تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

محیط های استفاده از ماسک شیمیایی سری 6000 3m

ماسک تمام صورت شیمیایی سری 6000 3m

استفاده از ماسک شیمیایی سری 6000 3m از جمله تجهیزات تنفسی برای صنایع خطرناک محسوب می شود. این ماسک دستگاهی است که از شما در برابر استنشاق مواد خطرناک مانند مواد شیمیایی و ذرات عفونی محافظت می کند. ماسک‌ های تنفسی از جمله مهمترین تجهیزات حفاظتی برای کار در محیط‌های خطرناک هستند. انتخاب ماسک تنفسی مناسب مستلزم ارزیابی تمامی عملیات، فرآیندها یا محیط‌های محل کار است که ممکن است خطرات تنفسی ایجاد کنند.

فاکتورهای مهم برای خرید ماسک تمام صورت

قبل از انتخاب ماسک تنفسی باید هویت خطر و غلظت آن در هوا مشخص شود. این ارزیابی باید توسط پرسنل ایمنی با تجربه و یا توسط یک متخصص بهداشت صنعتی انجام شود. انواع مختلفی از ماسک تنفسی وجود دارد که احتمالا با آنها آشنا هستید اما ماسک شیمیایی باید ویژگی های زیر را داشته باشد تا زمان خرید از کارکرد آن مطمئن شوید.

  • css متحرک
  • Airline Supplied Air Compatible
  • لنز بزرگ برای میدان دید پیشرفته

ماسک ‌های تنفسی شیمیایی چگونه کار می ‌کنند؟

ماسک شیمیایی سری 6000 3m  با فیلتر کردن ذرات هوا، تمیز کردن شیمیایی (تصفیه) هوا یا تامین هوای پاک از منبع بیرونی کار می ‌کنند. در واقع ماسک‌ ها ساده ‌ترین و گاها کم‌ هزینه ‌ترین تجهیزات تنفسی موجود هستند که می توانند به خوبی از جان پرسنل محافظت کنند. این ماسک ‌ها نه فقط در برابر ذرات (مانند گرد و غبار) از کاربر محافظت می ‌کنند، بلکه در برابر گازها و بخارات آلی هم مقاوم هستند.

ماسک های شیمیایی همچنین به عنوان “ماسک های تصفیه کننده هوای آلوده” شناخته می شوند زیرا آنها گازهای شیمیایی را از هوا در هنگام تنفس فیلتر یا پاک می کنند. این ماسک تنفسی شامل یک شیلد صورت و یک کارتریج هستند. تسمه های آنها نیز صفحه را روی سر محکم می کنند. کارتریج ممکن است فیلتری برای حذف ذرات نیز داشته باشد. ماسک های شیمیایی سری 6000، فیلتر 3m را ارائه می دهند.

این نوع تجهیزات تنها در صورتی مؤثر هستند که با کارتریج یا فیلتر مناسب (این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند) برای یک ماده بیولوژیکی یا شیمیایی خاص استفاده شوند. انتخاب فیلتر مناسب می تواند یک فرآیند پیچیده باشد. کارتریج هایی در دسترس هستند که در برابر بیش از یک خطر از ما محافظت می کنند، اما هیچ کارتریج “همه کاره ای” وجود ندارد که در برابر همه مواد از کاربر محافظت کند. مهم است که بدانید با چه خطراتی مواجه خواهید شد تا مطمئن شوید که فیلتر/کارتریج مناسب را انتخاب می کنید.

ویژگی های ماسک شیمیایی سری 6000 3m

ماسک تنفسی کارتریج شیمیایی معمولا:

  • از کارتریج مختص فضای شیمیایی قابل تعویض برای حذف آلودگی استفاده می کند.
  • دارای کد رنگی هستند تا به شما در انتخاب درست کمک کنند.
  • ممکن است برای محافظت در برابر خطرات متعدد به بیش از یک کارتریج نیاز داشته باشد.

ویژگی ‌های مختلفی برای ماسک شیمیایی سری 6000 3m در نظر گرفته شده است تا به شما کمک کند ماسک ‌های تنفسی را متناسب با فعالیت خود و خطرات خاصی که با آن مواجه می ‌شوید، انتخاب کنید. برای مثال، شیلدهای این محصولا ضد مه هستند و بخارهای روی لنز را برای دید بهتر کاهش می‌ دهند. همچنین پوشش لنز، از صورت فرد در برابر پاشش مواد شیمیایی جزئی و خراش محافظت می‌ کند.

قاب ماسک به صورت fullface در نظر گرفته شده است تا قسمت های زیادی از صورت فرد را بپوشاند. همچنین بندها و تسمه های کنار ماسک به کاربران اجازه می دهد تا تناسب دلخواه خود را حفظ کند و در محیط های بالقوه خطرناک مصون بمانند.

فیلترهای ذرات چگونه طبقه بندی می شوند؟

حالا که صحبت از خاص بودن فیلتر ماسک شیمیایی سری 6000 3m شد بد نیست بدانید که 9 کلاس مختلف برای فیلتر ذرات وجود دارد که به سه سری N، R و P تقسیم می شوند. فیلتر سری N در محیط های عاری از روغن استفاده می شود. فیلترهای سری R را می توان در معرض غبار روغن قرار داد، اما باید فقط برای یک شیفت کاری استفاده شود. فیلتر P را می توان بیش از یک شیفت کاری در معرض غبار روغن استفاده کرد.

زمان تهیه فیلتر مناسب این نوع تجهیزات فراموش نکنید که کارتریج باید از طرف مرکز تحقیقات ملی بهداشت و ایمنی شغلی (NIOSH) تایید شده باشد.

مدت زمان استفاده از ماسک شیمیایی سری 6000 3m

اگر هنگام استنشاق، ماسک شما تمام اطراف صورتتان را محکم نبندد، ممکن است هوای آلوده ای را تنفس کنید که از لبه های مهر و موم صورت نشت می کند. اکثر ماسک ‌های تنفسی در سبک‌ ها و اندازه‌ های متفاوتی تولید می ‌شوند و به‌ دلیل شکل ‌های مختلف صورت افراد، طراحی های مختلفی دارند. همچنین اگر برای دانستن نحوه صحیح قرار دادن ماسک و پوشیدن آن به آموزش نیاز دارید. این اطلاعات باید توسط تامین کننده دستگاه تنفسی به شما ارائه شود.

تنها راه برای تشخیص اینکه بدانید ماسک های شیمیایی تا چه زمانی باید روی صورت شما باشند یا اصلا محافظت لازم را ارائه می کنند یا خیر، تست تناسب تنفسی است. تست تناسب می‌ تواند به روش ‌های مختلف انجام شود و باید قبل از استفاده از ماسک تنفسی در محیط ‌های خطرناک توسط یک متخصص بهداشت و ایمنی انجام شود. ماسک شیمیایی سری 6000 3m باید هر بار که روی صورت قرار می ‌گیرند از نظر تناسب مناسب بررسی شوند تا از محافظت کافی اطمینان حاصل شود. همچنین مهم است که میزان وجود گازهای خطرناک در محیط را هم اندازه بگیرید. برای بررسی دقیق می توان تعیین کرد که این تجهیزات تا چه مدت زمانی باید استفاده شوند.

نکته مهم در مورد فیلترهای m3

کارتریج ها، فیلترها و ماسک شیمیایی همگی قدیمی می شوند. اگر کارتریج های فیلتر قدیمی هستند، در معرض هوا باز بوده یا آسیب دیده اند، ممکن است از شما محافظت نشود. کارتریج هایی که حاوی زغال چوب یا سایر مواد شیمیایی برای فیلتر کردن هوا هستند باید تا زمان استفاده در بسته های دربسته نگهداری شوند. اگر کارتریج ها باز هستند یا در بسته بندی هوا بسته بندی نشده اند، نباید از آنها استفاده کرد.

حتی کارتریج های بسته بندی اصلی نیز دارای تاریخ انقضا هستند که باید قبل از خرید و استفاده بررسی شوند. همچنین با گذشت زمان ماسک شما ممکن است قدیمی و خراب شود. مهم است ماسک شیمیایی سری 6000 3m خود را در مکانی تمیز و خشک و به دور از گرما یا سرمای شدید نگهداری کنید. آن را قبل و بعد از استفاده طبق دستورالعمل سازنده بررسی کنید. کارتریج ها همچنین عمر مفید محدودی دارند. آنها باید به طور دوره ای در طول استفاده تغییر کنند.

با توجه به این مواد هم برای خرید فیلتر ماسک تنفسی شیمیایی 3M 6001 و هم برای استعلام قیمت ماسک شیمیایی سری 6000 3m می توانید از کارشناسان نوین صنعت آکس کمک بگیرید.

چه صنایعی از ماسک شیمیایی سری 6000 3m استفاده می کنند؟

در نهایت باید بگوییم که استفاده از این نوع تجهیزات معمولا در صنایع زیر مورد توجه است.

  • پتروشیمی
  • صنعت نفت و گاز
  • صنایع شیمیایی
  • آتش نشانی
  • معادن
  • صنایع غذایی
  • داروسازی
  • حمل و جابه‌جایی مواد شیمیایی
  • حمل زباله‌های خطرناک
  • خودروسازی
  • تعمیر و نگه‌داری تجهیزات صنعتی
  • حمل زباله‌های خطرناک
  • و غیره.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *