مقالات, مقالات عمومی

راهنمای استفاده از لباس ضد نیتروژن مایع

لباس ضد برودت شدید

  استفاده از لباس ضد نیتروژن مایع (لباس ضد برودت شدید) برای زمان هایی توصیه می شود که فرد در معرض خطر سرمای شدید و یا کار با مواد ریسک پذیر است. این لباس به طور کامل تن کاربر را پوشانده و او را در برابر خطرات احتمالی محافظت می کند. در متن پیش رو سعی داریم با ارائه راهنمایی جامع در مورد نحوه استفاده از لباس ضد نیتروژن مایع (لباس ضد برودت شدید) کاربران این نوع تجهیزات را از برخی مسائل کوچک اما مهم آگاه کنیم.

چرا از لباس ضد نیتروژن مایع استفاده می کنیم؟

استفاده از لباس ضد نیتروژن در دمای 4 درجه سانتیگراد یا کمتر مورد نیاز است. لباس باید متناسب با دما، شرایط کاری سطح و مدت زمان فعالیت و طراحی شغل انتخاب شود. توجه به این عوامل بسیار مهم است تا بتوانید میزان گرما و تعریق تولید شده در حین کار را تنظیم کنید.

اگر سرعت کار خیلی سریع باشد یا اگر نوع و مقدار لباس به درستی انتخاب نشده باشد، ممکن است تعریق بیش از حد رخ دهد. لباس کنار بدن خیس می شود و ارزش عایق لباس به شدت کاهش می یابد. این کاهش در ارزش عایق، خطر آسیب های ناشی از سرما را افزایش می دهد.

لباس ضد برودت شدید باید در چند لایه تولید شود که محافظت بهتری نسبت به یک لباس ضخیم دارد. هوای جریان پیدا کرده بین لایه های لباس، عایق بهتری نسبت به خود لباس ایجاد می کنند. توجه داشته باشید که لایه داخلی باید عایق باشد و بتواند رطوبت را از پوست دور کند تا به خشک نگه داشتن آن کمک کند.

پس مهم است که لایه های لباس باید عایق مناسبی برای شرایط آب و هوایی که در آن کار انجام می شود، فراهم کند. همچنین باید قبل از اینکه بیش از حد اذیت شوید، به راحتی باز یا از بدن جدا شوند تا از تعریق بیش از حد در حین فعالیت های شدید جلوگیری شود. در طراحی و دوخت لباس ضد برودت شدید این مهم با کارگزاری یک زیپ به درستی پیش می رود. همچنین برای کار در شرایط مرطوب، لایه بیرونی لباس باید ضد آب باشد.

مکمل های استفاده ازلباس ضد نیتروژن مایع

1.کلاه ضد برودت شدید

در کنار استفاده از لباس ضد نیتروژن مایع، از کلاه مناسب برای شرایط کاری خود هم استفاده کنید. البته زمان خرید لباس ضد برودت شدید، تمامی تجهیزات لازم را در کنار آن به دست خواهید آورد. اما خوب است که بدانید استفاده جداگانه از هر کدام این تجهیزات هم ممکن است.

هنگان تهیه و خرید لباس ضد نیتروژن مایع، توجه داشته باشید که کلاه باید تمامی سر و صورت شما را بپوشاند و در عین حال دید مناسبی را نیز ارائه کند. برای آسترهای مناسبی که محافظت ارائه شده را به خطر نمی اندازند، با تأمین کننده یا سازنده کلاه ضد برودت شدید مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که در شرایط بسیار سرد، جایی که از محافظ صورت استفاده می شود، محافظ چشم باید از بینی و دهان جدا شود تا از رطوبت بازدمی ناشی از مه گرفتگی و یخ زدگی محافظ چشم یا عینک جلوگیری شود. به همین خاطر است که می گویم استفاده از لباس ضد نیتروژن مایع (لباس ضد برودت شدید) را انتخاب کنید که برای کاری که انجام می‌دهید، و برای محافظت در دمای سرد محل کارتان مناسب است.

2. کفش ضد برودت شدید

چکمه‌ های نمدی، کف لاستیکی، رویه چرم با کفی ‌های نمدی قابل جابجایی، برای کارهای سنگین در سرما مناسب ‌تر هستند، زیرا چرم متخلخل است و به چکمه‌ ها اجازه تنفس می‌ دهد. اما لباس مخصوص ضد برودت شدید، کفش ها مخصوص به خود را نیز دارد که با جنسیت مشابه (مواد کامپوزیتی) ساخته شده و ایمنی یکدستی را به فرد ارائه می کند.

این نوع از تجهیزات معمولا با سایز بندی 39 تا 46 در اختیار کاربران قرار می گیرد و با داشتن ویژگی های خاص مانند محافظت عالی از آسیب حرارتی، ضد آب، ارائه تنفس مناسب به پا و غیره فروش لباس ضد نیتروژن مایع را برای شرکت های مختلف آسان کرده است.

3. دستکش ضد برودت شدید

زمان کار در شرایط سرد، دست ها بیشترین کاربرد را دارند. پس استفاده از تجهیزاتی که از آنها محافظت کند، بسیار مهم است. توجه داشته باشید که زمان کار با نیتروژن مایع و یا موادی از این دست، استفاده از دستکش ضد برودت شدید بسیار توصیه می شود زیرا محصول دیگری را نمی توان جایگزین آن کرد و همین میزان امنیت را به دست آورد.

نکات مهم برای استفاده از لباس ضد نیتروژن مایع

تا به اینجای متن سعی شد با مرور تکه های مهمی که در کنار هم مجموعه لباس ضد نیتروژن مایع را تشکیل می دهند مرور کنیم. همان طور که ملاحظه شد، زمان استفاده از هر کدام این محصولات باید مواردی را رعایت کرد که ذکر آن نیز ضروری بود. اما در کلیت برای استفاده از لباس ضد نیتروژن مایع باید موارد زیر را در نظر داشته باشید تا عمر محصول را بالا برده و قیمت لباس ضد برودت شدید را هدر ندهید.

به عنوان راهنمای استفاده از لباس ضد نیتروژن مایع (لباس ضد برودت شدید) باید بگوییم که:

  1. لباس ها باید تمیز نگه داشته شوند. زیرا کثیفی سلول های هوا را در الیاف لباس پر می کند و توانایی عایق بودن آن را از بین می برد.
  2. لباس باید پس از استفاده خشک شود. قبل از ورود به پناهگاه های گرم باید با برداشتن رطوبت از خرابی لباس در طی زمان جلوگیری کرد.
  3. اگر به مهارت دستی خوب نیاز نیست، برای کارهای سبک باید از دستکش مناسب در دمای کمتر از 4 درجه سانتیگراد و برای کارهای متوسط ​​در دمای کمتر از 7- درجه سانتیگراد استفاده کرد. برای کارهای زیر 17- درجه سانتی گراد باید از دستکش ضد برودت شدید استفاده کرد.
  4. لباس پنبه ای برای این شرایط توصیه نمی شود. این متریال به سرعت مرطوب یا خیس می شود و خاصیت عایق خود را از دست می دهد. از سوی دیگر، پشم و الیاف مصنوعی، در صورت خیس شدن، گرما را حفظ می کنند. پس مهم است که متریال مورد استفاده در لباس ضد نیتروژن مایع (لباس ضد برودت شدید) را نیز به خوبی بسنجید.
  5. قبل از استفاده لباس و تجهیزات آن، مطمئن شوید که هیچ گونه ساییدگی و خرابی در لباس وجود ندارد. در غیر این صورت ایمنی خود را به خطر انداخته اید.
  6. گرچه این نوع تجهیزات را با نام “ضد برودت” می شناسیم اما مهم است که آنها را در نیتروژن مایع، مواد خورنده و روغن ها غوطه ور نکنید.
  7. شست و شوی لباس ضد برودت شدید بسیار آسان است اما اگر با روند آن آشنایی ندارید، بهتر است این کار را به افراد آشنا بسپارید.

نیتروژن مایع یکی از مایعات برودتی است که معمولا در آزمایشگاه‌ های تحقیقاتی استفاده می ‌شود. نیتروژن یک ماده بسیار سرد است و در شرایط فشار بالا به مایع تبدیل می شود. همچنین می تواند تا حجم بسیار زیادی گاز منبسط کند. به همین دلیل مهم است که زمان کار با آن راهنمای استفاده از لباس ضد نیتروژن مایع (لباس ضد برودت شدید) را خوانده باشید و در ایمنی کامل وارد محیط کاری خود شوید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *