تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات, مقالات عمومی

پارچه نسوز شومر

ایمنی کارگری

پارچه نسوز شومر

پارچه نسوز شومر، با استفاده از استانداردهای جهانی تولید می شود تا محافظت بهینه خود در برابر گرما و آتش، ارائه دهد. از جمله این محصول در ساخت و تولید لباس های نسوز برای استفاده در صنعت فولاد، صنعت فلزکاری و صنعت پتروشیمی و تولید لباس کار با مواد مذاب، لباس ضد حرارت و لباس ریخته گری استفاده می شود تا حداکثر ایمنی برای کاربران به دست آید. پنبه سازگار با پوست در این محصول، بالاترین سطح راحتی هنگام استفاده را تضمین می کند.

دو نوع پارچه نسوز در بازار وجود دارد

هنگام تصمیم گیری برای استفاده از نوع پارچه نسوز برای تولید لباس کار، مشتریان اغلب ممکن است بین دو گزینه اصلی موجود در بازار مردد باشند: پارچه های خالص و یا ترکیبی. پارچه های خالص نسوز از الیاف طبیعی ساخته می شوند و پارچه های ترکیبی از مخلوط چند ماده ضد شعله.

فراموش نکنیم که لباس کار نسوز برای محافظت از کارگران در برابر آتش، گرما و شعله ایجاد شده است. این نوع لباس یک اقدام ایمنی کلیدی برای کارکنان شاغل در صنایع خطرناک از جمله نفت و گاز، ساخت و ساز و تأسیسات است. پس بهتر است خرید لباس نسوز را با رعایت نکات مهم انجام دهیم تا جان افراد را فدای هزینه کم نکرده باشیم. این میان توصیه ما خرید لباس نسوز شومر است که از پارچه نسوز با الیاف طبیعی ساخته شده.

این منسوجات نه تنها خود خاموش می شوند، بلکه در شرایط معمولی هوا با اکسیژن 21 درصد نیز نمی سوزند. الیاف طبیعی این پارچه، زمانی که در معرض حرارت یا شعله قرار می گیرند، منبسط می شوند و در نتیجه خاصیت عایق گونه آن را افزایش می دهند.

دلایل استفاده از پارچه نسوز شومر

زندگی کاری روزمره، برای بسیاری از افراد با خستگی فیزیکی همراه است. اگر بتوانیم بخشی از این خستگی را با استفاده از لباس کار مناسب رفع کنیم، حتما یک ارزش افزوده را به کار خود اضافه کرده ایم. پارچه نسوز شومر این ویژگی را دارد که با تکیه بر الیاف طبیعی ساخته و تولید شود تا راحتی مورد نظر را به کاربرانی که به پوشیدن لباس نسوز فولاد یا لباس کار با مواد مذاب نیاز دارند، ارائه کند.

شرکت شومر با در نظر گرفتن شعار «افراد در معرض خطر تمرکز ما هستند» حفاظت از افرادی را در کانون کار خود در معرض حوادث مربوط به آتش هستند، وظیفه خود می داند. کارشناسان این مجموعه بر این باورند که نمی‌توان جلوی اتفاق را گرفت، اما می‌توان تمام تلاش خود را برای محافظت از مردم انجام داد. برای این منظور در ساخت و تولید انواع پارچه نسوز شومر، از استانداردهای روز دنیا فراتر رفته و به عنوان یک مخاطب قابل اعتماد در دسترس همگان است.

مزیت استفاده از این محصول

آتش سوزی یک خطر بزرگ است که روزانه افراد زیادی با آن مواجه می شوند. همیشه نمی توان با ترفند دور ماندن، از آسیب جلوگیری کرد، اما اگر باهوش باشید، از خود محافظت خواهید کرد تا وقتی آسیبی به شما وارد شد، آن را کنترل کنید. لباس نسوز شومر می تواند یکی از راهکارهای مناسب در این موقعیت ها باشد.

فرقی ندارد که در ریخته گری مشغول به کار باشید یا صنایع نفتی، استفاده از لباس نسوز شومر مزیت های فراوانی را برای شما به همراه دارد. یکی از این موارد این است که لباس بر خلاف پارچه معمولی روی پوست شما ذوب نمی شود. این مهم می تواند خطر سوختگی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، به هر حال، بیشتر تلفات و جراحات شدید سوختگی زمانی ایجاد می شود که لباس های غیر مقاوم در برابر آتش سوزی، ذوب می شوند و همچنان مشتعل مانده و به پوست فرد می چسبند.

لباس نسوز شومر، می توانند برای شما عایق حرارتی در برابر حرارت شعله های آتش باشند. همچنین با تبدیل شدن به یک عایق حرارتی، می توانید در تکمیل فعالیت به شما کمک کند.

به یاد داشته باشید که مواد مقاوم در برابر آتش بسیار قوی تر از مواد معمولی هستند. از آنجایی که آنها به گونه‌ ای ساخته شده ‌اند که در مقابل حرارت بالا و مواد قابل اشتعال واکنش خوبی داشته باشند، در مواقع اضطرار به خوبی از شما محافظت می کنند.

دیگری مزایای استفاده از پارچه نسوز شومر به این شرح است:

1. کمک به سلامتی

 پارچه نسوز شومر از الیاف پنبه طبیعی ساخته است. با معاینه و تمرین های مختلف، پارچه نسوز برای پوست بدون هیچ گونه تحریک یا اثر منفی و حتی سایش طولانی مدت، هیچ آسیبی به بدن انسان نمی رساند. در نتیجه سلامتی فرد را به خطر نمی اندازد.

2. هیگروسکوپی

پارچه نسوز شومر، رطوبت سنجی خوبی دارد. در شرایط عادی الیافی پنبه ای آن رطوبت بین 8 تا 10 درصد دارد؛ بنابراین در تماس با پوست فرد احساس نرمی را القا کرده و سفت نیست. اگر رطوبت پارچه پنبه ای افزایش یابد و دمای محیط بالاتر باشد، محتوای آب موجود در الیاف همگی تبخیر می شود. تعادل آب پارچه نسوز شومر، حفظ شده و باعث می شود فرد احساس راحتی کند.

3. خاصیت حفظ گرما و خاصیت ضد الکتریسیته ساکن

با توجه به اینکه پارچه پنبه ای رسانای ضعیف گرما و ایستا است، ضریب هدایت حرارتی بسیار پایینی دارد و چون فیبر پنبه خود متخلخل است و خاصیت ارتجاعی خوبی دارد، می تواند هوای زیادی را بین الیاف جمع کند. در نتیجه رسانای ضعیفی است؛ بنابراین پارچه نسوز شومر دارای خاصیت حفظ گرما خوب، خاصیت ضد الکتریسیته ساکن است و استفاده از آن می تواند باعث ایجاد احساس گرمای مطلوب و راحتی در افراد شود.

4. مقاومت قلیایی

پارچه نسوز شومر دارای مقاومت خوبی در برابر قلیایی شدن است. به این معنا که الیاف آن را در محلول قلیایی نمی شکند. این عملکرد در زمان استفاده از مواد مناسب شستشو و ضد عفونی ها برای رفع آلودگی مناسب است، همچنین برای رنگرزی، چاپ و پردازش های مختلف منسوجات پنبه ای مفید است.

ویژگی ها

پارچه نسوز شومر، با سطح حفاظت مناسب خود بسیار فراتر از الزامات استانداردهای EN ساخته شد است و استانداردهای لازم را در حفاظت از گرما و آتش برای کاربران در نظر دارد. با توجه به خواسته مشتری، پارچه های را می توان با شرایط فردی سازگار کرد.

همچنین این کالا، از پنبه خالص ساخته شده ‌است که دارای خواص مطلوبی مانند قابلیت تنفس بالا و مدیریت رطوبت خوب است. ثبات رنگ در این محصول نیز، طول عمر طولانی آن را تضمین می کند. به یاد داشته باشید که خاصیت ارتجاعی پارچه نسوز شومر، از حرکت طبیعی در حین کار روزانه پشتیبانی می کند. این امر در ترکیب با محتوای بالای پنبه، خواص پوشیدنی قانع کننده ای را برای کاربران، به همراه دارد.

در نهایت امر، پارچه نسوز شومر، در بالاترین سطح کیفیت ساخته می شود تا بتواند بهترین خواص پوشیدنی را داشته و محافظت بهینه افراد، در برابر حرارت و شعله را در صنعت فولاد، صنعت فلزکاری و غیره تضمین کند.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *