تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

لباس ضد اسید پرومکس لازمه ایمنی کارگران و مهندسان

لباس ضد اسید پرومکس لازمه ایمنی

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی که معمولا در محل کار استفاده می شوند، می تواند منجر به انواع اثرات کوتاه مدت و بلند مدت سلامتی مانند مسمومیت، بثورات پوستی و اختلالات ریه، کلیه و کبد شود. بسیاری از کارگران در صنایع مختلف به طور منظم از مواد خطرناکی مانند مواد شیمیایی، مایعات قابل اشتعال و گازها در کار خود استفاده می کنند. به همین خاطر استفاده از لباس ضد اسید پرومکس توصیه مهمی خواهد بود.

خطرات قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی

یک ماده خطرناک می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله گاز، پودر، مایع، جامد یا حتی گرد و غبار. محصول ممکن است خالص یا رقیق شده باشد. اما به هر طریق استفاده از تجهیزات ایمنی برای کار کردن با این مواد، الزامی است. به طور معمول خرید لباس ضد اسید promax و دیگر تجهیزات ماشبه بر عهده کارفرمایان است. هنگامی که آنها در انجام وظایف ایمنی خود کوتاهی می کنند، کارمندان از عواقب این اشتباه رنج می برند.

خطرات آسیبی که می تواند در اثر قرار گرفتن در معرض سهل انگاری طولانی یا کوتاه مدت مواد شیمیایی ایجاد شود شامل سرطان، بیماری ریوی، مزوتلیوما، خفگی (ناشی از قرار گرفتن در معرض تخریب بافت ریه و تجمع مایع در نتیجه)، صدمات مغزی، سوختگی شدید و حتی مرگ است.

هر یک از این اثرات ناتوان کننده با هزینه های سنگین قبوض پزشکی، از دست دادن کار، دستمزدهای از دست رفته و رنج جسمی و روحی همراه است. اگر استرس ناشی از این هزینه ها به اندازه کافی سنگین نبود، این هزینه ها می توانند به سرعت انباشته شوند.

روش هایی برای کاهش خطرات شیمیایی/ اسیدی در محل کار

برای کاهش موقعیت هایی که ما را با قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک روبرو می کنند، می توانید نکات زیر را به خاطر بسپارید. این پیشنهادات در کنار تهیه لباس ضد اسید پرومکس می توانند راهگشای شما باشند.

  • در صورت امکان، فعالیت را بدون استفاده از مواد خطرناک انجام دهید.
  • در صورت امکان، مواد خطرناک را با ماده های کم خطر جایگزین کنید (به عنوان مثال، از یک شوینده به جای حلال کلر در روند تمیز کردن استفاده کنید).
  • مواد خطرناک را در محل های نگهداری جداگانه جدا کنید.
  • فضاهای نگهداری مواد را جدا از بقیه تجهیزات تمیز یا تهویه کنید.
  • در مورد روش های جابجایی و ایمنی به طور کامل به کارکنان آموزش دهید.
  • تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک و عینک تهیه کنید.
  • به طور منظم محل کار را با تجهیزات مناسب جهت ردیابی میزان مواد خطرناک در هوا یا محیط نظارت کنید.
  • به طور منظم با کارکنان برای حفظ و بهبود شیوه های ایمنی و جابجایی موجود صحبت کنید.
الزامات OSHA برای تجهیزات حفاظت شخصی شیمیایی

قرار گرفتن در معرض مستقیم یا غیر مستقیم مواد شیمیایی می تواند طیف وسیعی از خطرات بالقوه را ایجاد کند و کارمندان را به خطر بیندازد. کارفرمایانی که در ارائه PPE مناسب کوتاهی می کنند، مقررات محل کار ایمن را نقض کرده اند. فراموش نکنید که محل کار ایمن، محل کارآمدی است و هیچ کارفرمایی نمی‌خواهد پرسنل را در معرض خطرات غیر ضروری قرار دهد.

با این حال، استانداردهای OSHA می توانند نقطه شروعی برای استراتژی کاهش ریسک شما باشند. که با PPE شروع می شود. OSHA 1910.132 بیان می کند که تجهیزات حفاظتی شامل لباس ضد اسید پرومکس، تجهیزات حفاظت فردی چشم، صورت، سر و اندام‌ها، دستگاه‌های تنفسی، شیلدها و موانع حفاظتی، باید در اختیار کارگران باشد. خطرات فرآیندها در محیط، خطرات شیمیایی، خطرات رادیولوژیکی یا محرک های مکانیکی که به گونه ای می توانند از طریق جذب، استنشاق یا تماس فیزیکی باعث آسیب یا اختلال در عملکرد هر قسمت از بدن شوند، باید کنترل شوند.

مسئولیت کارفرما با اطمینان از دسترسی کارکنان به تجهیزات متناسب با هر فعالیت شروع می شود. عوامل کلیدی که باید در نظر داشته باشند به این شرح است:

  • PPE باید متناسب با خطر باشد.
  • PPE باید به طور منظم بازرسی شود و در صورت لزوم تعویض شود.
  • PPE باید راحت استفاده شود و حرکت لازم را محدود نکند.

برای یافتن محصولاتی که این اصول را برآورده می کنند و برای تجهیز امکانات خود به درستی، باید یک ارزیابی خطر انجام دهید. پس از آن حتما به این نتیجه می رسید که کدام یک از انواع تجهیزات ایمنی شخصی برای محیط شیمیایی و اسیدی، صنایع پتروشیمی یا محیط آزمایشگاهی مناسب هستند.

نکات مهم برای خرید لباس ضد اسید پرومکس

لباس پرومکس برای محافظت در برابر انواع کاربردهای شیمیایی تولید می شود و امکانات زیر را به همراه دارد.

  • پارچه PVC سنگین
  • مطابق با قانون اشتعال پذیری پوشاک فدرال، FDS 5903.1
  • تقویت زانو، آرنج و ناحیه فاق تا درصد شکافتن
  • تعلیق قابل تنظیم الاستیک سنگین با گیره آویزان لوکس
  • گیره های کمر قابل تنظیم برای تناسب کامل
  • ژاکت با طراحی مناسب
  • زیپ برای بسته شدن کامل ژاکت

با توجه به نکات ذکر شده، خرید لباس ضد اسید پرومکس یک الزام برای افرادی است که رد محیط های اسیدی و شیمیایی فعالیت دارند. برای دریافت قیمت لباس promax می تواند از کارشناسان نوین صنعت آکس کمک بخواهید.

 

سئو

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *