تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

ویژگی لباس کار ضد الکتریسیته

لباس کار ضد الکتریسیته

در چند دهه اخیر، تلاش های زیادی برای محافظت از جان انسان در برابر انواع مختلفی از خطرات صورت گرفته است. کار تعمیر و نگهداری برق باید در مجاورت تجهیزات الکتریکی با ولتاژ بسیار بالا و در خط انتقال هوایی انجام شود. کسانی که در صنعت برق کار می کنند در هنگام تعمیر ترانسفورماتورهای دمیده شده، تعویض خطوط برق از کار افتاده و سایر مشاغلی که ولتاژ بالا یک تهدید دائمی است، خود را در خط خطر قرار می دهند. به همین خاطر خرید لباس کار ضد الکتریسیته می تواند از کارگران در این شرایط و موقعیت های مشابه محافظت کند و به کاهش احتمال آسیب طولانی مدت یا مرگ کمک کند.

اهمیت محافظ فرد در برابر قوس فلاش

فلاش قوس می تواند در اثر گرد و غبار، افتادن تصادفی ابزار بر روی تجهیزات برقی فعال، تراکم، خوردگی و نصب بد دستگاه ایجاد شود. در حین ساخت و ساز یا تعمیر، احتمال این عوامل باعث ایجاد یک حادثه فلاش قوس الکتریکی و قرار دادن پیمانکاران برق و سایر کارگران در محدوده در معرض یک حادثه فلاش قوس می‌شوند. فراموش نکنید که چنین حادثه ای می‌تواند شدید یا کشنده باشد. در کارگاه ‌های ساختمانی و صنایع بزرگ، کارگران با پوشیدن لباس ‌های ایمنی برق و لباس‌های دارای درجه قوس می توانند خطر مواجهه با فلاش قوس کاهش ‌دهند.

ارزیابی فلاش قوس الکتریکی همیشه باید قبل از انجام هر کاری روی تجهیزات الکتریکی در معرض دید که ایمن تلقی نمی شوند، انجام شود. حتی با این ارزیابی ممکن است تصادفاتی رخ دهد. استفاده از تجهیزات محافظ شخصی قوس الکتریکی یک محافظت مهم در برابر حوادث غیر منتظره است. توجه داشته باشید که برای محافظت در برابر سوختگی ناشی از فلاش قوس الکتریکی، مقاومت لباس کار ضد الکتریسیته باید همیشه از میزان خطر بیشتر باشد.

این محصولات طوری طراحی شده اند که هیچ لباسی مشتعل نمی شود یا به آسیب بیشتر کمک نمی کند. لباس کار ضد الکتریسیته ساکن با پوشش تمام بدن، با همراهی دستکش ها و کلاه های مخصوص، محافظت بالایی را ارائه می کنند.

چرا الکتریسیته ساکن می تواند خطرناک باشد؟

وقتی بار خنثی می شود، آن را شوک استاتیک یا تخلیه الکترواستاتیک می نامیم. این بدان معنی است که امکان تخلیه ناگهانی الکتریسیته ساکن ذخیره شده وجود دارد. معمولا زمانی که شخص دیگری یا سازه فلزی را لمس می کنیم، آن را تجربه می کنیم. این تخلیه همچنین می تواند زمانی اتفاق بیفتد که ما با قطعات الکتریکی ظریف کار می کنیم.

یک جرقه ساده از انگشت شما می تواند به قطعات حساس الکتریکی آسیب برساند. در واقع، شارژ کمتر از 25 ولت می تواند به مدار الکتریکی آسیب بزند. بدن انسان و لباس‌ هایش می‌ توانند یک بار الکترواستاتیکی بین 500 ولت تا 2500 ولت را در طول یک روز کاری عادی ذخیره کنند. شما می توانید تا 12000 ولت را با راه رفتن در کف وینیل تولید و ذخیره کنید.

این مقدار می تواند به یک مدار الکتریکی آسیب برساند و آن را غیر قابل استفاده کند. همچنین، میزان شارژ لازم برای آسیب رساندن به چنین مداری بسیار کمتر از مقداری است که می توانید احساس کنید. بنابراین می توانید بدون اینکه بدانید یا متوجه شوید به مدار آسیب وارد کنید. با استفاده از لباس کار ضد الکتریسیته و تماس کمتر با این نوع تجهیزات می توانید خطر تخلیه الکترواستاتیک را کاهش دهید.

کاربرد لباس ضد الکتریسیته

لباس ایمنی الکتریکی که گاهی اوقات لباس فلاش قوس الکتریکی نامیده می شود، برای ایجاد مانعی در برابر گرما و شعله، برای به حداقل رساندن آسیب سوختگی کامل طراحی شده است. این محصول به پوشنده چند ثانیه بیشتر فرصت می دهد تا در برابر انفجار یا آتش سوزی احتمالی در محل کار پناه بگیرد.

لباس آرک فلش می تواند شانس زنده ماندن را افزایش داده و نیاز به درمان پزشکی (گرافت پوست) و عفونت های بعدی را کاهش دهد. این نوه از تجهیزات فردی مناسب برای اتاق پاک یا clean room، می تواند به حفظ زندگی کارگری که در معرض یک رویداد قوس الکتریکی هستند، کمک کند.

در یک مرز محافظ فلاش، باید لباس محافظ قوس الکتریکی مناسب پوشیده شود. اکثر حوادث قوس الکتریکی با تجهیزات کم (120 ولت) و ولتاژ متوسط (480 ولت) رخ می دهد. با این حال، فلاش قوس الکتریکی که در یک نصب ولتاژ متوسط رخ می دهد، جدی تر از آنهایی است که در تاسیسات ولتاژ پایین رخ می دهد.

در نهایت امر هم برای جلوگیری از آسیب رساندن به قطعات الکتریکی و هم برای حفاظت از جان خودتان به به لباس کار ضد الکتریسیته نیاز دارید. بسته به تنظیمات محل کار، ممکن است هنگام کار با مایعات و گازهای قابل اشتعال نیز از آتش سوزی و انفجار حاصل از قوس الکتریکی جلوگیری کنید. این محصولات بخش مهمی از یک برنامه کنترل الکتریسیته ساکن هستند. با توجه به این مهم، برای خرید و استعلام قیمت لباس عایق برق با کارشناسان نوین صنعت آکس تماس بگیرید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *