مقالات

چگونه بر اساس استاندارد، عایق برق مناسب انتخاب کنیم؟

استاندارد عایق برق

استاندارد عایق برق یکی از اجزای ضروری ایمنی الکتریکی است و برای محافظت در برابر شوک های الکتریکی و خطرات اطراف تجهیزاتی مانند تابلوهای برق، نصب می شود. این نوع از وسایل می توانند در انواع مختلف با ولتاژ پایین، ولتاژ متوسط ​​و ولتاژ بالا تولید شوند. نکته مهمی که زمان خرید لاستیک زیرپایی عایق برق باید به آن توجه کنید، استانداردهای مهمی است که نمایندگی فروش کفپوش عایق تجهیزات برقی باید زمان تهیه این موارد به آنها اهمیت داده باشد. تولید این تجهیزات در شرکت نوین صنعت آکس با توجه به دو استاندارد بررسی شده در این متن، انجام می شود.

استانداردهای کفپوش عایق برق

به عنوان بخشی از ارزیابی ریسک استاندارد تاسیسات، در مواردی که احتمال برق گرفتگی وجود دارد، زیرپایی ایمنی عایق الکتریکی در سند شیوه کار ایمن HSE برای برق در محل کار (HSG85) توصیه می شود. این نوع تجهیزات باید با توجه به استانداردهای زیر تهیه و تلوی شده باشند.

استانداردهای IEC 61111  

استاندارد IEC 61111 الزاماتی را که باید زمان تولید رعایت شوند، تعیین می کند و جایگزین استاندارد CLC/TS 61111:2006 شده است. همچنین نکات فنی زیر را در نظر دارد.

  • بررسی کلی الزامات و مفاد تست نهایی
  • اصلاح روش تست کفپوش مقاومت در برابر لغزش
  • بررسی مشخصات انواع استاندارد عایق برق و جایگزین الکترود برای تست اثبات
  • توجه به زمان تهویه برای آزمایش تاشو در دمای پایین زیر پایی عایق

IEC 61111:2009 برای کفپوش های عایق الکتریکی تدوین شده تا ویژگی های مهمی مانند ضد لغزش بودن، تنش کافی و توانایی دفع الکترودها را به این محصول بدهد. در نظر داشته باشید که کارشناسان نوین صنعت آکس با توجه به این الزامات انواع کفی عایق حرارت را از ولتاژ 1000 تا 36000 تولید می کنند.

استانداردهای IEC 60243:1

فروش لاستیک زیرپایی عایق برق باید با توجه به مقاومت این محصول در برابر ولتاژهای بالا انجام شود. به همین دلیل است که استفاده از الزامات IEC 60243:1 برای دسترسی به تکنیک‌های تست ولتاژ بالا مهم است. این استاندارد عایق برق توضیح می‌دهد که در حین انجام آزمایش‌های دی الکتریک و اطلاعات لازم در مورد تنظیمات آزمایش چه باید کرد. طبق توافق بین سازنده و آزمایشگاهی که آزمایش را انجام خواهد داد، آزمایش با الکترود مناسب طبق روش اعلام شده از روش های افزایش ولتاژ مشخص شده در استاندارد پیروی می کند.

با توجه به این دو استاندارد مهم، می توانید خرید کفپوش عایق الکتریکی در شرکت نوین صنعت آکس را به راحتی و با خیال آسوده انجام دهید.

چند سوال مهم برای خرید کفپوش عایق برق

برای اینکه بتوانید خرید مناسبی داشته باشید، لازم است ابتدا دغدغه های خود را کنار بگذارید. در این بخش چند مورد از سوالات متداول مشتریان در مورد فروش کفپوش عایق برق را با هم مرور می کنیم تا تصمیم گیری برای شما راحت باشد.

اگر کفی های عایق الکتریکی ارزان تری تهیه کنم چه می شود؟

ما محصولات ارزان‌ قیمت را تضمین نمی‌کنیم؛ اما باید توجه داشته باشید که بیشتر کفپوش های لاستیکی الکتریکی ارزان قیمت از اجزای لاستیکی مخلوط با محدوده‌های مقاومت ولتاژ تقلبی ساخته شده‌اند؛ بنابراین، رفتن به سراغ تولید کنندگان قابل اعتماد بهترین قیمت را برای شما تضمین می کند.

زیرپایی عایق برق را از کجا بخریم؟

صادقانه بگویم، ما همیشه خرید مستقیم از تولید کنندگان یا فروشندگان مجاز را پیشنهاد می کنیم. اما راه آسان دیگری برای خرید تشک های عایق برقی با قیمت های رقابتی اخذ مشاوره از کارشناسان بخش فروش ما است. با یک بررسی کوچک می توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

چرا باید از کفپوش عایق الکتریکی استفاده کنم؟

این کفی ها از کارگران در صورت نشتی تصادفی جریان برق در حین کار بر روی تجهیزات الکتریکی محافظت می کند و ایمنی بیشتر و افزایش بهره وری را برای تکنسین ها فراهم می نماید. استفاده از کفی عایق الکتریکی نه تنها از جان کارگران شما محافظت می کند، بلکه یک الزام اجباری است که توسط آیین نامه های حفاظت و بهداشت کار مقابل تابلوهای برق و صفحه کلید ها تعیین شده است.

رنگ کفپوش عایق برق چگونه است؟

رنگ های استاندارد ما برای کفپوش های عایق سیاه، بنفش، سبز و قرمز هستند. بسته به نوع طراحی و دیزاین مجموعه خود می توانید رنگ دلخواه را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در نهایت به یاد داشته باشید که نصب کفپوش عایق برق باید با دقت انجام شود تا علاوه بر رعایت دستورالعمل ها، تجهیزات توان مناسب برای حفظ جان پرسنل را داشته باشند. این مسئله در نگهداری آنها نیز نقش مهم دارد. پس قبل از اینکه اقدامی برای این کار انجام دهید از آشنایی با دستورالعمل نصب انواع کفپوش عایق برق مطمئن شوید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *