN ISO 20345:2004 و EN ISO 20345:2007) ساخته شده است و خاصیت ارتجاعی بالای دارد. همچنین رویه مقاوم در برابر آب و پاشنه ضربه گیر و جاذب انرژی (معادل با 20 ژول) آن ویژگی های مهمی هستند. این کفش در مدل مچ پا بلند S3 BUC و با جنس       چرم PU ارائه می شود.

چکمه ایمنی dickies

این محصول هم از جنس چرم تهیه شده و پنجه تقویت شده آن ایمنی بالای کاربر را تضمین می کند. کفش با با آستر مشبک تنفس پذیر، کفی میانه PU قابل جابجایی و با خاصیت ضد آب تولید شده است.

کفش ایمنی redwing مدل FLEXBOND

این محصول مقاومت زیادی در برابر آب، روغن، لغزش، الکتریسیته، بنزین و حرارت دارد. ردوینگ مطابق با استانداردهای ایمنی ASTM تولید می شود و زیره پی یو PU با سرپنجه کامپوزیت را ارائه می کند. نوع ساق کفش بلند است و کفی داخلی کفش از جنس چرم مصنوعی است که بسته به مدل متفاوت خواهد بود.

برای کسب هرگونه اطلاعات در مورد نحوه خرید و سفارش کفش عایق برق با کارشناسان بخش فروش نوین صنعت آکس در ارتباط باشید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *