تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

کفپوش عایق برق چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کفپوش عایق برق

امنیت مناسب و ابزار ایمنی کامل می تواند از بروز هرگونه حادثه در محل کار جلوگیری کرده و یا خطرات را کاهش دهد. اگر با برق فشار قوی کار می کنید استفاده از لاستیک زیرپایی عایق برق یکی از مهمترین ابزارهای است تا امنیت عالی برای شما و کارمندتان را فراهم کند. علاوه بر این مسئله به آنها کمک می کند تا بهره وری خود را نیز افزایش دهند. به دلیل اهمیت استفاده از این نوع تجهیزات، در متن حاضر به این مسئله می پردازیم که کفپوش عایق برق چیست و چه ویژگی هایی دارد تا زمان خرید از نمایندگی فروش کفپوش عایق برق تصمیم درستی را اتخاذ کنید. کارشناسان شرکت نوین صنعت آکس در این امر شما را همراهی می کنند.

منظور از کفپوش عایق الکتریسیته چیست؟

خطر برق گرفتگی، ناشی از تجهیزات برقی محافظت نشده با سیم کشی ضعیف و یا سخت افزارهایی است که به صورت الکتریکی به زمین متصل نشده اند. البته شدت شوک الکتریکی به جریانی که از بدن عبوری می کند و مدت تماس فرد با AC بستگی دارد. شوک‌ های کوچک منجر به تکان‌ هایی به بدن می ‌شوند، اما شوک ‌های با مدت زمان بیشتر، می ‌توانند باعث اسپاسم عضلانی، از دست دادن قدرت حرکت و حتی مرگ یک فرد شوند. خطر شایع دیگری که ناشی از تماس الکتریکی شدید است، سوختگی با درجه های مختلف بوده که با ورود و خروج جریان به بدن تجربه می شود.

در زمانی که با هر نوع سخت افزار، تابلو برق یا تجهیزات مکانیکی مختلف که خطر آسیب ناشی از برق گرفتگی را نشان می دهد، سروکار دارید، باید از فروش کفپوش عایق برق استفاده کنید. بدیهی است که این نوع تجهیزات نه تنها کاربران بلکه تمام محیط کارگاهی را ایمن نگه می دارد. تنها مسئله مهم این است که خرید از نمایندگی فروش کفپوش عایق برق را در نظر داشته باشید تا بهترین مزایا را به دست آورید.

ویژگی های فرش عایق برق

هنگام تهیه این محصولات توجه داشته باشید که کفپوش تجهیزات برقی دارای چندین ویژگی خاص است. به این ترتیب که:

  • عایق ها باید استحکام مکانیکی بالایی برای تحمل وزن هادی ها داشته باشند و در برابر جریان الکتریکی مقاومت بالایی از خود نشان دهند.
  • آنها باید استحکام دی الکتریک یا ولتاژ شکست بالایی داشته باشند که در صورت قرار گرفتن در معرض ولتاژ بالا امکان ایجاد تغییر را فراهم کند.
  • عایق الکتریکی غیر متخلخل و عاری از ناخالصی است. در نتیجه نفوذپذیری هوا نیز یکی از ویژگی های عایق های الکتریکی است که اجازه می دهد هوا از طریق منافذ آن جریان یابد
  • خرید کفپوش عایق برق ارزان(توجه کنید که خود هوا نیز یک عایق عالی است).

نکات مهم برای خرید کفپوش عایق تجهیزات برقی

خرید و فروش کفپوش عایق برق بدون در نظر گرفتن ویژگی های این نوع محصولات، سخت است. از آنجایی که تامین ایمنی کارگران و پرسنل یک مجموعه وظیفه هر کارفرماست، مهم است که خرید مناسبی را داشته و با بررسی قیمت انواع کفپوش عایق برق اقدام به تهیه این ملزومات کنند. در ادامه سه مورد از مهمترین نکات را بررسی کرده ایم تا زمان خرید کفپوش عایق الکتریسیته بهترین انتخاب را داشته باشید.

سلامت و امنیت

هنگام کار با تجهیزات برقی به امنیت نیاز دارید. استفاده از لاستیک زیرپایی عایق برق و انواع تجهیزات دیگر که حفاظت فردی را دیکته می کنند از جمله الزامات و قوانین HSE است. این استانداردهای به سه پرسش اساسی پیش می روند.

  • چه کسی ممکن است آسیب ببیند؟
  • چه سطحی از خطر در کارگاه وجود دارد؟
  • برای جلوگیری از حوادث در کارگاه چه اقداماتی باید انجام شود؟

با توجه به این سه سوال مهم، زمان بررسی قیمت انواع کفپوش عایق برق باید با یک متخصص مشورت کنید تا بفهمید به کدام نوع از این تجهیزات نیاز دارید.

ارزیابی ریسک

وقتی به عقب برگردید و به تمام خطرات مربوط به کاری که قرار است انجام دهید، نگاهی بیندازید، می‌توانید بفهمید که به کفی عایق برق فشار ضعیف نیاز دارید یا کفی عایق برق فشار متوسط و فشار قوی کار شما را راه می اندازد. توجه داشته باشید که قوانین HSE پیشنهاد می کنند، هنگام کار با ولتاژ 230 ولت یا بالاتر، خرید کفپوش عایق الکتریسیته را در نظر بگیرید.

خرید انواع کفپوش عایق برقپشتیبانی و تست

 

وقتی کفپوش تجهیزات برقی خود را برای مصارف الکتریکی در اختیار دارید، باید از آن به خوبی محافظت کرده و به طور معمول آن را آزمایش کنید تا همانطور که پیشنهاد شده عمل کند. اکثر این محصولات در برابر اسید، روغن و مواد شیمیایی مشابه، مقاوم نیستند. همیشه استاندارد کفپوش عایق برق را بررسی کنید تا بدانید که آیا در برابر آتش، در برابر لغزش و در برابر سوراخ شدن مقاوم هستند یا خیر. همچنین توجه به اصول نصب کفپوش عایق برق ایمنی نیز بسیار مهم است؛ زیرا مزیت های آن را دو چندان می کند.

نکته مهم: طبق استاندارد کفپوش عایق برق در همه انواع، نگهداری این تجهیزات در مکانی خشک و دور از آسیب های قابل تصور (در صورت عدم استفاده) مهم است. همچنین بازرسی این محصولات برای هر گونه آسیب، به عنوان مثال، سوراخ شدن، ساییدگی، پارگی  و غیره، برای حفظ عملکرد ایمنی پرسنل ضروری است.

نتیجه سخن

استفاده از فرش عایق برق، هنگام کار با جریان الکتریسیته شدید، حیاتی است. چه بر روی یک سکوی گازی، کشتی باری، کنار تابلو برق صنعتی یا تجاری قرار داشته باشید، همه تاسیسات نیاز به حفاظت با لاستیک عایق برقی ایمنی دارند تا با سلامت پرسنل تامین شود. اشاره کردیم که با بررسی فرش عایق برق می توانید بهترین خرید را از نمایندگی فروش لاستیک زیرپایی عایق برق داشته باشید. در این مسیر کارشناسان شرکت نوین صنعت آکس در کنار شما هستند تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

خرید از مجموعه نوین صنعت آکس این اطمینان را در شما به وجود می آورد که محصول آزمایش شده خاص را مطابق با نیازهای خود همراه با استانداردهای لازم به دست آورده اید. مهم است فراموش نکنید که نصب کفپوش عایق برق ایمنی ساخته شده، در زیر مدار باز که میزان حفاظت مناسبی را برای هر کسی که در نزدیکی کار می کند و ایجاد آن محیط کار ایمن مهم را فراهم می کند، در جلوگیری از احتمال آسیب جدی بسیار مهم است.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *