مقالات, مقالات عمومی

چگونه کارگاه خود را با کفپوش عایق برق ایمن کنیم؟

کارگاه و کفپوش عایق برق

بسیاری از کارفرمایان هنوز باور نکرده اند که فرش های عایق الکتریکی چگونه به پرسنل و کسب و کارشان کمک می کنند تا ایمنی لازم را به دست آورند. خوب است بدانید که وقتی از ایمنی محل کار، کارگاه و کفپوش عایق برق صحبت می کنید، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند این است که آیا خانه، محل یا کارگاه او به درستی عایق بندی شده است یا خیر. زیرا آخرین چیزی که نیاز دارید برق گرفتگی مرگبار است. در نتیجه مهم است که خرید لاستیک زیرپایی عایق برق را به درستی انجام داده و البته مراحل نصب کفپوش عایق برق را هم در نظر بگیرید تا ایمنی لازم به دست آید.

کارگاه و کفپوش عایق برق

ضرورت عایق بندی کارگاه های صنعتی

ایده مکان های کار ایمن و مناطق عایق بندی مناسب، ممکن است آسان به نظر برسد؛ اما باید بدانید که بدون داشتن محصولات با کیفیت این ایده در عمل نافرجام خواهد ماند. همچنین مهم است که تخصص فنی در نصب آنها را نیز داشته باشد. البته زمان خرید از نمایندگی فروش کفپوش عایق برق می توانید درخواست نصب آنرا نیز داشته باشد. اگر به دنبال تهیه این محصولات هستید حتما با قسمت فروش شرکت نوین صنعت آکس در ارتباط باشد.

یکی از رایج‌ترین موارد در کارگاه های صنعتی، سیم‌های فشار قوی است که در معرض حوادثی هستند که منتظر وقوع آنها نیستیم. کمبود مطلق عایق برای چنین سیم هایی حتما خطرات محیط کار را بیشتر می کند و اغلب چنین ناتوانی در عایق بندی درست، منجر به حوادثی می شود که قابل جبران نیستند. توجه داشته باشید که با طی کردن مراحل نصب کفپوش عایق برق در کارگاه می توانید از این چالش های احتمالی دور مانده و امنیت لازم را برای پرسنل خود به وجود آورید. در واقع خرید کفپوش عایق الکتریسیته تنها چیزی است که باید به آن بیندیشید.

نکته مهم برای خرید کفپوش عایق الکتریسیته

مهمترین نکته برای خرید لاستیک زیرپایی عایق برق توجه به نیازهای کارگاه است. به یاد داشته باشید که ابعاد رول عایق برق معمولا از 1 متر تا 10 متر در نظر گرفته می شوند و شما باید بسته به نیاز خود و توجه به مشخصات محصول، خرید مناسب را انجام دهید. همان طور که می دانید در شرکت نوین صنعت اکس ما با 6 نوع اصلی و مهم این محصولات روبرو هستیم. مشخصات این موارد به شرح زیر است.

مشخصات کفپوش عایق برق 1000 V

این محصول با استفاده از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده است که اجازه می دهد تا کفپوش ایمنی الکتریکی نازک را در اختیار داشته باشید. این نوع فرش عایق برق حداقل ضخامت را ارائه کرده اما با توانایی مناسبی برای رفع خطرات برق گرفتگی دارد. در واقع در دسته بندی فروش لاستیک زیرپایی عایق برق فشار ضعیف قرار می گیرد و ویژگی های زیر را عرضه می کند.

  • کاملا مطابق با مشخصات تست شده است
  • مواد تنظیم کننده بهداشت و ایمنی از جمله تاخیر در شعله را دارد
  • پوشش ضد لغزش را ارائه می کند
  • تعمیر و نگهداری راحتی دارد
  • حاوی لاستیک بازیافتی نیست
  • کلاس این محصول 0 و ضخامت آن 2 میلی متر است

در نتیجه با توجه به مشخصات کفپوش عایق برق 1000 V می توانید مراحل نصب را پیش ببرید.

مشخصات کفپوش عایق برق 7500 V

تشک ایمنی الکتریکی 7500 ولت به طور مستقل برای مطابقت با استانداردهای ایمنی IEC 61111 و IEC 60243:1 طراحی شده است. این استانداردهای سطح کار ایمن پرسنلی که با منابعی برقی تا 7500 ولت سروکار دارند را فراهم می کند. این رول لاستیکی با کیفیت بالا برای استفاده در هر محیطی با استفاده از تجهیزات ولتاژ بالا مناسب است. همچین ویژگی های زیر را دارد و برای فروش لاستیک زیرپایی عایق برق فشار ضعیف تعریف شده.

  • مقاوم در برابر ولتاژ 7500 ولت
  • تنظیم بهداشت و ایمنی
  • عرضه کاملا قابل ردیابی
  • ایمنی کارکنان در ارتباط با تابلوهای ولتاژ پایین و مناطق تجهیزات بالا
  • پرداخت ضد لغزش
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • کلاس 1 و ضخامت آن 3 میلی متر

زمان خرید، مشخصات کفپوش عایق برق 7500 V را به خاطر بسپارید.

مشخصات کفپوش عایق برق 17000 V

زمان خرید کفپوش عایق برق 17000V توجه داشته باشید که ضخامت محصول 3 میلی متر و کلاس آن نیز 2 است. در نتیجه به عنوان لاستیک زیرپایی عایق برق فشار متوسط شناخته شده و می تواند ویژگی های زیر را ارائه کند.

  • مقاومت عالی در برابر اسید/ مواد قلیا
  • کاملا طبق مشخصات تست شده
  • پرداخت ضد لغزش
  • فاقد لاستیک بازیافتی

مشخصات کفپوش عایق برق 20000 V

با توجه به مشخصات کفپوش عایق برق 20000 V نیز توجه می شوید که نصب کفپوش عایق برق در کارگاه هایی که ولتاژ متوسط دارند، مناسب تر است. فروش لاستیک زیرپایی عایق برق فشار متوسط را نیز می توانید با استفاده از مشاوره کارشناسان نوین صنعت آکس انجام دهید تا مزایایی مانند موارد ذکر شده به دست آورید. فراموش نکنید این محصول کلاس 3 دارد و ضخامت آن 4 میلی متر است.

مشخصات کفپوش عایق برق 26500 V

همچنین با بررسی مشخصات کفپوش عایق برق 26500 V به این نتیجه می رسید که فروش لاستیک زیرپایی عایق برق فشار قوی برای مجموعه های بزرگ مناسب تر است. این مکان ها حتما با فشار قوی برق سر و کار دارند و باید ایمنی لازم را برای پرسنل خود تامین کنند. خرید  این محصول با توجه به کلاس 4 و ضخامت 5 میلی متری که دارد، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت.

  • تست شده طبق مشخصات
  • کمک به مدیریت بهداشت و ایمنی (از جمله تاخیر در شعله)
  • ارائه پوشش ضد لغزش
  • نگهداری و تعمیر راحت
  • فاقد لاستیک بازیافتی در چرخه تولید

مشخصات کفپوش عایق برق 36000 V

در نهایت مشخصات کفپوش عایق برق 36000 V نیز آن را به عنوان تجهیزات مناسب برای محل کار با برق فشار قوی تبدیل می کند. فروش لاستیک زیرپایی عایق برق فشار قوی به همراه نصب آن، با توجه به این مشخصات، در مجموعه نوین صنعت آکس امکان پذیر است. به یاد داشته باشید که کلاس این محصول 5 و ضخامت آن 6 میلی متر است.

کفپوش عایق برق را چطور نصب کنیم؟

پس از بررسی تمام مشخصات ذکر شده و تهیه تجهیزات لازم، وقت آن است که نصب این فرش های عایق الکتریسیته را شروع کنیم. توجه داشته باشید که گرچه این کار سهل به نظر می رسد اما بهتر است مراحل کار را به افراد با تجربه بسپارید. می توانید درخواست خود را به نمایندگی فروش کفپوش عایق برق ارائه کرده و از کارشناسان آن مجموعه بخواهید که راحل نصب را طی کنند.

اما برای درک بهتر موضوع و نظارت بر کار کارشناس، خوب است بدانید که برای نصب کفپوش عایق الکتریسیته، باید روند زیر را طی کنیم:

  1. اطمینان حاصل کنید که کف زیرین ضد رطوبت، بدون سوراخ، تمیز و سیمانی است.
  2. با برس هم روی زمین و هم پشت کفپوش چسب بزنید. سپس اجازه دهید کمی خشک شود.
  3. اکنون، فقط کفپوش را در جهت خطی روی زمین قرار دهید.
  4. پس از قرار گرفتن مناسب، آن را با یک غلتک فشار دهید تا به زمین بچسبد.

سخن پایانی

مهم است که خرید خود را با توجه به ابعاد رول عایق برق و مشخصات آنها انجام دهید. با تکیه بر این دو مسئله، نیاز سنجی کارگاه را نیز در نظر گرفته و از هدر رفت هزینه های جلوگیری کنید. محصولات مذکور می توانند تا میزان قابل ملاحظه ای خطرات ناشی از برق گرفتگی، برخورد با قوس های الکتریکی و غیره را کاهش دهند.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *