دوره های آموزشی, مقالات, مقالات عمومی

دوره ایمنی کارگری جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

دوره ایمنی کارگری

یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین مراحل اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، گذراندن دوره ایمنی کارگری، توسط پرسنل دفتر مرکزی و پروژه های جاری می باشد.

دوره کارگری از طرف اداره کار به صورت الزامی در طی یک روز و به مدت 8 ساعت با هدف افزایش دانش و مهارت کارگران جهت کاهش مخاطرات در محیط کار تعریف گردیده است. تاثیر عمده دوره 8 ساعت کارگری، کاهش میزان خطای انسانی در هنگام کار است به طوری که، فرد را در برابر شغل خود ایمن میکند.

طبق بخشنامه اداره کار در حال حاضر صد در صد نیروی فعال در کلیه شرکت های پیمانکاری، ملزم به گذراندن دوره ایمنی کارگری به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران شرکت خود می باشند. هزینه حضور در این دوره بر عهده شرکت می باشد.

گذراندن دوره های ایمنی کارگری، گذراندن دوره های تخصصی در صورت فعالیت در مشاغل خاص، ارائه تجهیزات حفاظتی ایمن و استاندارد به کارگران و آموزش نحوه استفاده از آنها و… به کارفرمایان کمک میکند تا در صورت بروز حادثه برای کارگرانشان، تبعات قانونی کمتری برایشان ایجاد شود.

مهم ترین سرفصل های قابل آموزش در دوره کارگری شامل موارد زیر می باشد:

  • شناسایی اعمال نا ایمن و شرایط ناایمن در محیط کار
  • آشنایی با وسایل حفاظت فردی و نحوه استفاده از آنها در محیط کار
  • ارائه راهکارها و تجربیات در زمینه کاهش خطرات احتمالی و مشابه در کارگا ها
  • نمایش فیلم های آموزشی و حوادث جهت بررسی علت خطر و راه پیشگیری از آن ها
  • آشنایی با آیین نامه ایمنی و بهداشت کار و الزامات و استاندارد های مطرح شده در آن
  • آشنایی با بیماری های شغلی و نحوه پیشگیری

 

نحوه شرکت در دوره ایمنی کارگری:

مرجع اصلی برگزاری این دوره  از نظر اداره کار جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، می باشد. تنها، گواهینامه های آموزشی که زیر نظر این مرکز صادر میشوند به منظور اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی شرکت معتبر می باشند. نحوه ی برگزاری این دوره در حال حاضر به صورت آنلاین و برگزاری آزمون آن به صورت حضوری است.

این آموزش تنها از طریق مراکز آموزشی معتبر که دارای مجوز از مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار می باشند در سراسر کشور برگزار میگردد.

لازم است افراد پیش از گذراندن دوره نسبت به احراز هویت شدن در سامانه جامع روابط کار اقدام نمایند.

جهت  احراز هویت و ثبت نام در دوره مورد نظر  جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران شرکت خود با ما تماس بگیرید.

زمان و مکان آزمون ایمنی کارگری:

متقاضیان شرکت در دوره ایمنی کارگری می بایست دقت نمایند که از طریق آموزشگاه های معتبر دارای مجوز در شهر محل استقرار خود جهت ثبت نام در دوره مذکور اقدام نمایند. شما در هر شهری اقدام به ثبت نام در دوره کارگری و یا سایر دوره های ایمنی مرتبط با اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران نمایید می بایست، جهت آزمون در تاریخ مذکور در آن شهر حضور داشته باشید.

زمان و مکان برگزاری آزمون در هنگام ثبت نام مشخص خواهد شد. با توجه به مرجع  برگزاری دوره ایمنی کارگری، عموما آزمون ها در ساختمانهای جهاد دانشگاهی و یا پیام نور شهرستان ها برگزار میگردد.

نحوه صدور گواهینامه ایمنی کارگری:

نحوه صدور گواهینامه های دوره ایمنی کارگری به صورت آنلاین بوده و به هیچ  وجه چاپ فیزیکی ندارند. شما میتوانید گواهینامه خود را پس از گذراندن دوره با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود که در هنگام احراز هویت دریافت نموده اید از طریق سامانه کاردان در بخش دوره های من دانلود نمایید.

جهت اطلاع از نحوه دانلود گواهینامه های دوره ایمنی کارگری اینجا کلیک کنید.

الزامات ایمنی جهت بازرسی و اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

02188209208 و 09307007475

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *