مقالات, مقالات عمومی

نقش کیت سنجش هوای فشرده دراگر در ایمنی و سلامت پرسنل

نقش کیت سنجش هوای فشرده دراگر در ایمنی و سلامت پرسنل

با استفاده از کیت سنجش هوای فشرده دراگر می توان کیفیت هوای تنفسی یک کمپرسور یا سیلندر هوای فشرده را آزمایش کرد. استفاده از سیستم تست، تست قابل اعتماد را مطابق با استاندارد تصفیه EN 12 021 تضمین می کند. خانواده محصولات Aerotest بر اساس لوله های معروف Dräger-Tubes یک روش تست قابل اعتماد و سریع برای تشخیص و اندازه گیری گازهای سمی احتمالی را ارائه می کنند. با ما همراه باشید تا نقش این سیستم مهم در ایمنی و سلامت پرسنل را بررسی کنیم.

کیت سنجش هوای فشرده دراگر چگونه کار می کند؟

Dräger Aerotest Simultan HP با تشخیص کمی، بررسی مواد مختلف بالقوه مضر را امکان پذیر می کند. به عنوان مثال مونوکسید کربن، دی اکسید کربن، بخار آب و روغن در پراکندگی هوای فشرده قابل بررسی هستند. مقادیر را می توان به صورت جداگانه یا همزمان تعیین کرد.

آنالایزر هوای تنفسی به این صورت پیش می رود که:

  • کیفیت هوای تنفسی (کمپرسور/سیلندر گاز فشرده) را در محدوده‌های فشار پایین اندازه‌گیری می‌کنیم.
  • میزان آلاینده های بالقوه را تعیین می کنیم. به عنوان مثال. مونوکسید کربن / دی اکسید، بخار هیدرو یا روغن در جریان هوای فشرده قابل تشخصی خواهند بود.

در نتیجه این روند هوای تنفسی تست شده قابل اعتماد است.  به این معنا که ما با استفاده از کمپرسور هوای فشرده، می توانیم کیفیت هوای تنفسی را که توسط کمپرسور یا سیلندر گاز فشرده تامین می شود، تعیین کنیم. با استفاده از کیت سنجش هوای فشرده دراگر و سیستم تست این سیلندر گاز فشرده، بررسی قابل اعتمادی انجام می شود که هوای تنفسی طبق طبقه بندی قابل اجرا EN 12021 تضمین خواهد شد.

کارکرد اصلی سیستم تشخیص گاز

تشخیص و اندازه گیری آلاینده ها اولین و مهمترین کارکرد این سیستم است. با استفاده از سیستم سنجش گاز Dräger Aerotest Alpha، می توان به طور قابل اعتماد آلاینده های بالقوه مختلف مانند مونوکسید کربن، دی اکسید کربن، بخار هیدرو یا روغن در جریان هوای فشرده را تعیین کرد. به صورت اختیاری، مقادیر را می توان به طور همزمان یا جداگانه هم مورد بررسی قرار داد.

به یاد داشته باشید که چنین کارکرد با تکیه بر ویژگی منحصر به در این سیستم پیش می رود. سرعت و سهولت استفاده این سیستم مسئله مهمی است که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته. تنها با استفاده از اتصال دوشاخه می توان دستگاه اندازه گیری گاز سمی را که مستقل از منابع تغذیه قابل استفاده است به سیستم تامین هوای فشرده کم فشار متصل کرد. با این کار به راحتی و بدون مشکل می توانیم عمل مانیتورینگ را برای تعیین غلظت گازها، ذرات معلق و یا تشخیص روغن پیش ببریم. فقط در عرض چند دقیقه، بررسی سریع یک نتیجه اندازه گیری دقیق را ارائه کرده و درجه آلودگی را نشان می دهد.

یک مزیت مهم

ضربه گیر روغن دراگر در سهولت استفاده از کیت سنجش هوای فشرده دراگر نقش مهمی دارد. ضربه‌گیر روغن Dräger جدید به ‌ویژه برای آزمایش و بررسی هوای فشرده برای آئروسل‌های روغن ساخته شده است. جدا از روغن ‌های معمولی، حتی روغن‌ های مصنوعی را می ‌توان برای اولین بار بدون مشکل و مستقل از نوع یا ویسکوزیته آن‌ ها، اندازه‌گیری کرد.

تمام اجزای Dräger Aerotest Alpha آماده تحویل در یک کیس مستحکم هستند. در نتیجه همه تجهیزات لازم برای بررسی همزمان HP به صورت یکجا حمل و نقل می شود تا همیشه آماده استفاده باشند.

چرا از کیت سنجش هوای فشرده دراگر استفاده کنیم؟

قابل حمل بودن و توانایی تشخیص چند گاز سمی به صورت همزمان مهمترین دلیلی است که استفاده از این سیستم را برای ما ضروری می کند. می دانیم که هوای فشرده، هوایی است که تحت فشاری بیشتر از فشار اتمسفر نگه داشته می شود. این هوا یک رسانه مهم برای انتقال انرژی در فرآیندهای صنعتی است و برای ابزارهای برقی مانند چکش بادی، مته، آچار، و یا برای اتمیزه کردن رنگ، به کار انداختن سیلندرهای هوا و غیره اتوماسیون استفاده می‌شود.

با توجه به طیف وسیعی کاربردهای این هوا، مهم است که تست و سنجش آن به صورت منظم و با سیستم های قابل اعتماد انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی قیمت کیت سنجش هوای فشرده دراگر می توانید با کارشناسان بخش مشاوره و فروش نوین صنعت آکس در تماس باشید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *