مقالات, مقالات عمومی

بیماری کاتاراکت (آب مروارید) بر اثر جوشکاری

بیماری کاتاراکت آب مروارید بر اثر جوشکاری

بیماری کاتاراکت (Cataract disease) همان آب مروارید یا کدر شدن عدسی طبیعی چشم است. برای افرادی که آب مروارید دارند، عمل دیدن کمی شبیه نگاه کردن از یک پنجره یخ زده یا مه آلود است. دید ابری ناشی از آب مروارید می تواند کتاب خواندن، رانندگی با ماشین (مخصوصا در شب) یا دیدن حالت صورت دوستان را دشوارتر کند. در نوشتار حاضر سعی داریم علل بیماری کاتاراکت آب مروارید بر اثر جوشکاری را با هم بررسی کنیم و بدانیم که چگونه کار با این دستگاه باعث بروز بیماری کاتاراکت می‌شود.

 

بیماری آب مروارید بر اثر جوشکاری

بیماری کاتاراکت یا همان آب مروارید چیست؟

اکثر آب مرواریدها به کندی ایجاد می‌شوند و در اوایل بینایی فرد را مختل نمی‌کنند. اما با گذشت زمان، آب مروارید در نهایت بینایی افراد را به طور کامل از بین می‌برد. در ابتدا نور کم و عینک قوی‌تر می‌تواند به شما در مقابله با آب مروارید کمک کند. اما اگر هنگام انجام فعالیت‌های معمولی خود، با اختلال بینایی مواجه شده‌اید، شاید به جراحی آب مروارید نیاز دارید. خوشبختانه جراحی آب مروارید به طور کلی یک روش ایمن و مؤثر است.

علل به وجود آمدن بیماری کاتاراکت آب مروارید بر اثر جوشکاری

بیماری آب مروارید زمانی ایجاد می‌شود که افزایش سن یا آسیب بافتی، عدسی چشم را تغییر دهد. این بیماری باعث می‌شود که پروتئین‌ها و الیاف موجود در عدسی چشم، تجزیه شوند و دید فرد را تار کنند. البته برخی از اختلالات ژنتیکی ارثی که باعث سایر مشکلات سلامتی می‌شوند، می‌توانند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهند.

آب مروارید همچنین می‌تواند ناشی از سایر بیماری‌های چشمی، استفاده طولانی مدت از داروهای استروئیدی، دیابت و یا عدم محافظت درست از چشم در هنگام جوشکاری باشد. اما نکته قابل توجه این است که این نوع بیکاری می تواند در محل کار نیز برای افراد به وجود آید. در واقع زمانی که افراد مشغول به جوشکاری هستند نیز می‌توانند در معرض آسیب‌هایی باشند که چشم آنها را مستعد به بیماری کاتاراکت می‌کند.

آیا جوشکاری باعث بیماری کاتاراکت می‌شود؟

یکی از روش‌های مهم و مؤثر برای جلوگیری از آسیب‌های هنگام کار با وسایل جوشکاری، استفاده از ماسک مخصوص این کار است. چنانچه از این وسیله مهم استفاده نکنید، اشعه مادون قرمز در نور منعکس شده از این دستگاه، چشم شما را به درگیری با بیماری کاتاراکت تحریک می‌کند. به بیان دیگر، بیماری کاتاراکت یا همان آب مروارید، در اثر تماس مستقیم چشم با اشعه مادون قرمز و عدم توجه به استفاده از ماسک مخصوص جوشکاری و حفاظت از چشم، به وجود می‌آید. اگر علائم آب مروارید در فرد خفیف است، ممکن است فقط به یک نسخه جدید برای عینک یا پیشگیری‌های لازم نیاز داشته باشد. اما مسئله مهم این است که عدم توجه به این بیماری، باعث می‌شود که آب مروارید با گذشت زمان بدتر می‌شود. در نهایت، پزشک جراحی را برای رفع بیماری فرد، توصیه خواهد کرد.

 

جوشکاری

 

به یاد داشته باشید که اگر دچار مشکلاتی همچون تغییر در نحوه مشاهده رنگ، دیدی که ابری، تار، مه آلود یا فیلمی است و یا تغییرات تجویزی در عینک، از جمله نزدیک بینی ناگهانی شده‌اید، حتما با مراجعه سریع به دکتر متخصص، برای رفع مسئله اقدام کنید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09307007475

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *