تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

اهمیت خرید لباس آتشنشانی وایکینگ

لباس آتشنشانی وایکینگ

آتش نشانی یک شغل بسیار خطرناک است. علاوه بر رویارویی با آتش‌ سوزی ‌های واقعی، آتش ‌نشان باید با اخگرهای داغ، اشیاء در حال سقوط، دود غلیظ، آب و طبقه ‌های در حال فروریختن مقابله کنند. آنها کارهای خود را تحت محدودیت های زمانی پر استرس انجام می دهند و اغلب چند دقیقه برای خارج کردن ساکنین از سازه های در حال سوختن، وقت دارند. آتش نشانان مدرن طیف کاملی از تجهیزات حفاظت فردی را برای کمک به محافظت از خود در طول کار بالقوه خطرناک استفاده می کنند. یکی از این تجهیزات لباس آتشنشانی وایکینگ است که بهترین پشتیبانی را ارائه می کند.

چرا استفاده از لباس آتش نشانی وایکینگ مهم است؟

لباس آتش نشانی که به عنوان یکی از اصلی ترین تجهیزات آتش نشانی و همچنین از تجهیزات تخصصی مقابله با حرارت در بسیاری از دیگر صنایع  نیز شناخته می شود، برای محافظت از آتش نشانان در برابر خطرات و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ناشی از آتش سوزی در محیط های شدید طراحی شده است. لباس آتش نشانی محافظت بالایی در برابر شعله و قرار گرفتن در معرض حرارت ایجاد می کند و در عین حال سبک، راحت و قابل مانور است. لباس‌ های آتش نشانی امروزی نیز چند منظوره هستند تا منعکس کننده وظایف دائمی در حال تغییر آتش نشانان در سراسر جهان باشند.

همچنین وجود ویژگی های مختلف در این محصولات باعث می شود تا خرید آنها مسئله مهمی باشد. یکی از این ویژگی های مهم استفاده از لایه های متفاوت در تولید لباس آتش نشانی است.

·لایه بیرونی

لایه بیرونی بادوام ترین جزء لباس های لباس آتش است. از جمله وظایف اصلی این لایه عبارت است از:

_ محافظت در برابر حرارت و شعله

_ محافظت در برابر مواد شیمیایی خارجی و آب

_ محافظت در برابر سایش، بریدگی و پارگی

دوام و عملکرد پارچه لایه بیرونی با ترکیب آن (ترکیب الیاف) و ساختار / وزن تعیین می شود. بزرگترین روندی که در سال 2020 شاهد آن هستیم این است که پارچه ها تا حد امکان سبک شده اند تا استرس گرمایی و ناراحتی را کاهش دهند. در عین حال از نظر حفاظت فیزیکی و حرارتی رضایت بخش باشند. خرید لباس آتشنشانی وایکینگ این ویژگی را به خوبی به شما نشان می دهد.

·لایه ضد رطوبت

لایه میانی این نوع لباس ها معمولا مانع نفوذ رطوبت است. عملکرد اصلی آن محافظت در برابر نفوذ آب، پاتوژن های خونی و مواد شیمیایی است. این لایه نیز نقش مهمی در تنفس و عایق بودن کل لباس و در نتیجه سطح کلی راحتی و محافظت برای کاربر دارد.

این قیمت معمولا از یک مجموعه کامپوزیت تشکیل شده است که در آن یک ویژگی ضد آب و قابل تنفس به یک بستر FR تبدیل می شود. جهت گیری غشاء در داخل این لایه به روش زیر بر عملکرد کلی لباس تأثیر می گذارد:

_ غشا رو به پوسته بیرونی: عایق و حفاظت حرارتی بهتری را ارائه می دهد.

_ غشا رو به بدن: تنفس و راحتی بهتر را فراهم می کند.

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشت کیفیت درزبندی است که در کنار لایه ضد رطوبت اعمال می شود؛ زیرا این امر برای عملکرد لباس آتش نشانی VIKING تاثیر زیادی می گذارد. ضعیف ترین نقطه در لباس آتش نشان ها، ناحیه اطراف درزها است. توصیه می کنیم اغلب درزها را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که یکپارچگی ساختاری لباس دست نخورده باقی مانده است.

·لایه ضد حرارتی

به عنوان داخلی ترین لایه، این بخش ضد حرارتی نقش مهمی در عملکرد کلی مجموعه لباس آتش نشانی بازی می کند. خواص اصلی آن عبارتند از:

_ ایجاد عایق در داخل لباس برای راحتی و به حداقل رساندن استرس گرمایی

_ حذف رطوبت از بدن برای افزایش راحتی کاربر

_ سهولت در پوشیدن / درآوردن لباس. یک آستر صاف در لباس آتشنشانی وایکینگ احساس راحتی مناسبی را ایجاد می کند و کاربر برای پوشیدن یا حرکت کردن نیازی به درگیری زیاد با لباس ندارد.

_ محافظت از لایه ضد رطوبتی در برابر هرگونه آسیب وارده از قسمت داخلی لباس

توصیه می شود که سازمان های آتش نشانی به دنبال تامین کننده ای با تجربه برای خرید این اقلام باشند. همچنین اطمینان حاصل کنند که پوشاک کار ایستگاه آتش نشانی تمام الزامات و دستورالعمل های لازم را برآورده می کند. بنابراین بسیار حیاتی است که این نوع تجهیزات را از شرکتی خریداری کنند که بتواند الزامات حفاظت از آتش را برای لباس استاندارد طراحی شده با استقامت نهایی برآورده کند. در این راستا شرکت نوین صنعت آکس کنار شما خواهد بود. برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت لباس آتش نشانی VIKING با کارشناسان بخش فروش ما در تماس باشید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *