تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات

چرا کلاه ایمنی نسوز سنچورین مدل Vulcan را بخریم؟

پیچ تنظیم سر کلاه ایمنی نسوز CENTURION

این محصول برای محافظت از کاربر در برابر افتادن اجسام و آسیب مغزی متعاقب آن یا شکستگی جمجمه طراحی شده است. کلاه ایمنی نسوز به گونه ای ساخته شده که با تخریب جزئی یا آسیب به پوسته و مهار، انرژی حاصل از ضربه را جذب می کند. توجه داشته باشید که حتی اگر چنین آسیبی به راحتی قابل مشاهده نباشد، باید برای تعویض کلاه اقدام کنید تا ایمنی لازم را به دست آورید. اجازه دهید با بررسی بیشتر دلایل دیگر، شما را برای خرید کلاه ایمنی نسوز سنچورین مدل Vulcan راهنمایی کنیم.

این کلاه عایق الکتریسیته است

زمانی که برای خرید یک محصول اقدام کردید و با استاندارد EN 50365:2002 مواجه شدید، باید بدانید که تجهیزات مورد نظر، عایق برق هستند. این یک کلاه هم جزو از همین تجهیزات پرکاربرد است. نماد دو گوشه به این معنی است که این کلاه برای استفاده در حال کار یا نزدیک به قطعات برقی در تاسیساتی که ولتاژ بیش از 1000 ولت a.c ندارد، عایق الکتریکی است.

همچنین تجهیزات 1500 ولت d.c. را نیز می توان با این کلاه مدیریت کرد. کلاه برای محافظت از کاربر در برابر شوک الکتریکی با جلوگیری از عبور جریان خطرناک از بدن از طریق سر طراحی شده است. البته نباید به تنهایی استفاده شود و لازم است که زمان استفاده از آن سایر تجهیزات حفاظتی عایق برق را مورد توجه قرار دهید.

کلاه ایمنی سنچورین در شرایطی که خطری زیادی وجود دارد، مورد استفاده نیست. فراموش نکنید که اگر کلاه کثیف یا آلوده شد (روغن، قیر، رنگ و غیره) به ویژه سطح خارجی، باید طبق دستورالعمل‌های پوشیدن و مراقبت گفته شده آن را به دقت تمیز کنید.

همچنین قبل از هر بار استفاده از کلاه ایمنی نسوز سنچورین مدل Vulcan باید یک معاینه بصری دقیق انجام شود. اگر آسیب مکانیکی یا شیمیایی یا ترک های جزئی مشهود باشد، کلاه ایمنی نباید استفاده شود. اگر شک دارید کلاه ایمنی را بررسی کنید تا محدودیت های الکتریکی کلاه با ولتاژ نامی که احتمالا در هنگام استفاده با آن مواجه می شوید، مطابقت داشته باشد.

شرایط نگهداری در حفظ خواص الکتریکی و مکانیکی کلاه ایمنی عایق حرارت بسیار مهم است. کلاه باید در جعبه مناسب یا مکانی امن (بین هر استفاده) قرار بگیرد و از فشرده سازی یا نگهداری در نزدیکی هر منبع گرمایی اجتناب شود. دمای توصیه شده برای نگهداری 5+ تا 35+ درجه سانتی گراد است.

لوازم جانبی کلاه ایمنی عایق حرارت

تسمه های جایگزین (به جز رفلکس)، بند چانه، محافظ گوش، عرق گیر و گیره از جمله لوازم جانبی هستند که زمان خرید کلاه ایمنی عایق باید به آنها توجه کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که هیچ یک از اجزای اصلی محصول را تغییر نداده یا حذف نکنید (به غیر از موارد توصیه شده توسط سازنده). محصولات نباید به منظور نصب ضمائم به هیچ وجه تغییر داشته باشند. از اضافه کردن رنگ ها، حلال ها، چسب ها یا برچسب های برند خود چسب دوری کنید مگر اینکه بتوانید طبق دستورالعمل های سنچورین آن را انجام دهید.

فراموش نکنید که هر محصولی ممکن است تحت تأثیر مواد شیمیایی خاص قرار گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از کلاه ایمنی نسوز سنچورین مدل Vulcan، می توانید با مشاوران شرکت نوین صنعت آکس در تماس باشید.

نصب و تنظیم کلاه ایمنی عایق حرارت سنچورین مدل Vulcan

برای محافظت کافی، محصولات باید متناسب با اندازه سر کاربر باشند یا تنظیم شوند. برای تناسب مطمئن، هدبند را در پشت محصول تنظیم کنید. برای کلاه‌های Reflex/Nexus بالاترین موقعیت تنظیم هدبند باید فقط برای اندازه‌های کوچک سر تا 550 میلی‌متر استفاده شود. اندازه هدبند معمولا 51-63 سانتی متر، است.

همچنین برای نگهداری از این محصول لازم است که موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • با آب گرم شیر (که هیچ گونه عوارض جانبی برای کاربر ندارد) شسته شود.
  • با پارچه نرم تمیز و ضدعفونی کنید و مراقب باشید که خراشیده نشود.
  • حلال های تجاری یا ترکیبات آلی توصیه نمی شوند زیرا باعث نرم شدن سطح و کاهش خواص فیزیکی می شوند.
  • برای تمیز کردن، نگهداری یا ضد عفونی کردن، فقط از موادی استفاده کنید که هیچ اثر نامطلوبی روی کلاه ایمنی نداشته باشند.
  • هر روز بررسی کنید که تمام قطعات در حال کار و بدون آسیب هستند.
  • تا پنج سال در بسته بندی در بسته اصلی (بین 0 تا 35+ درجه سانتیگراد) نگهداری و حمل شود و از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری شود.
  • عمر مفید این محصول تا پنج سال است. تاریخ ساخت در کلاه ایمنی (سه ماهه / سال) درج شده است.

نکته مهم در مورد استفاده از کلاه ایمنی نسوز سنچورین مدل Vulcan

فراموش نکنید که ممکن است مواد استفاده شده برای تولید کلاه ایمنی نسوز سنچورین مدل Vulcan، باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در افراد مستعد شود. همچنین VISOR (PLUS) یا همان لبه پیش آمده کلاه که بخشی جدایی ناپذیر از طراحی است را در نظر بگیرید. کلاه ایمنی باید فقط با ویزور نصب شده استفاده شود.

Vision Plus Visor الزامات EN 166:2001 1 (کلاس نوری) A (ضربه انرژی بالا) مقاومت ‘T’ در برابر ذرات با سرعت بالا / درجه حرارت شدید (5- تا +55 درجه سانتیگراد)، EN 170 را برآورده می کند. همچنین فیلتر UV 2C-1,2 2002 با تشخیص رنگ خوب و ANSI/ISEA Z87.1-2010 Z87+ جرم بالا و ضربه با سرعت بالا را در نظر دارد.

نتیجه سخن

در نهایت این محصول هدبندی با امکان نصب دو نقطه ای و چرخدار دارد تا استفاده کاربر از آن راحت باشد. چنانچه با مرور این مطالب برای خرید کلاه ایمنی عایق حرارت سنچورین مدل Vulcan، نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، با کارشناسان بخش فروش نوین صنعت آکس در ارتباط باشید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *