تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات, مقالات عمومی

قوانین حمل نفر با لیفتراک (حمل نفر با جرثقیل)

قوانین حمل نفر با لیفتراک

قوانین حمل نفر با لیفتراک (حمل نفر با جرثقیل) این امکان را به ما می دهند که امنیت شغلی خود را بالا برده و بدون داشتن هیچ اضطراب اضافه، کارمان را درست انجام دهیم. رعایت این قوانین به صورت مداوم باعث می شود که قوانین در ما نهادینه شود و رعایت آنها مسئله سخت و طاقت فرسایی نخواهد بود. به دلیل اهمیت این موضوع، در ادامه آن را با هم بررسی می کنیم.

10 قانون حمل نفر با لیفتراک

قوانین حمل نفر با لیفتراک (حمل نفر با جرثقیل) برای همه افراد یکسان هستند و باید رعایت شوند. برخی از این قوانین کلی است و برخی دیگر می توانند بسته به فعالیت افراد تغییرات جزئی داشته باشند. اما در نهایت برای انجام یک کار ایمن با لیفتراک و جرثقیل ها، لازم است که این موارد را در نظر بگیرید.

  • فقط افراد آموزش دیده و مجاز باید از تجهیزات جا به جایی برای حمل نفر با لیفتراک استفاده کنند. باید همیشه حواسشان به محیط اطراف باشد و نسبت به سرعت مجاز آگاه باشند.
  • لیفتراک باید قبل از شروع به کار به طور کامل بررسی شود. ناظر شیفت وظیفه دارد از هرگونه مشکل مطلع باشد. آگاهی به موقع در مورد مشکلات مکانیکی بالقوه می تواند زمان خرابی و آسیب ها را کاهش دهد.
  • هر انبار و محل کاری متفاوت است. اپراتورها و همچنین عابرین پیاده باید تمام قوانین، محدودیت ها و مقررات محل کار خود را رعایت کنند. لیفتراک ها باید در مناطق مشخص شده کار کنند.
  • لیفتراک ها را با سرعتی پیش ببرید که امکان توقف ایمن را فراهم کند. اپراتور ماشین نباید به طور ناگهانی جهت حرکت را تغییر دهد. باید تمام شرایط سطح کارگاه و سایت را در نظر بگیرد.
  • لیفتراک و جرثقیل ها معمولا برای حمل بار طراحی شده اند. اگر قرار است که حمل نفر با لیفتراک و جرثقیل انجام شود باید از سبد حمل نفر استفاده کنید.
  • هنگامی که لیفتراک یا جرثقیل دیگری را دنبال می کنید، فاصله 3 کامیون را حفظ کنید. این نوع ماشین ها، حتی بدون بار هم سنگین هستند. توقف ناگهانی لیفتراک در مقابل شما می تواند باعث از دست دادن تعادل، از دست دادن کنترل و یا حتی تصادف جدی شود.
  • به افراد قرار گرفته در سبد حمل نفر دقت حمل کنید. قبل از حرکت، همیشه آنها را از نظر ثبات و تعادل بررسی کنید. خوب است که به عنوان اپراتور با استفاده از تاکی واکی ها با پرسنل در ارتباط باشید.
  • برای دید خوب به جلو، نهایتا دو نفر را سوار سبد کنید. مگر اینکه جرثقیل و سبد حمل نفر مناسب افراد بیشتری باشد. اگر راننده هنوز نمی تواند محیط اطراف خود را به طور کامل ببیند به یک نقطه یابی نیاز است. اما هیچ وقت با چرخش سریع عمل نکنید. این کار باعث سقوط پرسنل داخل من بسکت می شود.
  • من بسکتی که پرسنل در آن هستند را یکباره حرکت ندهید مگر اینکه هر دو شاخک کاملا چفت شده باشند. بررسی مداوم وضعیت پرسنل در زمان حمل نفر با لیفتراک، باعث افزایش تعادل و به حداقل رساندن تصادفات می شود.
  • پس از ایمن شدن افراد زمان حمل نفر با لیفتراک، راننده باید همیشه هنگام پشتیبان گیری بوق بزند تا همه افراد حاضر در منطقه متوجه شوند. این کار وظیفه تمام اپراتورها و عابران پیاده است که دائما از تغییرات محیط خود مطلع باشند.
  • هر گونه تغییر در محیط عملیاتی، از جمله ارتفاعات، سطوح، اسکله های بارگیری و صفحات پل را مشاهده کنید. تعادل یک لیفتراک ظریف است، به خصوص با یک سبد حمل نفر در جلو. رانندگان باید از همه تغییرات محیط آگاه باشند.

قوانین حمل فرد با جرثقیل در استاندارد OSHA

این قوانین باید با توجه به استاندارد OSHA تنظیم شوند. در واقع چیزی به جز قوانین OSHA نمی تواند در زمان حمل نفر با لیفتراک (حمل نفر با جرثقیل) مورد توجه کارفرمایان و اپراتورها قرار بگیرد.

OSHA در این قوانین نهایی خود تصریح می ‌کند که هر بار که جرثقیل به مکان جدیدی حرکت می‌کند، یک آزمایش مقاومت لازم است. در کنار این مهم موارد زیر هم باید مورد توجه قرار بگیرند.

  • اتصال لیفتراک با مهار ایمنی در زمان حمل نفر با لیفتراک
  • مجموعه چهار یا پنج قسمتی افسار با غل و زنجیر
  • استفاده از تجهیزات محافظت شخصی
  • سقف فلزی منبسط شده
  • قفسه نگهداری ابزار
  • رنگ آمیزی و پرداخت برای سبد حمل نفر
  • توجه به بدنه دور قفس برای امنیت بیشتر پرسنل

بازرسی و آزمایش قبل از حمل نفر با لیفتراک

یکی از مهمترین قوانین حمل نفر با لیفتراک (حمل نفر با جرثقیل) بازرسی و آزمایش های مکرر است. قبل از هر بار استفاده از من بسکت، سکو باید به وزن پیش بینی شده برای کار آتی بارگیری شود و تا ارتفاع هر مکانی که کار در آن انجام می شود، بلند شود.

تمام کنترل ها و وسایل ایمنی – روی جرثقیل یا سبد حمل نفر – باید برای اطمینان از درست کار کردن آنها بررسی شود. پس از اینکه کارگران وارد سبد شدند – اما قبل از اینکه به طور کامل بالا بیایند – من بسکت باید چند سانتی متر بلند شده و بررسی شود تا این اطمینان را حاصل کنید که خطوط دکل از موانع پاک هستند و پیچ نمی خورند.

طبق این قوانین اتصال اولیه چنگال های لیفتراک و جرثقیل به شاخک های سبد باید به گونه این باشد که نقطه ثقل مناسبی را به وجود آورد. وزن افراد باید به طور مساوی در سبد قرار می گیرد و جرثقیل ثابت باشد.

کارفرمایان مسئول ملاقات با کارگران و بررسی الزامات ایمنی OSHA قبل از شروع عملیات باید این قوانین را بدانند و با آگاه کردن کارکنان جدید از مقررات ایمنی هنگام پیوستن به محل کار، آموزش های مناسب را در نظر داشته باشند.

در مجموع، به یاد داشته باشید که رعایت قوانین حمل نفر با لیفتراک (حمل نفر با جرثقیل) به نفع همه افراد ذی نفع در فعالیت است. کارگران باید تمام اعضای بدن را در حین بلند کردن، قرار دادن و پایین آوردن سبد در داخل سبد نگه دارند و قبل از ورود یا خروج از سبد مطمئن شوند که تجهیزات مناسب را به همراه دارند. کارگران باید از سیستم های مناسب برای جلوگیری از سقوط استفاده کنند و کلاه های سخت باید همیشه برای محافظت از کارگران از سقوط اشیاء روی سر آنها باشد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *