تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات, مقالات عمومی

ویژگی های لباس نسوز شومر

ایمنی کارگری

در مقالات قبلی، مختصری در مورد ویژگی های لباس نسوز شومر سخن گفتیم. به دلیل اهمیت این موضوع، قصد داریم در متن حاضر این موارد را تک به تک بررسی کنیم تا راهنمای مناسبی را در اختیار مشتریان قرار دهیم. با استفاده از این راهنما می توانید در زمان خرید تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) مانند لباس کار نسوز، بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی های لباس نسوز شومر چیست؟

به یاد داشته باشید که لباس نسوز شومر هنوز هم می تواند مشتعل شود، اما با احتراق، متفاوت از پارچه های معمولی و روزمره برخورد می کند. هنگامی که پارچه های معمولی مشتعل می شوند، شعله از نقطه اشتعال به سمت بیرون با سرعت زیاد، افزایش می یابند. به طور کلی، این پارچه ها حتی پس از برداشتن منبع احتراق نیز به سوختن ادامه می دهند و تنها پس از خاموش شدن یا زمانی که مواد قابل اشتعال باقی نماند، سوختن آنها متوقف می شود.

اما لباس نسوز شومر بیش از این پارچه های معمولی در برابر اشتعال مقاومت می کند و از گسترش آتش به بیرون جلوگیری می کند. تعدادی از مزایای مهم این تجهیزات با توجه به ویژگی نسوز بودن به این شرح است.

  • روی پوست ذوب نمی شود
  • عایق حرارتی در برابر گرما را فراهم می کند
  • آسیب سوختگی را کاهش می دهد و شانس زنده ماندن را افزایش می دهد

در واقع، هنگامی که یک لباس نسوز شومر از منبع اشتعال خارج شود، هر شعله ای باید خاموش شود. در حالی که ممکن است سطح کمی از سوختی رخ داده باشد. اما کارگرانی که لباس نسوز شومر را می پوشند شانس بسیار بیشتری برای در امان ماندن دارند.

اما این ویژگی چگونه کار می کند؟

ویژگی نسوز بودن لباس کار شومر به این ترتیب پیش می رود که لباس به عنوان یک مانع بین آتش و پوست عمل می کند، انتقال انرژی را کاهش می دهد و همچنین می تواند برای جلوگیری از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض شعله یا منبع گرما، خاموش شود.

چرا شومر از الیاف طبیعی استفاده می کند؟

پنبه 100% خالص، به خودی خود کاملا قابل اشتعال است. اما استفاده از ترکیبات الیاف طبیعی دیگر که خاصیت ضد حریق دارند، می توانند آن را در برابر گرما بسیار مقاوم کنند. این محصولات با سلولز داخل الیاف پنبه پیوندهای شیمیایی تشکیل می دهند. این کار باعث می شود مواد کاملا بادوام و مقاوم در برابر شعله باشد.

پنبه مقاوم در برابر شعله یک انتخاب محبوب برای وسایل سبک و محافظ در شرکت شومر است. برای مثال، کاپشن یا کاپوت محافظی که در یک محل ساخت و ساز می پوشید ممکن است دارای پنبه فرآوری شده باشد. مانند اکثر محصولاتی که با ترکیب های ضد حریق مخصوص ارتقا داده می شوند، این ماده برای همیشه در برابر آتش مقاوم نمی ماند. گاهی اوقات پس از شستشو کارایی خود را از دست می دهد. پس مهم است که طبق دستورالعمل ها، شستشو صنعتی آن را با آب 90 درجه سانتیگراد، به میزان 40 بار شستشو فراموش نکنیم.

مناسب برای کارکردهای مختلف

ویژگی دیگری که می تواند مزیت مهم نیز برای لباس نسوز شومر باشد، این است که در صنایع مختلف می توان از آن استفاده کرد. این مهم به معنای کارکرد زیاد و قابلیت مناسب این نوع تجهیزات برای استفاده در فعالیت های مختلف است.

البته مهم است که زمان انتخاب لباس نسوز مناسب برای کار خود، نکاتی را در نیز در نظر داشته باشید. هزینه های انتخاب لباس نامناسب برای یک برنامه کاری بسیار زیاد است. آتش سوزی می تواند به طور جدی به کارگران آسیب برساند و باعث سوختگی درجه دو یا حتی سه در بدن و صورت شود. بیشتر این سوختگی‌ها ناشی از خطر فیزیکی اصلی نیستند، بلکه نتیجه ثانویه سوختن لباس هستند.

خوشبختانه، طیف گسترده‌ای از لباس کار نسوز برای پوشش دادن تقریبا هر سناریویی که فکرش را بکنید وجود دارد، از جمله شلوار نسوز، لباس‌ های کوتاه، جلیقه، کت‌ های آزمایشگاهی، لباس ‌های بارانی، ژاکت، لباس ‌های جوشکاری و غیره. این میان لباس کار نسوز شومر، در مدل کاپشن و شلوار می تواند گزینه مناسبی برای بیشتر مشاغل باشد.

با توجه به این ویژگی لباس نسوز شومر، می توانید مزیت های زیر را به دست آورید.

  • دوام
  • راحتی و تناسب
  • ترکیب مواد طبیعی
  • توانایی دفع عرق
  • مطابقت با استانداردهای مناسب و مقررات OSHA
  • توانایی فراتر از حداقل نیازها

به یاد داشته باشید که درست مانند سایر تجهیزات حفاظتی، باید از لباس نسوز شومر نیز مراقبت شوند تا عمر طولانی داشته باشد و از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل شود. در نتیجه مطمئن شوید که همیشه از برچسب های سازنده برای شستشو پیروی کرده و قبل از هر بار استفاده، لباس ها را از نظر سوراخ یا سایش بیش از حد بررسی می کنید.

ظاهر مناسب برای پوشیدن

لباس نسوز شومر را می تواند در سایز بندی های مختلف خریداری کرد تا ظاهر کارگران آراسته به نظر برسد و لباس مناسب آنها باشد. اگر کارگران شما ظاهر و تناسب لباس‌ نسوز خود را دوست دارند، با آن ارتباط بهتری برقرار می کنند. خوشبختانه، تولیدکنندگان لباس نسوز شومر با ارائه طرح ‌هایی که جذاب‌ بوده و همچنان استانداردهای ایمنی مربوطه را رعایت می‌کنند، در طول سال ‌ها، پیشرفت ‌های چشمگیری در سبک ایجاد این نوع تجهیزات داشته اند.

مردم این روزها به ظاهر و مد در کنار محافظت نیز تمایل دارند، بنابراین خطوط تولید لباس نسوز شومر برای ارائه لباس های جدیدتر،  به روز شده است. یکی از جدیدترین نوآوری ‌های شرکت شومر، طراحی لباس کار نسوز دو تکه (کاپشن و شلوار) است که به احساس راحتی کاربر، اهمیت فراوانی می دهد.

همانطور که گفتیم، اعتماد به نفس اغلب با احساس خوب در پوشش ما مرتبط است. یک لباس کار نسوز با طراحی زیبا می تواند این حس را در محیط کار به افراد هدیه دهد؛ بنابراین، هنگام خرید لباس‌ نسوز شومر، می توانید این مزیت را نیز به دست آورید.

در مجموع، صرف هزینه مناسب برای خرید لباس نسوز شومر، می تواند مزیت های فراوانی را به شما بدهد که هر کدام بنا بر ویژگی های این نوع تجهیزات، به شما معرفی شدند. برای کارگرانی که روزانه در معرض خطرات آتش سوزی هستند، داشتن لباس مناسب می تواند یک موضوع مربوط به مرگ یا زندگی باشد. به همین دلیل، ضروری است که کارفرمایان خود را با استانداردهای ایمنی آشنا کرده و ممیزی های منظم را برای تعیین محل خطر کارگران و نوع مناسب لباس مقاوم در برابر آتش و حرارت برای هر برنامه، در نظر داشته باشند.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *