تجهیزات ایمنی و آتش نشانی, مقالات, مقالات عمومی

انواع دستکش های کار

انواع دستکش های کار

آشنایی با انواع دستکش های کار و مزایای آنها

محیط صنعتی مستعد خطر است. با توجه به پیچیدگی موجود در چنین محیط‌های کاری، احتمال مواجهه با خطرات شدید نیز رایج است. این وظیفه اصلی هر کارفرما است که از مکانیزم ایمنی یکپارچه برای اطمینان از رفاه کارگران در محیط کار استفاده کند. علاوه بر تطبیق با اقدامات ایمنی، تجهیزات ایمنی کافی مانند کفش‌های محافظ، برای محافظت از پاها و دستکش ایمنی برای محافظت از دست‌ها در برابر صدمات، باید در اختیار کارگران قرار گیرد. به همین خاطر در متن حاضر قصد داریم تا شما را با این ملزومات کاری مهم بیشتر آشنا کنیم تا هنگام خرید انواع دستکش های کار ، انتخاب مناسبی داشته باشید.

دستکش کار چیست؟

دستکش‌های کار تجهیزات محافظ شخصی هستند که در طول پروژه های کاری استفاده می‌شوند و دست‌ها را از مچ تا انگشتان می پوشانند و محافظت می‌کنند. دستکش‌های کار برای نجات دست‌ها و انگشتان کاربر از زخم‌های غیرضروری مانند بریدگی، تاول، ترکش، سوراخ‌های پوستی یا سوختگی‌های حرارتی و شیمیایی هستند. نوع دستکش بسته به محیط کار متفاوت است.

 

دستکش کار

 

دستکش کار ممکن است به عنوان دستکش ایمنی یا دستکش محافظ نیز شناخته شود.

متریال مختلف و مناسب برای دستکش‌های کار

دستکش‌های کار می‌توانند از پارچه، چرم، پشم، لاتکس، لاستیک، لاستیک نیتریل، وینیل، نئوپرن یا فلز ساخته شوند. در این بین چرم به عنوان ماده اولیه تولید انواع پوشش های حفاظتی در مقابل حرارت سایش و حتی بریدگی کاربرد  بیشتر و موثرتری دارد. این نوع متریال در ساخت دستکش‌ها باعث راحتی و محافظت از دست‌ها در برابر قرار گرفتن در معرض دمای شدید و زخم‌های ناشی از بریدگی، اصطکاک، پارگی، سوراخ شدن، ساییدگی، تماس‌های مضر بیولوژیکی و شیمیایی یا بیماری‌های عفونی می‌شوند.

دستکش کار توسط بسیاری از افراد حرفه‌ای مانند جوشکاران، آتش نشانان، نگهبانانی که با سیم‌خاردارها کار می‌کنند، کارگران صنایع مختلف، غواصان، هیزم‌شکن‌ها، افسران پلیس، پزشکان، تولیدکنندگان مواد غذایی، مواد شیمیایی و دارو، باغبانان، کشاورزان، اپراتورهای ماشین‌آلات، پرسنل نظامی، ورزشکار، جوشکاران، آهنگران و دیگر افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به خطرات و شرایط متفاوتی که متخصصان مختلف با آن مواجه می‌شوند، انواع مختلفی از دستکش‌های کار وجود دارد. ماهیت کار تعیین می‌کند که یک حرفه‌ای به چه نوع دستکشی نیاز دارد.

سه دسته اصلی دستکش های کار

1- دستکش مخصوص فعالیت های مکانیکی

دستکش‌های مکانیکی معمولا محصولاتی با دوام و مقاوم هستند که بر پایه پارچه ساخته شده‌اند و برای استفاده‌های متعدد در مدت زمان طولانی طراحی شده‌اند. دستکش‌های مکانیک با کیفیت بالا اغلب با موادی مانند پلی آمید یا فوم نیتریل در نواحی کف دست و انگشتان تقویت می‌شوند. اینها می‌توانند عملکرد قابل توجهی را در هنگام کار با اجزای کوچک یا ظریف بهبود بخشند.

2- دستکش‌های مقاوم در برابر برش

دستکش‌های مقاوم در برابر برش برای کار بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها به کاهش احتمال آسیب کارگران در مشاغل و صنایع بی‌شمار کمک می‌کنند. نمونه‌های روزمره ممکن است شامل ساخت و ساز، تأسیسات شیمیایی، ساخت فلز و جوشکاری، تهیه غذا، مراقبت‌های بهداشتی و انبارداری باشد.

3- دستکش‌های ساختمانی

دستکش‌های ساختمانی همچنین طیف گسترده‌ای از انواع محصولات را پوشش می‌دهند، از جمله برخی از انواع تخصصی مانند دستکش‌های بتنی یا دستکش‌های نجاری. باز هم هنگام خرید دستکش‌های کار ساختمانی، به دنبال انواع سخت پوش یا سنگین باشید که تا حدی از بریدگی محافظت می‌کنند.

اهمیت پوشیدن دستکش ایمنی برای کارگران صنعتی

دستکش‌های کار، یکی از تجهیزات ایمنی اجتناب‌ناپذیر است که مزایای بی‌شماری را برای کارگران ارائه می‌دهد. اگر کارفرما گام‌های توصیه‌شده‌ای را در جهت فراهم کردن محیط کاری کیفی و بدون ریسک برای کارگران بردارد، نتایج به‌دست‌آمده قابل‌توجه خواهد بود. شما می‌توانید با خرید دستکش‌های کار، این ایمنی را به محیط کار خود هدیه دهید.

مزیت‌های استفاده از دستکش‌های کار

 6 مزیت استفاده از دستکش‌های کار به شرح زیر است:

1- از آسیب دست هنگام استفاده از سوزن‌ها جلوگیری می‌کند

دستکش‌های کار با دستکش‌های معمولی متفاوت هستند؛ بنابراین محافظتی را ارائه می‌دهند که یک دستکش ایمنی معمولی نمی‌تواند از پس آن برآید. طراحی سخت و بادوام آن ما را در برابر آسیب دست و صدمات ناشی از کار با دستگاه‌های سوزن‌دار، محافظت می‌کند.

2- محافظ خوبی برای انگشتان ما هستند

دستکش‌های کار به عنوان ابزاری تسلیم‌ناپذیر در تضمین ایمنی کامل دست‌ها مطرح هستند. ماشین‌های پیچیده متعددی در یک کارخانه وجود دارد و اگر کارگری در تماس مستقیم با چنین قطعات مخربی قرار گیرد، این احتمال وجود دارد که کارگر از، از دست دادن انگشتان یا دست‌هایش رنج ببرد.

برای جلوگیری از این وضعیت خطرناک، اطمینان و تشویق برای استفاده از این تجهیزات در محیط کارخانه، در حالی که با ماشین‌آلات پرخطر سروکار دارد، اجتناب‌ناپذیر است.

3- از سوختگی‌ها و جراحات شیمیایی محافظت می‌کند

برای تسهیل فعالیت در یک محیط کاری سالم، ارائه تجهیزات ایمنی قابل‌توجه و باکیفیت به کارگران وظیفه اصلی کارفرما است. این احتمال وجود دارد که کارگر شاغل در کارخانه شما، از کار با مواد شیمیایی خطرناک رنج ببرد و اگر در هنگام برخورد با مواد شیمیایی یک ماده روی دست آنها بریزد، باعث سوختگی شدید می‌شود. اما با استفاده مناسب از دستکش‌های کار، نباید نگران چنین مشکلاتی بود.

4- محافظت در برابر تغییرات دما

کار در یک محیط با شرایط پیچیده هرگز آسان نیست. وجود یک سری تغییرات دما، محل کار را به مکانی دشوار تبدیل می‌کند. اگر کارگران از تجهیزات ایمنی استفاده کنند، به آنها کمک می‌شود تا با چنین تغییرات شدیدی کنار بیایند و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند. کار در چنین محیطی تا زمانی که فرد به محصولات مناسب مجهز نشود، دلهره‌آور است.

5- از جذب مواد خطرناک جلوگیری می‌کند

 وقتی فردی در یک محیط کاری سخت مشغول به کار است، احتمال زیادی وجود دارد که دستان فرد مواد خطرناک خاصی در تماس باشند که می‌تواند منجر به اثرات شدید در سلامتی او شود. انتخاب دستکش‌های کار مناسب با ایمنی بالا و کافی، برای اطمینان از محافظت کلی در برابر چنین خطراتی، اجتناب ناپذیر است.

6- از عفونت ناشی از مواد بیولوژیکی جلوگیری می‌کند

اگر از دستکش‌های ایمنی در یک صنعت استفاده نشود، این احتمال وجود دارد که کارگران از مشکلات جدی سلامت ناشی از عوامل مختلف بیولوژیکی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها رنج ببرند. به همین خاطر لازم است هنگام خرید دستکش کار مناسب، به میزان جذب و عدم جذب مواد در آنها نیز توجه کنید.

 

دست کش

 

با توجه به تمامی نکات ذکر شده، شبکه نوین صنعت آکس، با تولید 6 مدل دستکش کار متفاوت برای موقعیت‌های شغلی مختلف، در نظر دارد تا زمان ایجاد ایمنی در کار، کنار شما باشد. در بخش تجهیزات ایمنی، تجهیزات حفاظت بدن، انواع دستکش کار این شرکت را بررسی می‌کنیم.

آشنایی با انواع دستکش های کار

پس از آشنایی با مزیت‌ها و دلایل استفاده و خرید دستکش‌های کار، اجازه دهید انواع مهم این تجهیزات را نیز با یکدیگر بررسی کنیم تا زمان تصمیم‌گیری برای خرید، دچار سردرگمی نشوید. شرکت سازنده تمام این محصولات شرکت «شبکه نوین صنعت آکس» است که همواره رضایت مشتری و امنیت او را در ارائه تجهیزات صنعتی در نظر دارد. انواع دستکش‌های کار ارائه شده توسط این شرکت عبارت‌اند از:

1- دستکش‌های کار هوبارت طرح فرانسه با مدل AX-G2013

2- دستکش هوبارت طرح آلمان با مدل AX-G2014

3- دستکش چرمی مهندسی کف دوبل با مدل AX-G2012

4- دستکش آرگون ساق بلند با مدل AX-G2011

5- دستکش 30 سانتی‌متری تمام چرم با مدل AX-G2015

6- دستکش سایپایی ساق بلند با مدل AX-G2016

 

در نهایت، ایمنی در کار صنعتی، نقشی حیاتی دارد که توجه و مراقبت لازم را می‌طلبد. حتی یک دقیقه ناآگاهی در این زمینه می‌تواند منجر به پیامدهای شدید شود. از این رو مهم است که با استفاده از ملزومات و تجهیزات لازم مانند انواع دستکش های کار ، ما در شرکت آکس این ایمنی را به شما هدیه می دهیم.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09369475357

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *