تجهیزات ایمنی, مقالات, مقالات عمومی

دوره های تخصصی رتبه صلاحیت کار

دوره تایید صلاحیت اداره کار

یکی از الزامات اصلی در راستای اخذ رتبه خدماتی اداره کار، گذراندن دوره های تخصصی رتبه صلاحیت اداره کار در زمینه خدمات مد نظر است. رتبه خدماتی اداره کار به طور کلی در هفت رسته از طرف اداره کل کار با توجه به نوع فعالیت خدماتی برای شرکت ها صادر میگردد. شرکت پیمانکار ابتدا لازم است رتبه مد نظر را در اساسنامه و یا آگهی موضوعات خود به طور شفاف بیان کرده باشد.

هر شرکت میتواند با توجه به نوع فعالیت و همچنین موضوعات خدماتی مطرح شده در موضوعات شرکت خود نسبت به اخذ یک و یا هر هفت دسته رتبه خدماتی اداره کار اقدام نماید.

همانطور که مشخص است اخد رتبه صلاحیت اداره کار نیاز به کسب امتیاز لازم دارد که بخشی از امتیازات از طریق گذراندن دورهای تخصصی رتبه صلاحیت کار بدست می آید.

دوره های تخصصی رتبه صلاحیت کار، برای کلیه نفرات دارای حق امضا در شرکت الزامی بوده و هر شرکت می بایست این دوره های تخصصی را در کنار دوره 36 ساعته شرکت های خدماتی پیش از ثبتنام در سامانه اخذ رتبه خدماتی خود بگذراند.

این دوره ها به صورت فایل pdf بوده و اشخاص پس از خرید آنها میتوانند دروس را مطالعه و پس از کسب آمادگی لازم نسبت به انجام آزمون های خود در سامانه اقدام نمایند.

به صورت عمومی آزمون مرتبط با دوره های تخصصی رتبه صلاحیت کار شامل 10 سوال تستی بوده و به صورت میانگین مدت زمان هر آزمون 15 الی 20 دقیقه می باشد.

چنانچه اشخاص موفق به کسب نمره قبولی در آزمون های خود نگردند میتوانند 4 بار در این آزمون شرکت نمایند، اما اگر در بار چهارم باز هم موفق به اخذ نمره لازم نگردند باید دوره را مجدد خریداری نمایند.

دوره های تخصصی رتبه صلاحیت کار

دسته بندی دوره های تخصصی رتبه صلاحیت کار 

دوره های تخصصی رتبه صلاحیت کار شامل 7 دسته بندی می باشد:

  • دوره 102 ساعته مدیریت امور ایاب و ذهاب: این دوره مخصوص شرکت هایی است که در حوزه حمل و نقل و ارائه سرویس مانند سرویس مدارس مشغول به فعالیت می باشند. گذراندن دوره 102 ساعته مدیریت امور ایاب و ذهاب برای کلیه صاحبان دارای حق امضا در این شرکت ها الزامی است.

دوره ایاب و ذهاب در حال حاضر شامل 3 جزوه می باشد که میتوایند از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

مدت زمان تعریف شده برای این دوره 102 ساعت بوده و شامل سرفصل های زیر میباشد:

تاثیرات حمل و نقل، برنامه ریزی حمل و نقل، انواع آلترناتیو، عوامل موثر در سیستم حمل و نقل، دیدگاه های سیستم حمل و نقل، ارتباط بخش های مختلف سیستم حمل و نقل با یکدیگر، اجزای تشکیل دهنده سیستم حمل و نقل، انواع برنامه ریزی، برنامه نویسی و طراحی سیستم، مدل های کمی  وکیفی، و ….

 

  • دوره ۱۲۸ ساعته مدیریت امور تاسیساتی: این دوره مخصوص به شرکت هایی است در حوزه تاسیسات مشغول به انجام فعالیت خدماتی می باشند. این دوره 128 ساعت تعریف شده و در حال حاضر شامل دو جزوه زیر است:
    جزوه تاسیسات

جزوه حرارتی و برودتی

سرفصل های  دوره 128 ساعته مدیریت امور تاسیساتی شامل: تعریف سرپرست و تعریف حیطه وظایف وی در حوزه ی تاسیسات، برنامه ریزی های لازم در حوزه ی تاسیسات برودتی و حرارتی، روانشناسی صنعتی، توانایی تقسیم کار و ایجاد هماهنگی در واحد تأسیسات، توانایی تأمین نیازهای واحد و … می باشد.

  1. دوره ۹۰ ساعته مدیریت امور تایپ و تاکثیر: دوره 90 ساعته مدیریت امور تایپ و تاکثیر مخصوص شرکت هایی است که در حوزه امور نشر و تبلیغات مشغول به فعالیت می باشند. عمدتا این شرکت ها علاوه بر کسب رتبه تایپ و تاکثیر نیازمند به اخذ مجوز لازم از وزارت ارشاد در راستای فعالیت خود می باشند.
  2. دوره ۱۱۶ ساعته مدیریت نگهداری و خدمات فضای سبز: اگر شرکت شما در زمینه ایجاد و اصلاح فضای سبز و یا باغداری مشغول به فعالیت می باشد لازم است جهت اخذ رتبه خدماتی اداره کار نسبت به گذراندن دوره 116 ساعته مدیریت نگهداری و خدمات فضای سبز اقدام نماید. عموما مطالب ارائه شده در این بخش به شکل فایل پاورپوینت و یا ویدئو آموزشی می باشد.
  3. دوره 140 ساعته مدیریت خدمات عمومی در شرکت های خدماتی و پشتیبانی: شرکتهایی که تمایل به اخذ رتبه خدمات عمومی دارند و یا در زمینهتنظیفات، نامه رسانی، پیشخدمتی، امور آبدارخانه، خدمات پاسخگویی تلفنی و مواردی مشابه اقدام به فعالیت میکنند لازم است کلیه صاحبان حق امضا آن ها پیش از اخذ رتبه خدماتی اداره کار، نسبت به گذراندن دوره ه 140 ساعته مدیریت خدمات عمومی در شکت های خدماتی  پشتیبانی اقدام نمایند.

بخشی از جزوات مرتبط با  مدیریت خدمات عمومی را در این بخش میتوانید ملاحظه کنید.

  • دوره 208 ساعته مدیریت امور آشپزخانه و رستوران: اگر شرکت شما پیمانکار بخش رستوران و آشپزخانه است لازم است جهت دریافت رتبه خدماتی اداره کار در این حوزه صاحبان دارای حق امضای خود را در دوره 208 ساعته مدیریت امور آشپزخانه و رستوران ثبتنام نماید. این دوره جزو گران ترین دوره های ارائه شده در حوزه رتبه خدماتی بوده که در حال حاضر به قیمت 800 هزار تومان به فروش میرسد.
  • دوره 30 ساعته مدیریت تعمیر و نگهداری در شرکت های خدماتی و پشتیبانی: شرکت هایی که در حوزه خدمات تعمیرو نگهداری نیروگاها، پالایشگاه ها، خطوط انتقال برق و آب و … مشغول به فعالیت می باشند میتوانند با گذراندن دوره 30 ساعته مدیریت تعمیر و نگهداری نسبت به اخذ رتبه خدماتی آن اقدام نمایند.

سرفصل های این دوره شامل: اهداف و برنامه ریزی، تعریف وظایف، عیوب نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، مزایا تعمیر و نگهداری، اورهال، سطح تاکتیک ها و … می باشد.

میتوانید جزوه مرتبط با تعمیرو نگهداری را در این بخش ملاحظه نمایید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *