سمپاشی حشرات و حیوانات, مقالات, مقالات عمومی

سمپاشی سوسک آلمانی

سمپاشی سوسک آلمانی

   شاید اگر درباره سمپاشی سوسک آلمانی رو بشناسید دعا کنید!!! هیچوقت گرفتار این نوع سوسک نشوید چرا که اگر این نوع سوسک رو داخل خونتون ببینید راه مبارزه با آن هم سخت تر و هم هزینه بالاتری دارد. این گونه سوسک ها با سوسک آسیایی هم شکل هستند و فقط شخصی می تواند آنها را از هم تشخیص بدهد که متخصص این حوزه باشد؛ بنابراین نسخه پیچی در این حوزه ممنوع!!!

خوب بیاید با هم دیگر این سوسک رو بیشتر بشناسیم!!!

اول اینکه این سوسک ها در جاهای که هوا سرد باشه معمولا دیده نمی شوند و برای اینکه تکثیر بشوند به چند چیز نیاز دارند :

  • آب
  • غذا
  • پناهگاه

سم پاشی سوسک آلمانی

سوسک آلمانی ماده تا زمان باز شدن تخم ها، آنها را با خودش حمل می کند و زمانی که وقت به دنیا اومدن آنها بشود تخم یا لنف را در جایی مناسب می گذارد و شما معمولاً با پوسته این تخم ها در کابینت ها مواجه می شوید.

تخم سوسک آلمانی تقریبا مثل هسته تمبر هندی می ماند و شما در ریل کابینت ها، بالای کابینت ها، درزها، لولا ها و … با این تخم ها مواجه می شوید.

این تخم ها حاوی 30 تا 40 سوسک هستند و این یعنی یک فاجعه در منزل شما در حال اتفاق است و همین کافی است که بدانید سوسک ماده به تعداد زیاد در محیط شما وجود داره و این یعنی این سوسک ها می توانند به شدت تکثیر بشوند و کافیه یک آشپزخانه کثیف رو تحویلشان بدهید و یک سفر بروید و وقتی برگردید با هزاران سوسک مواجه خواهی شد.

جای نگرانی نیست اما به شرطی که تصمیم اشتباه رو نگیرید!!!!!!

چون معمولاً سریع مردم سراغ عطاری ها، شوینده فروشی ها و … می روند و یک اسپری سوسک کش به پیشنهاد صاحبان این مغازه ها انتخاب می کنند و این یعنی یک فاجعه بزرگ تر در حال اتفاق است.

گویی که شما کرونا گرفته باشید و بروید شخصی برای شما اسپند دود کند و بگوید بروید خوب شدید !!!!!!!!! دقیقا مثال خوبی است.

سوسک های آلمانی از خودشان رد پا هم میگذارند و خراب کاری آنها روی ریل کشو ها، داخل کمد ها، کابینت ها و … دیده میشود؛ پس یکی دیگر از راه هایی که میتوانید به وجود سوسک آلمانی در منزل و آشپزخونه خودتان پی ببرید همین رد پا ها هستند. تخم ها حدود 8 میلی متر طول، 3 میلی متر ارتفاع و 2 میلی متر عرض هستند و معمولاً وقتی شما آنها رو پیدا می کنید می بینید فقط یک پوسته هستند و چیزی داخلش نیست، چون همان طوری که گفته شد سوسک ماده آن را حمل کرده و 30 تا 40 سوسک وقت بدنیا آمدنشان که شد، در یک جا تخم را گذاشته و الان در داخل منزل شما جولان میدهند.

 

سم پاشی حشرات موزی

 

سوسک آلمانی بالغ به طول 10 تا 15 میلی متر، رنگ قهوه ای تا قهوه ای تیره با دو نوار موازی متمایز در طول بدن را میشود در محیط دید و جالبه بدونید نر و ماده بودن این سوسک ها را میشود براحتی شناخت!!!!

نر : بدن لاغر و باریک، شکم خلفی مخروطی است، بخش های انتهایی شکم قابل مشاهده است

ماده : بدن تنومند، شکم خلفی گرد است، تمام شکم فقط توسط تگمینا پوشانده شده است.

سوسک آلمانی همه چیز خوار است و ضایعات سفره، غذای حیوانات خانگی و حتی صحافی کتاب را می خورد، پس باید به شدت از این سوسک بترسید و با نسخه های کوچه بازاری با آن نمی شود برخورد کنید، چون به شما قول میدهم اگه دیر عمل کنید چند برابر می شوند.

سوسک‌های آلمانی با مدفوع و ترشحات که از خودشون به جا می گذارند میتوانند باعث واکنش‌های آلرژیک شدید در شما و اهالی منزل شوند. بنابراین قطعاً خانه و مواد غذایی شما و ظروف شما رو آلوده می کنند و این آلودگی به شما سرایت می شود.

خوب راهکار چیه؟

حشره کش ها در کلاس های ارگانوفسفره، کاربامات، پیرتروئید، تنظیم کننده رشد حشرات برای کنترل سوسک های آلمانی موجود هستند. درمان‌های حشره‌کش در فرمول‌های متنوعی از جمله طعمه‌ها، اسپری‌ها و پودرها در دسترس هستند که فقط مواد سمپاشی سوسک آلمانی در اختیار شرکت های سمپاشی قرار دارد و فروش آزاد آن یا ممنوع هستند و یا عدم استفاده درست از آنها می تواند هم هزینه روی دست شما بگذارد و هم مشکل شما رو حل نکند. بنابراین با جستجو اینترنت و درخواست کمک از فروشنده سموم و شوینده ها به دنبال درمان نباشید و همانطور که وقتی مریض میشوید نباید درمان خودسر برای خودتون داشته باشید، برای سمپاشی سوسک آلمانی هم اینکار را نکنید.

اگه میخواید کاری انجام بدهید!!!:

  • با تمیز نگه داشتن خانه خود شروع کنید.
  • غذا و نوشیدنی ریخته شده را فوراً تمیز کنید.
  • اگر به حیوانات خانگی خود در بیرون خانه غذا می دهید، ظروف غذا را از درها دور کنید.
  • پیشخوان ها، میزها و کف آشپزخانه را دائما جارو و طی بزنید تا تمیز باشد و غذا برای سوسک محیا نباشد.
  • زباله ها را در کیسه های پلاستیکی نگه دارید و چندین بار در هفته زباله ها را خارج کنید.
  • سطل های زباله و سبدهای زباله را تمیز نگه دارید.
  • نشتی لوله کشی را تعمیر کنید.
  • از ریختن آب روی زمین جلوگیری کنید و این آب را دراختیار سوسک ها برای ادامه زندگی قرار ندید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *